4353
Sök

Bygga bilvagga..?

712 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
Någon som har byggt sig en egen karossvagga..?
Funderar på att utgå från 2st Biltema motorstativ. Karossen som ska upp är en rensad Saab 99:a så tror inte den kommer väga så fruktansvärt mycket.

Tips o ideer mottages big_smile

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
5 september 2010
Jag har sett folk som har gjort det och sedan underdelen är det fyrkants profiler som håller ihop stativen.
Blir nog inga problem wink Du kanske vill bredda dom lite dock så dom blir stadigare.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

712 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
Jag har sett folk som har gjort det och sedan underdelen är det fyrkants profiler som håller ihop stativen.
Blir nog inga problem wink Du kanske vill bredda dom lite dock så dom blir stadigare.

Ja det kanske vore något
Dock känns det som stativen kanske är lite låga. man vill ju kunna ställa upp bilen helt på högkant utan att något tar i golvet. Men får mäta lite och se hur det blir.

3 354 Inlägg
5 september 2010
hur har du tänkt på fästen o sånt för att fästa på bilen? Blir det typ justerbara armar så man kan använda kofångarfästen?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

712 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
Seth skrev:
hur har du tänkt på fästen o sånt för att fästa på bilen? Blir det typ justerbara armar så man kan använda kofångarfästen?

Ja nåt i den stilen. Dock svårt att veta hur balansen blir när man sen ska rotera allt. Men i värsta fall får jag väl ta hjälp av en polare när karossen ska vridas.

230 Inlägg
5 september 2010
Kolla "boostrider" s projekttråd på sin 244, han byggde en egen vagga !

Sök