Hjälp ang viktnedgång

snipercat
12 september 2010 · 669 Inlägg

har gjort en tråd tidigare för längesen.

jag vägde 113,5 186 lång.

jag började käka nyttigare och började cykla.

nu väger jag 98-100

men nu till frågan, jag har stått still på den vikten flera månader nu???
varför har jag stannat?
jag äter lika lite som innan.. men går inte ner nå mer?

hur ska jag göra? jag vill gå ner till åtminstånde 90.

min viktnedgång har stannat..

Senast redigerat av snipercat (12 september 2010)

volvoentusiasten
12 september 2010 · 4 005 Inlägg

Du får helt enkelt bränna mer fett på kroppen genom att vara mer effektiv samt äta mer nyttig mat för din kropp.

Om du anser att GI-metoden eller en annan metod fungerar skitbra så kör på det. Men huvudregeln kvarstår.

Ät mindre, rör dig mer.

Bebben Legitimerad besserwisser
12 september 2010 · 921 Inlägg

Det är så att i början av sin viknedgång så rasar man verkligen i vikt, för att sedan planas ut.

Så fortsätt motionera och ät nyttigt så kommer du se att du fortsätter minska, fast i långsammare takt.

adde87
12 september 2010 · 228 Inlägg

ät mindre kalorier än vad du förbränner. skippa pasta etc o fett.. Variera träningen.. Testa att springa lite istället för att cykla ett tag? ät på regelbundna tider, få ordentligt med sömn, försök undvika att stressa. Bara kämpa på! smile

Det e VI som e HAMMARBY!
snipercat
12 september 2010 · 669 Inlägg

tack för alla svar. återkommer om nån månad:)

Sanizz
12 september 2010 ·

Börja med att slänga vågen och fram med ett måttband. Mät runt olika delar på kroppen och utgå därifrån. En våg är fullkomligt värdelös.


För att gå ner i vikt måste du ligga på ett kaloriunderskott.

Bobzza
13 september 2010 · 273 Inlägg

Vad är att äta nyttigt för dig? ge exempel på vad du brukar äta

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
13 september 2010 · 1 300 Inlägg

Well done att du gått ner redan smile

Jag har själv börjat äta mindre och rör på mig mera och har sedan förra söndagen tills nu i lördags gått ner 2,5 kg.

Ska fortsätta så som jag redan gör men beställde också tabletter på nätet och ska testa om dom funkar.
=P
http://viktexperten.se/

Du kanske får cykla ytterligare en bit varje gång för att fortsätta gå ner i vikt?

I do it my way
snipercat
18 september 2010 · 669 Inlägg

Frontline skrev:
Vad är att äta nyttigt för dig? ge exempel på vad du brukar äta

ja äter all mat som finns att äta fasst ja äter mindre..
det tycker jag är nyttigt, eller?

Muttley
18 september 2010 ·

snipercat skrev:

Frontline skrev:
Vad är att äta nyttigt för dig? ge exempel på vad du brukar äta

ja äter all mat som finns att äta fasst ja äter mindre..
det tycker jag är nyttigt, eller?

Om du äter en 90 grams hamburgare med alla tillhörigheter istället för en 150 grams,   då är de inte nyttigare.

Snitch Ointresserad.
18 september 2010 · 936 Inlägg

tkd_rille skrev:

snipercat skrev:

Frontline skrev:
Vad är att äta nyttigt för dig? ge exempel på vad du brukar äta

ja äter all mat som finns att äta fasst ja äter mindre..
det tycker jag är nyttigt, eller?

Om du äter en 90 grams hamburgare med alla tillhörigheter istället för en 150 grams,   då är de inte nyttigare.

Extra sallad, för helvete?

Teabag appreciation club.
Muttley
18 september 2010 ·

Snitch skrev:

tkd_rille skrev:

snipercat skrev:

ja äter all mat som finns att äta fasst ja äter mindre..
det tycker jag är nyttigt, eller?

Om du äter en 90 grams hamburgare med alla tillhörigheter istället för en 150 grams,   då är de inte nyttigare.

Extra sallad, för helvete?

majonäs och sådant skit för fan ? .

Snitch Ointresserad.
18 september 2010 · 936 Inlägg

tkd_rille skrev:

Snitch skrev:

tkd_rille skrev:

Om du äter en 90 grams hamburgare med alla tillhörigheter istället för en 150 grams,   då är de inte nyttigare.

Extra sallad, för helvete?

majonäs och sådant skit för fan ? .

Helvete, jag har blivit lurad.

Teabag appreciation club.
Sanizz
18 september 2010 ·

En hamburgare är inte onyttig. Vill man ha majonäs i sin hamburgare så sure, men håll det måttligt. Men när man börjar lägga till friterade pommes och 1L cola då blir det onyttigt.

Muttley
18 september 2010 ·

Sanizz skrev:
En hamburgare är inte onyttig. Vill man ha majonäs i sin hamburgare så sure, men håll det måttligt. Men när man börjar lägga till friterade pommes och 1L cola då blir det onyttigt.

går att göra nyttigare hamburgare men en hamburgare som är en riktigt hamburgare har vitt bröd och majonäs såser och konstigt skit i köttet, då är de långt ifrån nyttigt.

Bobzza
18 september 2010 · 273 Inlägg

Ät kycklingfile, broccoli, tonfisk, makrill, mörktbröd (aldrig mycket bröd), keso, kassler, spenat, nötkött, då kommer du se resultat och sluta med läsk med socker, drick inte alkohol.

DasAuto
19 september 2010 · 2 751 Inlägg

Innan träning/motion ska du äta mat med långsamma kolhydrater, fullkornsprodukter osv, efter träningen något med snabba kolhydrater, men absolut inte i stora mängder.

Protein ska du äta jämnt över dagen. Men räkna kalorierna för det är i princip allt.

Jag körde med ICA´s proteinpulver, gick ner 5kg på 2 veckor.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Tribbe SAAB♥SUBARU
19 september 2010 · 1 636 Inlägg

Jag har hört att man ska äta mindre men oftare? (beror ju iofs på hur ofta man äter mat.. men det är utifrån mina matvanor jag fått höra det)

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Holme
20 september 2010 · 1 417 Inlägg

Tribbe skrev:
Jag har hört att man ska äta mindre men oftare? (beror ju iofs på hur ofta man äter mat.. men det är utifrån mina matvanor jag fått höra det)

Det gör man för att få kroppen att själv förbränna lite mer, och hålla igång den förbränningen. Äter man sällan tror kroppen att det inte kommer mera mat, och börjar bunkra upp. Men om man lär den att det kommer mera mat ganska snart så kommer man förbränna det intag som finns fortare.

Själv har jag kört med xtravaganzas diet i sommar och tappat 27kg sedan 10e juni. Den kan du prova, för jag kan garantera dig 10kg på ett par dagar om du följer deras recept.

_Kalle_
25 september 2010 · 30 Inlägg

Som tidigare sagt, kalorriunderskott är det enda som gäller. Gärna lite kolhydrater och mycket protein.
40-60min promenader, gärna en gång om dagen gör susen.
Kombinera ett kaloriunderskott med en timmes promenad om dagen och du kommer märka resultat fort.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang