Eftersnack: Birstaträffen lördag 11 sep

Braweheart braweheartsfoto.se
12 september 2010 · 494 Inlägg

Startar denna eftersnackstråd med vemod.

Kopierar mitt inlägg på SOSC:

Nä ja är nöjd med träffen som träff men som alla skriver.. Den IDIOTI och Jaga snuten för att den faktiskt bara gör sitt jobb. Polarn plockades in o civilbilen pga någon anledning som ja inte vet idag. Men jag tror inte han tyckte det var så jävla roligt när alla var på denna bil..

Satt och försökte se hur åldern låg i kravalgänget igår och 75% av dem är inte över 18 ens (ögonbedömt).. Så i detta fall skall vi inte ens gnälla på snuten för att förstöra för oss, det är inte dem som tar med sig dessa "puckon" utan dem åker tyvärr dit med någon bil och super och svinar.

Personligen var ja och 5 till för sosc i birsta redan vid 20:20 och trodde att nu kommer vi först.. Men vi hade FETT fel, det var redan igång med ca 20-30 bilar uppställda med mycket folk.. Sen ökade antalet mycket fort. Fyrkanten var uppställd redan innan 21:00 och min känsla var att nu avslutar vi Sommaren och välkomnar Hösten. Men då blir det SKIT istället.

Ja snackade med en av poliserna och han sa som så att det är kanon med dessa träffar och att vi träffas och snackar och ha kul och att vissa busar det får man räkna med. Det som polisen stör sig på är allt svineri, fylla mm. Samt förstörelsen av deras bilar såg dem extremt ALLVARLIGT på

Och ja kan hålla med polisen i detta fall..

Senast redigerat av Braweheart (12 september 2010)

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
Casy vinnarskalle!
12 september 2010 · 907 Inlägg

Jag vet inte hur mycket folk det har varit på dom tidigare träffarna.. men eftersom detta var årets sista träff(?) så var det säkert många som åkte till birsta för att få se lite drifting innan vinterhalvåret. Enligt mig var det redan "dåligt" innan polisen kom. Väldigt få som ville busa.... och iom att polisen kom så blev det ännu mindre bus/lek, och åskådarna blev desperata och irriterade helt enkelt och "tog saken i egna händer" om man säger så.
Jag säger inte att det är okej, men det är nog en av orsakerna att allt eskalerade!

Bra bilträff? Nej. Trevligt folk? Jodå. Återkomma? Ja, i egen bil isåfall smile

Det skulle vara intressant att veta vad polisen kommer säga på sitt måndagsmöte.. noll tolerans drifting? sad

BMW M3 "Crisis" (2002)
Mus Micke "Mus" Burman
12 september 2010 · 44 Inlägg

det är UGP som sköter leken i Sundsvall smile och ingen av oss valde att leka då vi viste att det skulle vara väldigt mycket polisaktivitet. Kolla till på Youtube och sök efter UGP i olika slag så ser du hur driftkvällarna brukar se ut smile

"Hellre avåkt än frånåkt." | Camaro Z28 -99a / Cheva Avalanche K1500 / Yamaha Bulldog -04a
Oceanmist Emelie Hallberg
12 september 2010 · 829 Inlägg

Var nån idiot som tyckte att den behövde mina vita skärmblinkers, så jävla fräckt att sno på en bilträff och när det är en massa folk där!
Sen var de grymt mycket svineri av folket tycker ja överhuvud taget......

Zleem Fitted North
12 september 2010 · 468 Inlägg

ja jag tror inte att han kompis hade blivit plockad in i cilivbilen om han inte hade blockerat bilen själv.
Stod 25 meter ifrån och kollade när civilbilen försökte komma ut ur folkmassan sen var de några som stog framför civilaren i säkert 10-15 min. vad skulle dom göra? köra på alla? nä så dom stod där tills de kom en grå bmw i mitten som börja sladda och då blir dom ju tvungen att följa efter och då flyttade sig några med få personer stod kvar framför bilen och vägra släppa förbi dom. inte ens när polisen höll in tutan flyttade vissa på sig så jaaa.... anledning vet du nog varför han blev tagen. Det kan säkert ses som medhjälp till brott lr nått när man hindrar en polis från att försöka få tag i gärningsmannen. Men som sagt, hade varit kul om man kunde göra något seriöst av dessa träffar med arrangörer och poliser som är vänner. Min Farsa hade electrolux home där uppe och han satt till och med i möte med en styrelse om vilka åtgärder som skulle tas. Då fråga farsan om något hade förstörts förutom asfalten efter allt burnande och svaret var bara nej, att inget var förstört men att dom tycker de är tråkigt att ungdommar ska hålla på som vi gör. HallÅ!?! snacka om folk som glömt bort hur de är att vara ung asså! ja är säker på att min 70% av alla "vuxna" har varit på bilträffar när som var ungdom också... Bara de att dom glömde bort de.

Lexus IS300 Projekttråd ---> Lexus IS300 Projekttråd
Braweheart braweheartsfoto.se
12 september 2010 · 494 Inlägg

Tack Zleem. Ja stod på andra sidan av parkeringen mot El-giganten så visste inte varför han plockades. Men som du skriver så försvara ja inte hans handlingar utan de e lika fhortis de som resten av skiten :-P

Ja och sen är det så du skriver att många äldre har glömt hur de e att vara ung.. och det är synd

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
DeeJay_R Märkestekniker
12 september 2010 · 289 Inlägg

Värdelöst,va nog sista träffen de här.. dom som dricker kan hålla sig borta.. omoget beteende.

volvonisse440 yrkeschaufför
12 september 2010 · 709 Inlägg

Zleem skrev:
ja jag tror inte att han kompis hade blivit plockad in i cilivbilen om han inte hade blockerat bilen själv.
Stod 25 meter ifrån och kollade när civilbilen försökte komma ut ur folkmassan sen var de några som stog framför civilaren i säkert 10-15 min. vad skulle dom göra? köra på alla? nä så dom stod där tills de kom en grå bmw i mitten som börja sladda och då blir dom ju tvungen att följa efter och då flyttade sig några med få personer stod kvar framför bilen och vägra släppa förbi dom. inte ens när polisen höll in tutan flyttade vissa på sig så jaaa.... anledning vet du nog varför han blev tagen. Det kan säkert ses som medhjälp till brott lr nått när man hindrar en polis från att försöka få tag i gärningsmannen. Men som sagt, hade varit kul om man kunde göra något seriöst av dessa träffar med arrangörer och poliser som är vänner. Min Farsa hade electrolux home där uppe och han satt till och med i möte med en styrelse om vilka åtgärder som skulle tas. Då fråga farsan om något hade förstörts förutom asfalten efter allt burnande och svaret var bara nej, att inget var förstört men att dom tycker de är tråkigt att ungdommar ska hålla på som vi gör. HallÅ!?! snacka om folk som glömt bort hur de är att vara ung asså! ja är säker på att min 70% av alla "vuxna" har varit på bilträffar när som var ungdom också... Bara de att dom glömde bort de.

jag är extremt tacksam till dom som valde att ställa sig i vägen vem det nu än var,

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Avvah
12 september 2010 · 20 Inlägg

Jag är också tacksam för det, vilka ni nu var!

Mvh Fredrik
BMW E30M3 "Spreast Lightning" (1987)
BMW E39 528i Turbo "Bruksskåpet" (1997)
DeeJay_R Märkestekniker
12 september 2010 · 289 Inlägg

Avvah skrev:
Jag är också tacksam för det, vilka ni nu var!

Härliga skott du sköt iaf smile

volvonisse440 yrkeschaufför
12 september 2010 · 709 Inlägg

_Nille_ skrev:
har mämgder med kort när polisen försjöker komma där ifrån och det är inte vakra bilder ni borde skämas.  alla poliser va där för att göra sitt jobb och ni som kasstar saker häller öl önskar säkert att ni inte hade det så dära på jobbet. bara bilar i början och bra folk men det här va nog sissta gången jag tar kort filmar eller kommer dit.

lägg upp dom här i tråden smile
Det är tråkigt när polisen kommer och "förstör" men det är ännu trågigare då folk absolut måste stå och kasta burkar på polis bilarna och det var inte tomma burkar som flög igenom luften, hade nån av dom burkarna träffat en "finare" bil efter vägen där så hade det blivit livat.

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Avvah
12 september 2010 · 20 Inlägg

DeeJay_R skrev:

Avvah skrev:
Jag är också tacksam för det, vilka ni nu var!

Härliga skott du sköt iaf smile

Hahah ja, hoppas man blir ihågkommen (: borde ha fällt någon iaf hehe

Mvh Fredrik
BMW E30M3 "Spreast Lightning" (1987)
BMW E39 528i Turbo "Bruksskåpet" (1997)
volvonisse440 yrkeschaufför
12 september 2010 · 709 Inlägg

Avvah skrev:
Jag är också tacksam för det, vilka ni nu var!

jag hade tydligen peketen bakom mig då jag ställde fast hela sträckan bort mot donken, i el caminon:O så jag vill ge personen/personerna dagens ros med all lätt het big_smile

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Braweheart braweheartsfoto.se
12 september 2010 · 494 Inlägg

Ja förstår er i detta fall att ni fick hjälp men det är en annan sak det.. Det kan göras utan all förstörelse och svineri som var.. Finns ju ingen anledning att trasha polisbilar..

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
FenixxLasse
12 september 2010 · 113 Inlägg

Måste bara få fråga en sak.
Detta med att folk skulle ha glömt hur det är att vara ung, menas det då att man som ung SKA få bete sej som svin, kasta saker på polisen och kasta sönder flaskor på backen så andra får punktering? Eller fattade jag fel nu??

Mercedes 190E "190 5.5 V8 Super AMG" (1991)
Braweheart braweheartsfoto.se
12 september 2010 · 494 Inlägg

FenixxLasse skrev:
Måste bara få fråga en sak.
Detta med att folk skulle ha glömt hur det är att vara ung, menas det då att man som ung SKA få bete sej som svin, kasta saker på polisen och kasta sönder flaskor på backen så andra får punktering? Eller fattade jag fel nu??

Tja Fenix..
Nä det är inte den delen av träffen som vi snackar om för det är bara skit de.
Men ser man till äldre så gnälls det rätt bra på oss som åker dit bara för att snacka och umgås samt leka lite..

Men allt med svinnet och skiten de har inte ens med detta att göra.. Det är enligt mig bara miss anpassat. (risk för att få skit nu)

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
gamlingen
12 september 2010 · 5 198 Inlägg

Casy skrev:
Jag vet inte hur mycket folk det har varit på dom tidigare träffarna.. men eftersom detta var årets sista träff(?) så var det säkert många som åkte till birsta för att få se lite drifting innan vinterhalvåret. Enligt mig var det redan "dåligt" innan polisen kom. Väldigt få som ville busa.... och iom att polisen kom så blev det ännu mindre bus/lek, och åskådarna blev desperata och irriterade helt enkelt och "tog saken i egna händer" om man säger så.
Jag säger inte att det är okej, men det är nog en av orsakerna att allt eskalerade!

Bra bilträff? Nej. Trevligt folk? Jodå. Återkomma? Ja, i egen bil isåfall smile

Det skulle vara intressant att veta vad polisen kommer säga på sitt måndagsmöte.. noll tolerans drifting? sad

Kan nog säga så här... ni kommer aldrig få vara i fred längre...

gamlingen
12 september 2010 · 5 198 Inlägg

Braweheart skrev:
Tack Zleem. Ja stod på andra sidan av parkeringen mot El-giganten så visste inte varför han plockades. Men som du skriver så försvara ja inte hans handlingar utan de e lika fhortis de som resten av skiten :-P

Ja och sen är det så du skriver att många äldre har glömt hur de e att vara ung.. och det är synd

Nu är jag inte så där last gammal direkt.. men när vi va riktigt ute i farten så hade man RESPEKT för både polisen och andras prylar.det är ju enbart larvigt å stå käfta å kasta prylar på polisbilar.. bara där ser man ju hur låg mognaden är på en del.. nu drar jag inte alla över en kam,, kunde man få bort det där omogna betendet så tror jag nog att ni kan få vara ifred för polisen oxå.

Braweheart braweheartsfoto.se
12 september 2010 · 494 Inlägg

gamlingen skrev:

Braweheart skrev:
Tack Zleem. Ja stod på andra sidan av parkeringen mot El-giganten så visste inte varför han plockades. Men som du skriver så försvara ja inte hans handlingar utan de e lika fhortis de som resten av skiten :-P

Ja och sen är det så du skriver att många äldre har glömt hur de e att vara ung.. och det är synd

Nu är jag inte så där last gammal direkt.. men när vi va riktigt ute i farten så hade man RESPEKT för både polisen och andras prylar.det är ju enbart larvigt å stå käfta å kasta prylar på polisbilar.. bara där ser man ju hur låg mognaden är på en del.. nu drar jag inte alla över en kam,, kunde man få bort det där omogna betendet så tror jag nog att ni kan få vara ifred för polisen oxå.

Tack för dem orden.. Ja så var det även när ja var yngre (ja e 36 nu).
Vi kan bara se till början av sommaren, då kom polisen vid 22 och sen åkte den 22.30 och lämna oss ifrån.. Det var den bästa träffen på denna sommaren. Sen har det bara kommit mer o mer fylla mm

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
DeeJay_R Märkestekniker
12 september 2010 · 289 Inlägg

folk tjatar om att polisen ska lämna oss ifred,men med sånt här beteende så kan alla nog glömma de.. om alla bara hade fortsatt prata osv så kanske polisen hade åkt därifrån som vanligt.. men efter detta äre nog slut på de trevliga träffarna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang