Eftersnack: Birstaträffen lördag 11 sep

Braweheart braweheartsfoto.se
12 september 2010 · 494 Inlägg

DeeJay_R skrev:
folk tjatar om att polisen ska lämna oss ifred,men med sånt här beteende så kan alla nog glömma de.. om alla bara hade fortsatt prata osv så kanske polisen hade åkt därifrån som vanligt.. men efter detta äre nog slut på de trevliga träffarna.

Ja DeeJay_R. Du har rätt i detta.. Det kommer att ta lång tid innan polisen accepterar våra träffar igen efter detta..

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
Ghostrider_90
12 september 2010 · 5 Inlägg

Inte så smart gjort.... allt blir ju inte direkt till de bättre om folk ska bete sig sådär på en träff! Besviken Norrläning!!!!!!

Nissan 200sx s13"rb25det" "Spökriddaren" (1990)
squid
12 september 2010 · 12 Inlägg

Hela gänget här ifrån Östersund är också rätt besvikna på hur folket uppträdde..

Mvh // John
En VW Golf går aldrig sönder, den kan bara tillfälligt upphöra att fungera
Volvo XC70 "familje räsern" (2001)
Trinket
12 september 2010 · 69 Inlägg

Slänger upp en film från det jag lyckades få på film från igår.
[Link]http://www.youtube.com/watch?v=JnT3pMkF0XE[/Link]


Länk: http://www.youtube.com/watch?v=JnT3pMkF0XE

Volkswagen Mk1 Caddy 14D "Dirty Diesel" (1987)
lilleman_ vw in my heart!
12 september 2010 · 161 Inlägg

e grymt besivken på folket som kasta å sabba.
gillade när träffarna endast va bus å snack med mycket trevligt folk.
visst har de förekommit fylla på dom flösta träffar men aldrig sånt här!
vill ha tebax träffarna som de va 2-3 år sedan!

å dom som söp å svina dom kan hålla sig borta å sen alla jävla glas flaskor!! lägg dom i bilen eller i soperna! fan de kan förstara så grymt mycke! kan sluta att någon som driftar få fram punka å smäller in i någon annan bil å de vill nog ingen!

nä skärpning på dom som dricker å beter sig svinigt! ska vi kunna ha kul på träffarna igen så måste vi va städade å trevliga!

VW Passat 1,8T -00
vw bubbla 1500 113 lim -67
MarcWest
12 september 2010 · 1 Inlägg

Trinket skrev:
Slänger upp en film från det jag lyckades få på film från igår.
[Link]http://www.youtube.com/watch?v=JnT3pMkF0XE[/Link]


Länk: http://www.youtube.com/watch?v=JnT3pMkF0XE

Lägg upp filmen här på garaget också? smile

Dodge Magnum Hemi "Pundarskåpet" (2005)
s4_steffo
12 september 2010 · 9 Inlägg

vi kan ju ge fan i polisen när dom kommer och ta idioterna som kastar burkar på snuten ist! säger som andra om någons bil blivit träffad? då har det eskalerat bra nog! folk i fylla och utan bil far till stan! synd att detta var årets sista hade verkligen sett framemot denna...ingen som bråkar med polisen hjälper oss utan förstör bara.

Audi A4 DTM (2006)
gamlingen
12 september 2010 · 5 198 Inlägg

s4_steffo skrev:
vi kan ju ge fan i polisen när dom kommer och ta idioterna som kastar burkar på snuten ist! säger som andra om någons bil blivit träffad? då har det eskalerat bra nog! folk i fylla och utan bil far till stan! synd att detta var årets sista hade verkligen sett framemot denna...ingen som bråkar med polisen hjälper oss utan förstör bara.

Må ju bättre å gå fram å snacka med polisen.. det har dom inget emot.. trevliga grabbar det OM man inte börjar tjafsa som många tuffingar måste göra

Ekis!
12 september 2010 · 1 210 Inlägg

Mus skrev:
det är UGP som sköter leken i Sundsvall smile och ingen av oss valde att leka då vi viste att det skulle vara väldigt mycket polisaktivitet. Kolla till på Youtube och sök efter UGP i olika slag så ser du hur driftkvällarna brukar se ut smile

Jo då de har man ju sett.. när mr Jesse driftar nere på kolvägen bland alla bilar och folk!
Ugp!? bah säger jag.. samma skit forum som alla andra...
Ni utger er för att vara seriösa.. men Moderatorn som driver forumet var den som totalt brast i omdöme när han "driftade" inför massor av bilar/folk för att provocera!?

Total sandlåde nivå....

Ekis!
12 september 2010 · 1 210 Inlägg

lilleman_ skrev:
e grymt besivken på folket som kasta å sabba.
gillade när träffarna endast va bus å snack med mycket trevligt folk.
visst har de förekommit fylla på dom flösta träffar men aldrig sånt här!
vill ha tebax träffarna som de va 2-3 år sedan!

å dom som söp å svina dom kan hålla sig borta å sen alla jävla glas flaskor!! lägg dom i bilen eller i soperna! fan de kan förstara så grymt mycke! kan sluta att någon som driftar få fram punka å smäller in i någon annan bil å de vill nog ingen!

nä skärpning på dom som dricker å beter sig svinigt! ska vi kunna ha kul på träffarna igen så måste vi va städade å trevliga!

Håller med för 2-3 år sen var de mycket bättre...

widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
12 september 2010 · 313 Inlägg

Ekis! skrev:

Mus skrev:
det är UGP som sköter leken i Sundsvall smile och ingen av oss valde att leka då vi viste att det skulle vara väldigt mycket polisaktivitet. Kolla till på Youtube och sök efter UGP i olika slag så ser du hur driftkvällarna brukar se ut smile

Jo då de har man ju sett.. när mr Jesse driftar nere på kolvägen bland alla bilar och folk!
Ugp!? bah säger jag.. samma skit forum som alla andra...
Ni utger er för att vara seriösa.. men Moderatorn som driver forumet var den som totalt brast i omdöme när han "driftade" inför massor av bilar/folk för att provocera!?

Total sandlåde nivå....

Haha klockrent! Du har så rätt så!

///Widell
Znurf
12 september 2010 · 207 Inlägg

Ekis! skrev:
men Moderatorn som driver forumet var den som totalt brast i omdöme när han "driftade" inför massor av bilar/folk för att provocera!?

Total sandlåde nivå....

Förstår inte vart alla har fått att han försökte provocera ifrån?
Då kan du ju lika gärna säga att personerna hade ställt sig där de stod för att bli provocerade, det är som att ställa sig mitt på parkeringen på mediamarkt på en birstaträff och bli sur för att folk sladdar runt, om man parkerar på lekplanen så får man väl gilla läget eller flytta sig tycker jag smile

Och den moderatorn du talar om fick ju sitt "straff" i form av en havererad koppling och ja, du vet vad han fick mer tongue


Ang Birstaträffen så var det jävligt mycket folk och bilar, men de senaste 2-3 träffarna så har jag jobbat tidigare på dagen och/eller tidigt dagen efter så har inte varit kvar så länge på senaste träffarna, den här gången åkte jag när de "jagade" iväg bussen från platsen, han parkerade liksom tvärs över vägen före rondellen såg det ut som, jag trodde att de skulle spärra av in och utfarten och ta dit en hel armé, men när de åkte igen så passade jag på att sticka också, dels så stod jag parkerad framför infarten till mediamarkt, då kanske de blev sura för att man stod där, och dels ville jag inte riskera att bli instängd på parkeringen av polisen när jag skulle jobba dagen efter tongue Om man inte får sina 6-7 timmar sömn så blir det ju katastrof wink

Jag tycker som många andra att alkoholen kan stanna hemma, okej om man är där och är yngre, man får ju vara intresserad ändå, tror inte att det är så många yngre (under 18) som orsakar problem, orättvist att skylla på dem, men iofs så kan man väl vara fjortis även om man är 22 tongue

Polisen lär vara aningen bitter i framtiden och det vore nog både spännande och skrämmande att höra vad de pratar om efter det här, men med lite tur så ser de också att det inte är bilförarna som är problemet egentligen utan det är alla som går runt och läskar sad

Eftersom jag aldrig dricker själv så har jag inget emot om de avbröt all försäljning av alkohol i Sverige och gjorde förtäring förbjuden ;P Hårdare tag mot fylla på bilträffar! smile

Tänk att ha en likadan folkmassa på en träff som går runt och städar och kastar ut fyllproppar och häller ut deras dricka tongue Det vore bättre wink

Mus Micke "Mus" Burman
12 september 2010 · 44 Inlägg

Ekis! skrev:

Mus skrev:
det är UGP som sköter leken i Sundsvall smile och ingen av oss valde att leka då vi viste att det skulle vara väldigt mycket polisaktivitet. Kolla till på Youtube och sök efter UGP i olika slag så ser du hur driftkvällarna brukar se ut smile

Jo då de har man ju sett.. när mr Jesse driftar nere på kolvägen bland alla bilar och folk!
Ugp!? bah säger jag.. samma skit forum som alla andra...
Ni utger er för att vara seriösa.. men Moderatorn som driver forumet var den som totalt brast i omdöme när han "driftade" inför massor av bilar/folk för att provocera!?

Total sandlåde nivå....

Skulle fram och vända för att åka iväg wink ... Blev dock bortjagad av "nån" med däckjärn smile...

UGP-Kvällarna är riktigt underhållande med bra körning av alla som är där, ingen publik... resulterar oftast i fina filmer också...

"Hellre avåkt än frånåkt." | Camaro Z28 -99a / Cheva Avalanche K1500 / Yamaha Bulldog -04a
BMW 320d X-Drive "Black Slead" (2009)
Chevrolet Avalanche "Copper Hauler" (2003)
Chevrolet Camaro Z28 "Black Beast" (1999)
Ekis!
12 september 2010 · 1 210 Inlägg

Znurf skrev:

Ekis! skrev:
men Moderatorn som driver forumet var den som totalt brast i omdöme när han "driftade" inför massor av bilar/folk för att provocera!?

Total sandlåde nivå....

Förstår inte vart alla har fått att han försökte provocera ifrån?
Då kan du ju lika gärna säga att personerna hade ställt sig där de stod för att bli provocerade, det är som att ställa sig mitt på parkeringen på mediamarkt på en birstaträff och bli sur för att folk sladdar runt, om man parkerar på lekplanen så får man väl gilla läget eller flytta sig tycker jag smile

Och den moderatorn du talar om fick ju sitt "straff" i form av en havererad koppling och ja, du vet vad han fick mer tongue


Ang Birstaträffen så var det jävligt mycket folk och bilar, men de senaste 2-3 träffarna så har jag jobbat tidigare på dagen och/eller tidigt dagen efter så har inte varit kvar så länge på senaste träffarna, den här gången åkte jag när de "jagade" iväg bussen från platsen, han parkerade liksom tvärs över vägen före rondellen såg det ut som, jag trodde att de skulle spärra av in och utfarten och ta dit en hel armé, men när de åkte igen så passade jag på att sticka också, dels så stod jag parkerad framför infarten till mediamarkt,

då kanske de blev sura för att man stod där, och dels ville jag inte riskera att bli instängd på parkeringen av polisen när jag skulle jobba dagen efter tongue Om man inte får sina 6-7 timmar sömn så blir det ju katastrof wink

Jag tycker som många andra att alkoholen kan stanna hemma, okej om man är där och är yngre, man får ju vara intresserad ändå, tror inte att det är så många yngre (under 18) som orsakar problem, orättvist att skylla på dem, men iofs så kan man väl vara fjortis även om man är 22 tongue

Polisen lär vara aningen bitter i framtiden och det vore nog både spännande och skrämmande att höra vad de pratar om efter det här, men med lite tur så ser de också att det inte är bilförarna som är problemet egentligen utan det är alla som går runt och läskar sad

Eftersom jag aldrig dricker själv så har jag inget emot om de avbröt all försäljning av alkohol i Sverige och gjorde förtäring förbjuden ;P Hårdare tag mot fylla på bilträffar! smile

Tänk att ha en likadan folkmassa på en träff som går runt och städar och kastar ut fyllproppar och häller ut deras dricka tongue Det vore bättre wink

Nä! jag vet inte vad han fick mer...

Ekis!
12 september 2010 · 1 210 Inlägg

Mus skrev:

Ekis! skrev:

Mus skrev:
det är UGP som sköter leken i Sundsvall smile och ingen av oss valde att leka då vi viste att det skulle vara väldigt mycket polisaktivitet. Kolla till på Youtube och sök efter UGP i olika slag så ser du hur driftkvällarna brukar se ut smile

Jo då de har man ju sett.. när mr Jesse driftar nere på kolvägen bland alla bilar och folk!
Ugp!? bah säger jag.. samma skit forum som alla andra...
Ni utger er för att vara seriösa.. men Moderatorn som driver forumet var den som totalt brast i omdöme när han "driftade" inför massor av bilar/folk för att provocera!?

Total sandlåde nivå....

Skulle fram och vända för att åka iväg wink ... Blev dock bortjagad av "nån" med däckjärn smile...

UGP-Kvällarna är riktigt underhållande med bra körning av alla som är där, ingen publik... resulterar oftast i fina filmer också...

Haha lugn nu... måste man snurra minst 4 varv innan man lyckas vända???   Ja inte vet jag.. men på min bil så räcker de med att vrida ratten och lugnt åka därifrån...

Vill du jag ska lägga upp filmen på händelsen? så får du själv bedöma hur "vändningen" gick till...

widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
12 september 2010 · 313 Inlägg

Ekis! lägg upp jag missade detta big_smile

///Widell
henkz MR
12 september 2010 · 295 Inlägg

Kan dundra in den fina filmen då dom "fina" UGP killar "vänder" på Lastbilsplatsen....

Ja mena då det var jag som jagade den person som tydligen bara skulle vända... väx upp för fan o lev i nutiden... var glad för fan att jag inte anmälde fanskapet för vårdslöshet.... men de finns ju bild och filmbevis på´t nu så man kanske ska göra de...

http://vimeo.com/14455666

Senast redigerat av henkz (12 september 2010)

xorox_88 Smack that ass!!
12 september 2010 · 2 953 Inlägg

hade det inte varit för alla barnrumpor som ska ge sig på poliserna så hade det varit bästa träffen på länge

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Berr
12 september 2010 · 86 Inlägg

henkz skrev:
Kan dundra in den fina filmen då dom "fina" UGP killar "vänder" på Lastbilsplatsen....

Ja mena då det var jag som jagade den person som tydligen bara skulle vända... väx upp för fan o lev i nutiden... var glad för fan att jag inte anmälde fanskapet för vårdslöshet.... men de finns ju bild och filmbevis på´t nu så man kanske ska göra de...

http://vimeo.com/14455666

Inte för att jag har så mkt med detta att göra... MEN! de finns ju 2 sidor? en leksida och en parkerings sida? lr? kanske skulle välja vilken sida man ställer sig på om man är rädd för däckrök??
Bara en tanke?

shirunai
12 september 2010 · 19 Inlägg

Mus kan ni inte säga till när ni ska ut och sladda så vi från Övik kan vara med och leka också? Alltså utan publik.

Jag träffade minst 2 av era medlemmar i söderhamn idag lila-supra och han som köpte Joels bil (grön s14.5)

Tråkigt med fyllan och nedskräpning, tråkigt att polisen kommer dit de ska alltid lägga sig i.

En av anledningarna till att jag sladdar på vardags nätter i stan slipper man publik m.m

Senast redigerat av shirunai (12 september 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang