2138
Sök

Bmw 320 e36, automat i "nödläge"???

79 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
Tjena, jag har sökt i lite olika trådar här på garaget utan att hitta svar, jag har även sökt på Autopower utan att hitta något svar...
Felet är iaf att när man kör så kan helt plötsligt lampan för automatfel tändas och lådan lägger sig i felsäkert läge/nödläge, detta händer inte särskilt ofta men när det händer så räcker det med att stänga av bilen och sedan starta igen så slutar lampan lysa och problemet är borta...
Den har varit inne hos aukt Bmw-verkstad i sthlm men de kunde inte hitta några fel på den. vad jag har hört kan det vara så att automat-lampan måste lysa för att det ska gå att felsöka.(?). jag undrar om det är någon som har haft samma problem och vad ni gjorde för att fixa det! Jag vill verkligen veta!

Hjälp mig PLEASE!

Do I really look like a guy with a plan? You know what I am? I'm a dog chasing cars. I wouldn't know what to do with one if I caught it. You know, I just do things...

79 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
jag kan tillägga att backen funkar som den ska och att jag tror att den ligger kvar på fyran växel när den är i det s.k. "felsäkra läget". Jag vore hemskt tacksam om jag fick några hjälpsamma svar! smile

Btw, är det någon som vet om man kan ta fram felkoderna (om det finns några) i från en verkstad, och sedan gå till auktoriserad BMWverkstad och kolla vad dom betyder??

Do I really look like a guy with a plan? You know what I am? I'm a dog chasing cars. I wouldn't know what to do with one if I caught it. You know, I just do things...

143 Inlägg
12 juli 2012
BUMP Jag har samma problem på min E36a 328ia.
Fått fram felkod "98 sensor för avvikelse vexaxelvarvtal felaktig"
Till min fråga är det hjulvarvtalsgivaren?

143 Inlägg
19 juli 2012
Tacksam för tipps vad det kan vara för givare?

1 171 Inlägg
19 juli 2012
Blomdahl94 skrev:
BUMP Jag har samma problem på min E36a 328ia.
Fått fram felkod "98 sensor för avvikelse vexaxelvarvtal felaktig"
Till min fråga är det hjulvarvtalsgivaren?

Nej, jag läser att det är utgående axeln från motorn som inte verkar stämma med kanske kamaxelgivaren eller motorvarvtalet då.

143 Inlägg
24 november 2012
http://www.skruvat.se/Sensor-kamaxelgivare-P62657.aspx

Kan det vara något fel på denna givare då?

Sök