Audi 200 Turbo Quattro 20v -90 Slutinfo! 24/9 -12

Renovering av Audi 200 Turbo Quattro 20V -90
  • 59 Följare
  • 164 135 Visningar
  • Projektet avslutat 15 december 2012
te_wik Forummoderator
20 september 2010 · 12 813 Inlägg

zpellmyname skrev:
jag tackar och bockar big_smile aldrig sett en 200 med sånna skärmar förut, blir att sätta v8 skärmar på min när jag ska dra igång stor renovering i vinter tongue och ja du ska kunna starta bilen utan växellådan

Sitter bara på 20V modellerna och på Vissa sportmodeller förutom V8an då.


Nice projekt! Å billigt fick du den! Väldig avis och önskar att jag själv hade hittat den.
Ta nu och fullfölj projektet och gör den till originalskick, finns inte många 20V kvar nu och se på blocket vad dom kostar om man väl hittar en.


Lycka till!



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Jippen
20 september 2010 · 363 Inlägg

te_wik skrev:

zpellmyname skrev:
jag tackar och bockar big_smile aldrig sett en 200 med sånna skärmar förut, blir att sätta v8 skärmar på min när jag ska dra igång stor renovering i vinter tongue och ja du ska kunna starta bilen utan växellådan

Sitter bara på 20V modellerna och på Vissa sportmodeller förutom V8an då.


Nice projekt! Å billigt fick du den! Väldig avis och önskar att jag själv hade hittat den.
Ta nu och fullfölj projektet och gör den till originalskick, finns inte många 20V kvar nu och se på blocket vad dom kostar om man väl hittar en.


Lycka till!



Mvh Tommy

Tackar säger det samma som jag sa till audienergy att både du och han har gett mig mkt inspiration och fått mig att gilla lite äldre audis, var inne på en urS4 innan smile

Mvh Jesper

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03
zpellmyname
20 september 2010 · 21 Inlägg

te_wik skrev:

zpellmyname skrev:
jag tackar och bockar big_smile aldrig sett en 200 med sånna skärmar förut, blir att sätta v8 skärmar på min när jag ska dra igång stor renovering i vinter tongue och ja du ska kunna starta bilen utan växellådan

Sitter bara på 20V modellerna och på Vissa sportmodeller förutom V8an då.


Nice projekt! Å billigt fick du den! Väldig avis och önskar att jag själv hade hittat den.
Ta nu och fullfölj projektet och gör den till originalskick, finns inte många 20V kvar nu och se på blocket vad dom kostar om man väl hittar en.


Lycka till!



Mvh Tommy

sitter dessa skärmar på alla 20v och v8 skärmarna är väll bredare?

Jippen
21 september 2010 · 363 Inlägg

tjoho!

Två bilder från dagens lill/stora arbete (längtar tills garaget börjar att byggas!)

http://i53.tinypic.com/30d8eon.jpg

http://i55.tinypic.com/1058z9f.jpg

får se om jag fortsätter imorn beror på väder och så smile

Mvh Jesper

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03
fredriq Olika
23 september 2010 · 907 Inlägg

zpellmyname skrev:

te_wik skrev:

zpellmyname skrev:
jag tackar och bockar big_smile aldrig sett en 200 med sånna skärmar förut, blir att sätta v8 skärmar på min när jag ska dra igång stor renovering i vinter tongue och ja du ska kunna starta bilen utan växellådan

Sitter bara på 20V modellerna och på Vissa sportmodeller förutom V8an då.


Nice projekt! Å billigt fick du den! Väldig avis och önskar att jag själv hade hittat den.
Ta nu och fullfölj projektet och gör den till originalskick, finns inte många 20V kvar nu och se på blocket vad dom kostar om man väl hittar en.


Lycka till!



Mvh Tommy

sitter dessa skärmar på alla 20v och v8 skärmarna är väll bredare?

Ja, alla 20V har utsvängda skärmkanter, även 100 sport, med och utan quattro och turbo. Dock tror jag inte de är riktigt så utsvängda.
Fanns även en begränsad upplaga av 200 10V runt 1988 med utsvängda skärmar och lite starkare motor, denna hette 200 Exclusive.

V8 har ännu mera utsvängda skärmar, även stötfångarna är annorlunda så ska man bygga om med skämar från V8 måste man även ta stötfångare och bakdörrar.

Mvh
Fredrik
fredriq Olika
24 september 2010 · 907 Inlägg

Behöver du en växellåda har jag en från en 200 20V i garaget.

Mvh
Fredrik
Jippen
24 september 2010 · 363 Inlägg

fredriq skrev:
Behöver du en växellåda har jag en från en 200 20V i garaget.

Okej kan vara bra och veta! Men han som hade bilen sa att det gick bara att få i fyran och resten fick han inte i så han antog att lådan var sönder. Men innan den hamna under bilen igen så testade jag och få i växlarna och det fick jag kan det vara nåt med kopplingen då? Och en fråga till har dom dubbelmassigt svänghjul?

Mvh Jesper

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03
fredriq Olika
24 september 2010 · 907 Inlägg

Jippen skrev:

fredriq skrev:
Behöver du en växellåda har jag en från en 200 20V i garaget.

Okej kan vara bra och veta! Men han som hade bilen sa att det gick bara att få i fyran och resten fick han inte i så han antog att lådan var sönder. Men innan den hamna under bilen igen så testade jag och få i växlarna och det fick jag kan det vara nåt med kopplingen då? Och en fråga till har dom dubbelmassigt svänghjul?

Mvh Jesper

Inte säkert det går att få i växlarna när motorn är igång och axlarna är kopplade till lådan...
Nej det är enkelmassigt på 3B i 200, vibrationerna tas upp i svängningsdämparen som sitter i andra änden på vevaxeln.

Mvh
Fredrik
Jippen
24 september 2010 · 363 Inlägg

I see, men tanken just nu är att starta bilen och se om den går för den har inte vart startad på tre-fyra år..och sen kan jag tänka på att köpa saker till bilen wink

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03
Jippen
28 september 2010 · 363 Inlägg

Liten Update hur läget är!

Japp nu är lådan ute igen för jag och pappa tröttnade på att ligga på gräsmattan hemma, så vi ska försöka hitta nån som är villig att låna ut sitt garage med lyft på Hönö/Öckerö ev. ta den till min praktik plats Volvo Bil @ Arendal men jag för se.

Tanken är att få i lådan och starta den och sen kan jag börja lägga pengar på den så kan börja att efterlysa kattar och ev. komplett koppling eller växellåda till den (3b motor) skriv här eller släng iväg en pm om min har detta så hör jag av mig smile

Mvh Jesper

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03
CarpeDiem German Engineering
30 september 2010 · 9 081 Inlägg

Härligt big_smile Håller tummarna att det går bra smile 3B är en riktigt härlig motor wink

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Jippen
30 september 2010 · 363 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Härligt big_smile Håller tummarna att det går bra smile 3B är en riktigt härlig motor wink

Mvh

Tackar för en kommentar iaf:) lite segt när över 150 st som kollar i tråden men bara en som skriver hmm

Men ska ta ner kopplingen idag eller imorn och ser hur skicket är på den.

Mvh Jesper

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03
Jippen
5 oktober 2010 · 363 Inlägg

Update för dom få som läser och kommenterar...

Har kört felsökning sen sist (orkar inte ladda upp bilder eftersom det är så få som man får feedback av) kom fram till att det verkar som att det är ingen hemma i relä 215, för den "hoppar/klickar" inte av sig själv.
Men pump och allt det funkar iaf, så ska ta bilen till min praktik plats och få hjälp med v-lådan och slänga upp den och så smile

kommentar uppskattas smile

Mvh Jesper

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03
te_wik Forummoderator
5 oktober 2010 · 12 813 Inlägg

Många som läser men få som kommenterar, brukar vara så ifall det inte finns bilder wink


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Jippen
5 oktober 2010 · 363 Inlägg

Haha jo så brukar det vara wink

Mvh Jesper

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03
te_wik Forummoderator
5 oktober 2010 · 12 813 Inlägg

Jippen skrev:
Haha jo så brukar det vara wink

Mvh Jesper

Vad har du för fel när du felsöker relä 215?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Jippen
5 oktober 2010 · 363 Inlägg

te_wik skrev:

Jippen skrev:
Haha jo så brukar det vara wink

Mvh Jesper

Vad har du för fel när du felsöker relä 215?



Mvh Tommy

Om du tänker dig att den vill inte "klicka" så att pumpen börjar, men om man tar av höljet och trycker lite lätt på den som ska dra sig till den andra polen så funkar det då hör man att pumpen börjar jobba.

Mvh Jesper

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03
te_wik Forummoderator
5 oktober 2010 · 12 813 Inlägg

Jippen skrev:

te_wik skrev:

Jippen skrev:
Haha jo så brukar det vara wink

Mvh Jesper

Vad har du för fel när du felsöker relä 215?



Mvh Tommy

Om du tänker dig att den vill inte "klicka" så att pumpen börjar, men om man tar av höljet och trycker lite lätt på den som ska dra sig till den andra polen så funkar det då hör man att pumpen börjar jobba.

Mvh Jesper

Ok, är det fel på själva reläet då?


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Jippen
5 oktober 2010 · 363 Inlägg

te_wik skrev:

Jippen skrev:

te_wik skrev:

Vad har du för fel när du felsöker relä 215?



Mvh Tommy

Om du tänker dig att den vill inte "klicka" så att pumpen börjar, men om man tar av höljet och trycker lite lätt på den som ska dra sig till den andra polen så funkar det då hör man att pumpen börjar jobba.

Mvh Jesper

Ok, är det fel på själva reläet då?


Mvh Tommy

Troligen, kollade på bildelsbasen så kosta en "215" 200 kr trodde att den skulle kosta mer, men ska höra med en som är mer kunnig om el så får han dra slutsatsen om den är paj eller inte smile

Mvh Jesper

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03
te_wik Forummoderator
5 oktober 2010 · 12 813 Inlägg

Jippen skrev:

te_wik skrev:

Jippen skrev:

Om du tänker dig att den vill inte "klicka" så att pumpen börjar, men om man tar av höljet och trycker lite lätt på den som ska dra sig till den andra polen så funkar det då hör man att pumpen börjar jobba.

Mvh Jesper

Ok, är det fel på själva reläet då?


Mvh Tommy

Troligen, kollade på bildelsbasen så kosta en "215" 200 kr trodde att den skulle kosta mer, men ska höra med en som är mer kunnig om el så får han dra slutsatsen om den är paj eller inte smile

Mvh Jesper

Skriv ner art.nr på den så ska ja se ifall jag kan sponsra dig med ett relä.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang