Servic-boken

jca
18 april 2005 · 15 Inlägg

Kan en bilfirma som Bila som iof tydligen har servat en bil skriva ut en ny servic bok om dom har tappat bort den gammla utan att det är någon bluff?
För jag får dålliga vibbar över det hela.

Va tror tycker ni?

Markus_C Kart & Mätningstekniker
18 april 2005 · 701 Inlägg

Vill du utveckla det hela. Är inte riktigt med på noterna.

jca
19 april 2005 · 15 Inlägg

Markus_C skrev:
Vill du utveckla det hela. Är inte riktigt med på noterna.

Förlåt, jag stressade ihop något.
Men vi säger så här, om man tänkt att köpa en beg bil genom typ Bilia och så har dom tappat bort serv-boken av någon anledning men har har allt på datoren för bilen tydligen har servats på derar verkstäder.
Och dom säger att dom kan skriva ut en "kopia" av boken till än, skall man då godta det som en gilltlig bok?

Är jag tydligare nu?

mrcelica
19 april 2005 · 1 639 Inlägg

Servicebok betyder ingenting, mycket vanligt att de är förfalskade... Kräv att få originalfakturorna från servicetillfällena.... Där ser du ju även vad som är gjort, namn på mekaniker osv....

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
jca
19 april 2005 · 15 Inlägg

mrcelica skrev:
Servicebok betyder ingenting, mycket vanligt att de är förfalskade... Kräv att få originalfakturorna från servicetillfällena.... Där ser du ju även vad som är gjort, namn på mekaniker osv....

Så det är skit samma egentligen då om dom skriver ut en eller inte, bara det finns en?
Och kan man fråga dom om fakturorna, det bör man eller?

Markus_C Kart & Mätningstekniker
19 april 2005 · 701 Inlägg

Hallå det låter lite konstigt mm. Är det ett bra pris som du kan få den för? Och vad är det för bil som du spekulant på?

mrcelica
20 april 2005 · 1 639 Inlägg

jca skrev:

mrcelica skrev:
Servicebok betyder ingenting, mycket vanligt att de är förfalskade... Kräv att få originalfakturorna från servicetillfällena.... Där ser du ju även vad som är gjort, namn på mekaniker osv....

Så det är skit samma egentligen då om dom skriver ut en eller inte, bara det finns en?
Och kan man fråga dom om fakturorna, det bör man eller?

Vet bara att Toyota kan göra det, oavsett vilken Toyota meck den är servad hos inom hela EU. En komplett ifylld servicebok är tyvärr ej en garanti då det är lätt att förfalska...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
jca
20 april 2005 · 15 Inlägg

Markus_C skrev:
Hallå det låter lite konstigt mm. Är det ett bra pris som du kan få den för? Och vad är det för bil som du spekulant på?

Bra pris vet jag inte, men det är en Renault.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang