7013
Sök

Manuell vs Automat Toyota Supra

345 Inlägg
25 september 2010
Trådstartare
Så vad föredrar folket?

Automat Supra?

Manuell Supra?

Supra Club Sweden

1 798 Inlägg
25 september 2010
Aldrig kört en automat supra men har haft en lexus gs 95 som har samma sorts automat om ja förstår de rätt så jag säger manuell i alla lägen en sportbil me automat är ingen sportbil enligt mig nu är dock detta min åsikt alla får tycka som dom vill

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

8 297 Inlägg
25 september 2010
Beror på vad man ska ha bilen till. Ska man leka så är ju manuell det enklaste valet. Men ska man åka fort rakt fram så bör automat vara det vettigaste så länge man har en låda som håller.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
25 september 2010
fredde85 skrev:
Aldrig kört en automat supra men har haft en lexus gs 95 som har samma sorts automat om ja förstår de rätt så jag säger manuell i alla lägen en sportbil me automat är ingen sportbil enligt mig nu är dock detta min åsikt alla får tycka som dom vill

inte samma låda men snarlik.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

1 658 Inlägg
26 september 2010
fredde85 skrev:

Och snarlik med Volvo 740is automat vilket säger en hel del tongue Manuell for the win! big_smile

OUTLAW1
26 september 2010
automat supran är ju snabbare än manuell supra..ska tydligen palla mycket effekt också..så till rödljus race hade jag valt automat med bpu kit...

642 Inlägg
26 september 2010
rallykid skrev:
automat supran är ju snabbare än manuell supra..ska tydligen palla mycket effekt också..så till rödljus race hade jag valt automat med bpu kit...

Den dagen automatlådan håller för mer en den manuella lådan i Supran ska jag äta upp min hatt, automatlådan original pallar som mest mellan 500-550 hk utan modifieringar, den manuella lådan håller för 4-siffriga antal utan ingrepp och rätt skötsel.

366 Inlägg
26 september 2010
DanneJ skrev:
rallykid skrev:

Den dagen automatlådan håller för mer en den manuella lådan i Supran ska jag äta upp min hatt, automatlådan original pallar som mest mellan 500-550 hk utan modifieringar, den manuella lådan håller för 4-siffriga antal utan ingrepp och rätt skötsel.

Precis så är det ju smile Men om man nu bara ska köra BPU så räcker ju automatlådan faktiskt.

Sök