Varför åker ni till Elmia/Bilsport Custom & Perf. show?

Skaune
29 september 2010 ·

Nu när hösten kommit och man börjat längta till våren igen kommer jag osökt att tänka på Elmia till påsk!
Elmia har ju i mitt tycke blivit sämre med åren men är fortfarande en ljuspunkt på våren!

Men varför tycker ni om Elmia och BSCPS? Och varför åker ni dit? Inspiration, bara nyfikna, jobba där? Eller kanske för alla söta bil intresserad tjejer kanske? roll vad vet jag?

Marlboroman
29 september 2010 · 8 234 Inlägg

Senaste åren har det i huvudsak varit för att jobba där. Annars så är jag tveksam till att åka ner.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
steve-N
29 september 2010 · 97 Inlägg

Förknippar det alltid med att ta ut sommarbilen! Lite mycket folk, men alltid kul att titta bil.

Larschon Beslutsångest.
29 september 2010 · 322 Inlägg

Har en polare i Jönköping. Brukar slå två flugor i en smäll och hälsa på honom sen dra och glo lite bilar. Har varit där tre år i rad nu och varit lite besviken varje gång wink Men gillade FMX uppvisningen sist!

ChriZtoffer GAS democar 2018!
29 september 2010 · 8 744 Inlägg

För att se på nya fräna byggen och speciellt då ljudbilar, har dock varit en besvikelse dom senaste två åren då dom knappt får spela. sad Men mest är det för att det är startskottet på hela säsongen, våren är här och sommarhjulen sitter (förhoppningsvis) på!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Nitrometanskada Gött mos
29 september 2010 · 1 096 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
För att se på nya fräna byggen och speciellt då ljudbilar, har dock varit en besvikelse dom senaste två åren då dom knappt får spela. sad Men mest är det för att det är startskottet på hela säsongen, våren är här och sommarhjulen sitter (förhoppningsvis) på!

Elmia är ju lite som startskottet på årets säsong! Se vad som hänt i garagen under hösten, träffa vänner och kvällsbuset e inte fel det heller.

Och som Chriztoffer säger så blir jag också besviken på att ljudbilarna inte får spela högt. Något år har de ju haft skyltar som varnar för hög ljudvolym, det räcker. Då vet folk vad som väntar och man får väl stanna utanför om man har känslig hörsel, småbarn eller vad som nu kan tänkas....

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Aerodynamik ...
29 september 2010 · 7 120 Inlägg

Startskottet på säsongen som redan är sagt, kul att se på fina bilar och så självklart kvällsaktiviteterna.. cool

coffe.dk Zzzz
29 september 2010 · 937 Inlägg

Jobb och för att träffa bekanta som man knappt träffar på andra ställen.

Janneutanb
29 september 2010 · 7 272 Inlägg

Jag har åkt ner en gång och det var för att se hur allting var där.
Efter att ha sett vad för slags bilar som står där så tror jag inte att jag åker dit igen.....

Alltså ni som bygger utställningsbilar skäms ni inte om passformen inte är nästintill perfekt?
Herregud vilket skit det finns där... Tycker verkligen att det är pinsamt!

Woojen
29 september 2010 · 1 101 Inlägg

Karavanen dit å hem är oftast roliga, kvällen i stan och mest av allt! att få köra sin bil smile
Mässan är väll sådär brukar oftast vara skoj i någon timma.

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 september 2010 · 14 088 Inlägg

Det är som en början på säsongen. Man måste ju kolla in alla nya jänkebyggen som kommit till under vintern. Synd bara att det är en massa oljud där oxå. Oljudsbyggarna kunde få ha sin egen mässa. Vill inte klaga men ibland hade man svårt att göra sig hörd fast man inte var inne i oljudsavdelningen!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Busgrabb Rejsa ?
29 september 2010 · 2 959 Inlägg

Kvällsaktiviteterna.....bara
Mässan skiter jag i totalt.

Autotech
BMW 335D (2008)
Thedriftking
29 september 2010 ·

Bra början på en ny säsong, Fynda billjud och glo på bilar/folk smile Alltid skoj smile

peegee Forummoderator
29 september 2010 · 2 924 Inlägg

Tradition! ...ingen annan motivering för det va många år sedan jag betalade inträdet å kände att jag fick något värt pengarna wink

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang