3939
Sök

Stötdämpare slut, behöver lite tips på nya

1 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
Tjo!

Har en Audi A4 Avant quattro -99 och nu är en stötdämpare helt slut, och med min vanliga tur dröjer det säkert inte länge förrän en till ger upp tongue

Det sitter coilovers på nu, vet ej vilket märke då de satt på när jag köpte bilen och har aldrig brytt mig om att kolla efter just det. Antar då att det är lika bra att köpa ett nytt set så man är på den säkra sidan.

Har kollat runt hur mycket som helst på olika märken i olika prisklasser men har hittat dåligt med information som hjälper just mig. (eller så är jag bara dålig på att söka xD)

Frågan är då, vilka satser som är värda att kika närmre på? Jag kör överhuvudtaget ingenting på bana, eller särskilt hårt överhuvudtaget, men jag vill gärna åt justeringsmöjligheterna i höjdled. Har kollat lite på v-maxx som har ett överkomligt pris men där råder det delade meningar om de är värda att köpa alls. Många som säger att de har en tendens att rosta på diverse ställen om man även har bilen som vinterbil, vilket jag har. Har även kollat på D2 coilovers, som jag hört en del gott om. Dock ganska mycket dyrare, men håller grejerna bättre kan det ändå vara värt det högre priset.

Vad har ni själva kört med och vad ni fått för uppfattning om respektive kit?

Tack på förhand smile

Audi A4 1.8 Ts Quattro

38 Inlägg
5 oktober 2010
Jag har K-Sport Coilovers på min MR2:a som är köpta på raidopower.se.
Riktigt bra kvalitet för ett överkomligt pris och dom är riktigt bra att ha och göra med.

Mittmotor mumma.

Sök