En billigare Gumball genom sverige med modifierade bilar. (Uppföljaren)

Eddy Galen, inte dum.
5 oktober 2010 · 1 324 Inlägg

Obs först läs http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 89&p=1

Jag var tvungen att göra en ny tråd så inte alla blir konfunderade över kommentarerna.
tills mods: Man kan säga att denna tråd är uppföljaren till den första tråden då den första var mest till för att spåna idéer. Så lås inte!


Om intresset blir större för ett gumball liknande evenemang som går genom sverige på runt 3-4 dagar där man kan klara av att bo i tält och inte behöver större lyx som en servicebil och guldkantad skita, OCH jag får hjälp med organiseringen så skulle jag/vi kunna göra en ghetto-gumball genom sverige där man har olika evenemang som autocross och andra kul och billiga alternativ till evenemang.

Senast redigerat av eddhedd (5 oktober 2010)

Eddy Galen, inte dum.
5 oktober 2010 · 1 324 Inlägg

Bullet--- skrev:
Låter väldigt intressant i mina öron. big_smile
Men frågan är hur rutten ska gå typfrån Ystad till happaranda tongue eller mellan dem största städerna?

Det behöver inte, saken är att det ska vara relativt enkelt och lätt och kul att utföra.

Germax
5 oktober 2010 · 12 086 Inlägg

Gumball (originalet) går väl ut på att man ska ta sig till mål på snabbast tid?
Känns som ett mindre lyckat evenemang i Sverige.. Låt oss göra utflykten genom Danmark tyskland ist smile

Nilzze
5 oktober 2010 · 7 Inlägg

Har spånat lite i detta och jag har ett litet koncept (eller ja, det liknar väldigt mycket Gumball 3000).
Rutten handlar inte om att ta sig en lång sträcka från norr till söder (eller tvärt om), utan att man har delstationer så man åker lite sick-sack genom Norden, man väljer ut en del svängiga vägar och en del snabba sträckor, tävlingar kommer finnas (och inte bara först på plats), färden pågår i 3-4 dagar, fester på kvällarna mm, hade gärna hoppats på billigare hotell eller vandrarhem att övernatta i.
Dock har jag räknat lite på det och priset blir ganska dyrt än så länge, men har lite funderingar på sponsorer som kan hjälpa till med evenemang, pengar eller liknande.
Finns det folk som har lust att hjälpa till i planeringen och utförandet så är jag öppen för förslag.
Nu råkar det vara så att jag även ska gifta mig i början av sommaren 2011 så har lite annat att planera oxå, så vi får se hur mycket tid jag egentligen har kvar till rallyt.
Återkommer!!

Eddy Galen, inte dum.
5 oktober 2010 · 1 324 Inlägg

JapMax skrev:
Gumball (originalet) går väl ut på att man ska ta sig till mål på snabbast tid?
Känns som ett mindre lyckat evenemang i Sverige.. Låt oss göra utflykten genom Danmark tyskland ist smile

Nej det är inte ett race.

Vinnaren får en trophé som kallas "Spirit of gumball" och ges till den som har just den som har haft mest "Spirit" då.

Förförra året gick den till den som kom sist varenda gång.

Och som sagt. Att anordna resan genom flera länder är otroligt mycket svårare. Och jag skulle vilja arrangera något mindre som går igenom Sverige för att det känns inte överambitiöst. Poängen är inte att det ska vara ett jättekrävande jobb för arrangören/arrangörerna.

Senast redigerat av eddhedd (5 oktober 2010)

Iam2fast4U
5 oktober 2010 · 1 534 Inlägg

jag hade gärna ställt upp cool

BMW E34 "538" (1990)
Noxxer
5 oktober 2010 · 1 482 Inlägg

Synd att det inte vart igenom europa. Att åka iväg en morgon från tyskland och inte veta om bilen håller.. där snackar vi om spänning smile

Jag åker gärna med igenom sverige också dock.

BLT Service
Theracords Music Label
Woojen
5 oktober 2010 · 1 101 Inlägg

jag hade varit sugen på en resa helt klart med skylinen, och angående sponsorer så tror jag inte det är helt omöjligt ifall deltagarna accepterar att fylla bilarna med sponsordekaler!

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
FireTraXX DFFL
6 oktober 2010 · 9 020 Inlägg

JapMax skrev:
Gumball (originalet) går väl ut på att man ska ta sig till mål på snabbast tid?
Känns som ett mindre lyckat evenemang i Sverige.. Låt oss göra utflykten genom Danmark tyskland ist smile

Blir nog hellre av med kortet nån månad än samlar på mig en massa danska och tyska böter.
De är "lite" högre än här...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
KHRacing
6 oktober 2010 ·

Detta har det försökte 2-4ggr med i Sverige av olika seriöst folk, det har aldrig resulterat i ett race, bara i massa skitsnack på diverse forum

Det har funnits minst 2 st seriöst gjorde svenska hemsidor för liknande framtida event, där man kunnat anmäla sig & betala en startavgift m.m.m
men sedan har det inte gjorts mer.

alla som vill arrangera är alltid snabba med att vilja ha in pengarna, emn sedan................

är du medveten oma ttd et krävs polistillastånd för att samåka ett större gäng till förutbestämda platser i Sverige... (även i Tyskland)

O iaf i Sverige vid en ansökan till polismyndigheten ang detta så måste du så förklara vad ansökan handlar om...


LYCKA TILL

hej, jag vill söka tillstånd för ett lagligt racerlopp påsvenska vägar,
INGEN kommer att överskriva hastighetsbegränsningarna.....

Senast redigerat av KHRacing (6 oktober 2010)

aha_100
6 oktober 2010 · 535 Inlägg

röstar isf på race ist för rally. I stil med old school canonball / gumball.

bmx
6 oktober 2010 · 7 100 Inlägg

detta hadde vart jävligt roligt,men tyvärr så måste man ha en "sportbil"......

så töntigt....

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Woojen
6 oktober 2010 · 1 101 Inlägg

bmx skrev:
detta hadde vart jävligt roligt,men tyvärr så måste man ha en "sportbil"......

så töntigt....

Fast å andra sidan kan jag förstå detta då det kommer bli mycket roligare så med bilar som sticker ut sen som skrevs i den andra tråden att likasinnade "tuners" kommer ha en roligare gemenskap än vad det hade blivit om alla olika sorters bilar fick komma.

Samma princip som de finns japmeet, volvoträffar osvosv

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Eddy Galen, inte dum.
6 oktober 2010 · 1 324 Inlägg

Jag hade i tanke kanske 5-8 bilar nu för första gången jag gör det. Altså samla ihop ett par sköna typer. Altså inget jätteambitiöst, Helt enkelt någon kul grej.

KHRacing
6 oktober 2010 ·

eddhedd skrev:
Jag hade i tanke kanske 5-8 bilar nu för första gången jag gör det. Altså samla ihop ett par sköna typer. Altså inget jätteambitiöst, Helt enkelt någon kul grej.

Då är det så mkt lättare ju :-)

ang bilmodeller: så var där ju en 8-10år gammal Hyundai-kombi med i senaste Gumball.

Eddy Galen, inte dum.
6 oktober 2010 · 1 324 Inlägg

KHRacing skrev:

eddhedd skrev:
Jag hade i tanke kanske 5-8 bilar nu för första gången jag gör det. Altså samla ihop ett par sköna typer. Altså inget jätteambitiöst, Helt enkelt någon kul grej.

Då är det så mkt lättare ju :-)

ang bilmodeller: så var där ju en 8-10år gammal Hyundai-kombi med i senaste Gumball.

Ioff så är det ganska excentriskt att köra en gammal Hyundai I ett rally för uberbilar. haha

Muttley
6 oktober 2010 ·

varför betala för att få köra genom landet till okända personer? när de troligtvis inte kommer vara med världskändisar ???

Då är de bättre att betala sin egen soppa och köra och titta på peps perssons by.  eller något sådant.

ascona-tic
7 oktober 2010 · 1 496 Inlägg

Varför inte hänga med på modball europe? WWW.MODBALL.COM

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
Nilzze
7 oktober 2010 · 7 Inlägg

ascona-tic skrev:
Varför inte hänga med på modball europe? WWW.MODBALL.COM

I like... Kan nog bli något sådant oxå...

FireTraXX DFFL
7 oktober 2010 · 9 020 Inlägg

Nilzze skrev:

ascona-tic skrev:
Varför inte hänga med på modball europe? WWW.MODBALL.COM

I like... Kan nog bli något sådant oxå...

Låter faktiskt väldigt intressant.
http://www.modball.com/wp-content/uploads/2009/04/2011-Europe-Map-1024x806.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang