Bryta upp MB 190 ?

TinyDicksson
12 oktober 2010 · 7 Inlägg

Har precis lyckats låsa in bilnycklar, hemnyckel/garagenyckel och bilnyckel till min andra bil, I min Mercedes benz 190 - 86.
Om ni undrar hur jag lyckades med detta så går det inte att låsa med nyckel utifrån.
Så trycker bara ned låsknappen på min sida så går centrallåset i.
Förslagsvis tar man ju med nyckeln men dessvärre missade jag det...

Så någon som har tips på hur jag kan komma in i bilen utan att behöva köpa ny ruta ?

Mvh Simon

Aerocombi Xenoholic
12 oktober 2010 · 2 559 Inlägg

Ring en låssmed.
Knappast lämpligt att ta upp hur man bryter sig in i en bil på ett forum eller hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
TinyDicksson
13 oktober 2010 · 7 Inlägg

Löste sig ändå. Tack till Barathzz och Dusanmandick som löste det oroväckande smidigt.

Nee det är sant, men skulle inte tro att det är allt för svårt att googla fram hur man gör.

Anledningen att jag inte gjorde det själv var att alla nycklar jag äger är inlåsta i bilen, så enda internetet jag hade var mobilen, funkar ju men jobbigt att googla fram saker med. Det är jävligt kallt, herr låssmed jobbar nog inte nu. Polisen hjälper mig antagligen inte bryta upp bilen, då jag köpte den igår så den står inte på mig än. Och jag har ingen lust att köpa en ny ruta.

Så därför slängde jag upp en tråd här ifall någon hade nån smart lösning.
Då jag tror att det finns fler här som har råkat ut för samma sak nån gång.
Och förhoppningsvis hade nån moderator hunnit ta bort tråden innan nån gangster fått nys om att det finns en garaget tråd. Där man lär sig hur man öppnar en bil UTAN den riktiga nyckeln, och sen börjat sno alla bilar han kom åt.

Liten förklaring på en kanske dum tråd, fick lite panik helt enkelt. Och tror inte att bilstölderna i Sverige skulle gå upp märkbart pga denna tråd. Men självklart är det onödigt att den finns. Tack för svaret.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang