Photoshop_ Team garage chop

munken100
15 oktober 2010 · 1 372 Inlägg

Vi är några som tycker det skulle vara kul att skapa ett Team Garage, och göra en chop tillsammans.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/79844/1021221_sqvk4i.jpg

så här funkar de:

man anmäler sig i en lista efter sista bilden som är gjord som ser ut så här:

1. Volvo544special65
2. Volvo_pure_power
3. munken100
4. Intedavid
5. 2-D
6. joelimmo
7. antre
8. bmx
9.nonat
10. NiMroD
11. Tompisen
12. jon_emilsson

anmälningstiden är ett dygn varje ny bild läggs upp här på första sidan men man kan hålla koll i tråden med smile

En chop brukar gå till/ se ut så här:

orginal bilden:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/79844/1021237_0l6y5h.jpg



Volvo544special65:


http://www1.garaget.org/gallery/archive/79844/1021228_kv3xbr.jpg

Jag gav den ett nytt, passande lacktema...jag menar...det ÄR ju en Volvo! big_smile

(Hoppas ni kan styla på i alla fall, vill inte se den smashad, haha...)

volvo_pure_power:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/79844/1021239_vw5ljt.jpg

gjorde bara en sak sänkte. för det var många som va med denna gång

munken100:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/79844/1021259_1djeaj.jpg
Bytte fälgar på den

såhär fortsätter de till bilden är klar och då den som är sist på listan lägger upp den färdiga bilden och så väljer den personen en bild de vill att gruppen ska choppa

Senast redigerat av munken100 (21 november 2010)

Tallroth
15 oktober 2010 · 445 Inlägg

de låter skit skoj smile tummen upp för detta smile

Photoshop Is My Friend
munken100
15 oktober 2010 · 1 372 Inlägg

Bra, ju fler vi blir desto roligare kan det bli, och vi som inte e så suveräna på det kan lära sig lite nytt kanske.

Tallroth
15 oktober 2010 · 445 Inlägg

håller med:) kanske man lär sig nått oxå smile

Photoshop Is My Friend
munken100
15 oktober 2010 · 1 372 Inlägg

Ja om det finns nått du behöver lära*L*, tänkte att man gärna fick berätta vad man gjort och hur man gjort, finns säkert många olika knep

Tallroth
15 oktober 2010 · 445 Inlägg

ja smile låter kul ju smile

Photoshop Is My Friend
Knugcab
16 oktober 2010 · 5 111 Inlägg

Jag hakar på! smile

Dock tycker jag att vi liksom måste byta bild då och då...
Så det inte är samma bild som moddas till oigenkännelighet 1000000 gånger år ut och år in.

Jag kommer med ett förslag (som ni får säga bu eller bä om)...

Man lägger upp en bild... (vad jag inte klurat ut är hur man ska avgöra vem som ska göra det, värt att fundera på)

Sen sätter man ett stoppdatum...

Alla som vill göra någonting åt bilden anmäler sig innan det datumet.

Sen tar man och låter var och en göra sitt på bilden i turordning.

T.ex...

En bild läggs upp... Och man ska ha anmält sig inom ett dygn från att den läggs upp...
I tur och ordning anmäler sig Arne, Bosse, Christer, David, Erik och Fredrik.
När tiden gått ut så tar Arne och gör en eller två saker på bilden.
När han är färdig så lägger han upp och Bosse tar vid...
Och så vidare, till Fredrik fått göra sitt...och presenterar den färdiga bilden.
Sedan byter man.

En annan grej att fundera på är ju på "hur mycket" man ska tillåtas göra.

Det där med "en, max två" saker är ju i teorin en bra idé.

Dock är det ju lite skillnad på att göra "en" sak med att ta bort sidoblinkers och att göra "en" sak med att bygga om en kombi till cab....

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
munken100
16 oktober 2010 · 1 372 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Jag hakar på! smile

Dock tycker jag att vi liksom måste byta bild då och då...
Så det inte är samma bild som moddas till oigenkännelighet 1000000 gånger år ut och år in.

Jag kommer med ett förslag (som ni får säga bu eller bä om)...

Man lägger upp en bild... (vad jag inte klurat ut är hur man ska avgöra vem som ska göra det, värt att fundera på)

Sen sätter man ett stoppdatum...

Alla som vill göra någonting åt bilden anmäler sig innan det datumet.

Sen tar man och låter var och en göra sitt på bilden i turordning.

T.ex...

En bild läggs upp... Och man ska ha anmält sig inom ett dygn från att den läggs upp...
I tur och ordning anmäler sig Arne, Bosse, Christer, David, Erik och Fredrik.
När tiden gått ut så tar Arne och gör en eller två saker på bilden.
När han är färdig så lägger han upp och Bosse tar vid...
Och så vidare, till Fredrik fått göra sitt...och presenterar den färdiga bilden.
Sedan byter man.

En annan grej att fundera på är ju på "hur mycket" man ska tillåtas göra.

Det där med "en, max två" saker är ju i teorin en bra idé.

Dock är det ju lite skillnad på att göra "en" sak med att ta bort sidoblinkers och att göra "en" sak med att bygga om en kombi till cab....

Mycket bra ideer där, det med tidsbegränsningen och tur ordningen tycker jag låter som en toppen ide, och hur mycket man ska göra e ett litet dilemma, som du säger så är det ganska stor skillnan på en borttagen blinkers och att göra om hela bakdelen. Vi får höra om det finns andra ideer. Men din första ide om uppläggandet köper jag rakt av, känns väldigt vettigt.

2-D Faderator
16 oktober 2010 · 637 Inlägg

Jag är på de vet du smile

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
munken100
16 oktober 2010 · 1 372 Inlägg

2-D skrev:
Jag är på de vet du smile

Japp smile

Knugcab
16 oktober 2010 · 5 111 Inlägg

En tanke jag har är ju att den som kommer in med sin anmälan sist inte har lika fria händer som den som börjar med bilen. När kanske 10 stycken varit och klottrat på den innan, så är det ju inte lika lätt att modifiera den efter tycke och smak. Som en kompensation skulle kanske den som gör det sista på bilden få välja nästa bild... Vad jag då funderar över är om det gör att folk håller på anmälan till sista minuten...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
munken100
16 oktober 2010 · 1 372 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
En tanke jag har är ju att den som kommer in med sin anmälan sist inte har lika fria händer som den som börjar med bilen. När kanske 10 stycken varit och klottrat på den innan, så är det ju inte lika lätt att modifiera den efter tycke och smak. Som en kompensation skulle kanske den som gör det sista på bilden få välja nästa bild... Vad jag då funderar över är om det gör att folk håller på anmälan till sista minuten...

Hade samma tanke big_smile Tycker det låter rimligt, och så blir det ju automatiskt inte samma som väljer var gång

Knugcab
16 oktober 2010 · 5 111 Inlägg

Om ingen nu kommer med nåt bättre så är det väl mest att avgöra ramarna för hur mycket arbete man ska tillåta per användare och bild som återstår nu för att sätta igång egentligen?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
munken100
16 oktober 2010 · 1 372 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Om ingen nu kommer med nåt bättre så är det väl mest att avgöra ramarna för hur mycket arbete man ska tillåta per användare och bild som återstår nu för att sätta igång egentligen?

Ja, har funderat som attan på det här med hur mycket man ska göra, och har inte kommit fram till något bättre. Ska kanske test köra med en sak, så får vi se var vil landar.

Knugcab
16 oktober 2010 · 5 111 Inlägg

Precis, inget säger ju att man inte kan ändra det som inte funkar.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
munken100
16 oktober 2010 · 1 372 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Precis, inget säger ju att man inte kan ändra det som inte funkar.

Japp, det e ju bara att testa sig fram, vi kan kanske göra ett försök i kväll.

AntrE
16 oktober 2010 · 2 140 Inlägg

självklart är jag med, tycker nästan den som väljer bild får bestämma ett tema man ska försöka följa.. annars kanske nån börjar på drift och sen börjar nästa tyskstuka tongue kan se lite lätt roligt ut i slutändan

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
munken100
16 oktober 2010 · 1 372 Inlägg

AntrE skrev:
självklart är jag med, tycker nästan den som väljer bild får bestämma ett tema man ska försöka följa.. annars kanske nån börjar på drift och sen börjar nästa tyskstuka tongue kan se lite lätt roligt ut i slutändan

haha Ja men det hade väl varit kul:lol:

AntrE
16 oktober 2010 · 2 140 Inlägg

haha jo faktiskt lol men de är bara slänga upp en bild, ett slutdatum nu då wink munken vill du ha den äran? smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Knugcab
16 oktober 2010 · 5 111 Inlägg

Nä, jag tycker att det ska vara fritt, eller ja, VILL man ha tema så måste man ju få ha det, som i PS-tävlingen, men det kan ju vara kul att se hur en bilmodell utvecklas. Om nån börjat bygga åt driftinghållet så sätter jag inte lowriderdäck på bilen direkt...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang