1872
Sök

Volvo V70R *FATBASTARD*

en speciell V70R

Billjudgruppen.se
534 101 Visningar
Uppdaterades senast 19 juli 2012
Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
21 mars 2011
Senast redigerat av mickecorrado (21 mars 2011)

Smoke Tires Not Drugs.

25 Inlägg
22 mars 2011
Freddeponken skrev:
Äntligen en breddning som ser bra ut! Elmia förra året var det ju bara skandal på widebodysarna...nu jävlar snackar vi äkta!

Ja Martin som står för designen på denna är duktig!

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
mickecorrado skrev:
Du har väll demonterat dörrhandtagen?

Det sköter dom på lacken. dom vet allt vad dom gör. dom går ju över den än och förbereder

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Oskar_ericson skrev:
Freddeponken skrev:
Äntligen en breddning som ser bra ut! Elmia förra året var det ju bara skandal på widebodysarna...nu jävlar snackar vi äkta!

Ja det har han lyckats med! men
Synd att dom har använt silikon till det mesta bara för att få fast saker, istället för att göra det riktigt...

25 Inlägg
22 mars 2011
_BLOOD_ skrev:
Oskar_ericson skrev:
Freddeponken skrev:

Synd att dom har använt silikon till det mesta bara för att få fast saker, istället för att göra det riktigt...

Det jag förundras över är varför du inte bygger helt från början själv då?

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
_BLOOD_ skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:

checka in min passat wink

Det va läcker färg!! nått bra förslag om man vill ha typ mörk grått och röd eller nån annan färg det skiftar i?

Ju mörkare baslacker, ju grönare kommer den att bli(Den skiftar då i, från grön, gul, guld brun, blå), ju ljusare ju gulare blir slutresultatet, ehhm en orange supra här på gorg har orange, samma sak som adrians på hans sista bygge då han byggde om saaben, effekterna syntes inte på elmia men checka in dem utew i solen !, sedan tvillingarna med 240sx som Paul(paintworx) har jobbat på, sedan har vi en till kille med en vit bmw 6serie som skiftar från vitt i pearlserande kameleontlacker,  jag kan ju ge dig ett exempel på något vi har lackat, som passaten(med röd baslack)och en speedfiht(ett racingbygge vid sidan om),

Tack för infon wink du som lackar på filmerna?

Har bestämt färg nu iaf, han ska testa det i morgon om det funkar att göra på det sättet som vi kom fram till idag smile  så närmar sig nu

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Oskar_ericson skrev:
_BLOOD_ skrev:
Oskar_ericson skrev:

Det jag förundras över är varför du inte bygger helt från början själv då?

Hade tänkt att göra det, men såg denna så köpte den istället. ja såg ju direkt när ja fick se den första gången att det var lite saker som inte stämde, men sånt får man räkna med tänkte jag. men man tror ju inte direkt att man sätter fast kjolar, lister, stötar, osv med dåligt silikon på en bil för över 250tusen.. och ic slangen var ihop klämd, ja det är lite saker.. men nu är det fixat iaf. ja skiter väl i det nu men förstår inte hur man kan göra så bara..  skit samma!!  breddningen är bra iaf och det är ju det viktigaste för det är lite svårt att göra om..

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
hur ska du göra med fälgarna innan elmia nu då hnner du få tag på nya eller ?

Jodå ja kan allt få tag i fälgar, men dom ja vill ha är så dyra så ja får vänta, vill hellre lägga dom pengarna på att få iordning bilen mer!! finns ju andra men gillar dom inte lika mycket så då kan det kvitta..

Men det jag tänkt istället kan ja lova att det kommer bli bra tongue

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
22 mars 2011
_BLOOD_ skrev:
mickecorrado skrev:

Det sköter dom på lacken. dom vet allt vad dom gör. dom går ju över den än och förbereder

Okej, jag hade för mig att billackerare lacka bilar men du har kanske någon deal med lackaren att dom även ska skruva av saker.

Brukar bli billigare att göra sådant själv.

Sitter en tätning runt handtaget och det är inte snyggt att bara dra färg rätt över den, därför jag undra.

Smoke Tires Not Drugs.

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
mickecorrado skrev:
_BLOOD_ skrev:
mickecorrado skrev:

Okej, jag hade för mig att billackerare lacka bilar men du har kanske någon deal med lackaren att dom även ska skruva av saker.

Brukar bli billigare att göra sådant själv.

Sitter en tätning runt handtaget och det är inte snyggt att bara dra färg rätt över den, därför jag undra.

ja det är väl olika ställen. här skruvar dom av och på och donar.   Ne ja vet allt det med handtaget och det vet dom med. va ju där igår o prata med dom om allt hur dom skulle göra o hade tänkt. så vi prata allt om handtagen också. men är ju några dagar kvar till lack så dom väntar ju, dörrar med mera tar dom ju ner sedan också.

119 Inlägg
22 mars 2011
bra bygge. kommer följa denna. smile

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Ivarsson_740turbo

Tycker ja låter bra smile

Idag skicka ja in kontraktet till Elmia så nu är det ingen återvändo ;D

Nu blir det sägen sedan när man vaknar blir det till lacken och se hur det kommer bli

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/40/39241/39241-6e1e9c2d6b18f720943c1dd4a352a75f.jpg
Smyg bild på vad som väntas smile  detta är inte allt som kommer bli utan blir en till färg  men nu väntar vi på mer testning. .  dom provar vilka färger som ska blandas så man får det man vill..

119 Inlägg
23 mars 2011
_BLOOD_ skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/40/39241/39241-6e1e9c2d6b18f720943c1dd4a352a75f.jpg
Smyg bild på vad som väntas smile  detta är inte allt som kommer bli utan blir en till färg  men nu väntar vi på mer testning. .  dom provar vilka färger som ska blandas så man får det man vill..

Kommer bli skit snyggt med den färgen

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Nya ideer..roll  beslutsångest tror jag.. men inom några dagar ska det va bestämt hehe

169 Inlägg
28 mars 2011
et har vi läst om länge nu big_smile

Man blir aldrig för gammal för att leka med bilar.

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
29 mars 2011
Trådstartare
Fet_intercooler skrev:
et har vi läst om länge nu big_smile

haha jaa.. tongue  händer inte så mkt annat nu mest funderingar så lite tråkigt men kommer snart igång igen

Billjudgruppen.se
787 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Hur låter Guld, Lila pearl, Candy, Röd, Glitter ? och ett större motiv på sidorna.   tror det kan bli fräckt

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
31 mars 2011
Guld tror jag man tröttnar på ganska fort .. men lila pearl tror jag funkar en längre period... Vad blir det för motiv wink

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594

169 Inlägg
31 mars 2011
Låter helt okej men inget motiv på sidorna om det ska va i min smak iaf,är inte mycket för motivlack men smaken är som baken...hårig..men det blir säkert bra på din..får lacka nu så jag/vi får se nått hur det kommer bli;)smile

Man blir aldrig för gammal för att leka med bilar.

Sök