Jackacks BMW 330 Individual cabriolet

Tanken med inköpet av bilen var att den skulle bli den nya sommarbilen och att allt var bra som det var,, men nejdå, direkt satte jag igång med en relativt stor uppfräschning av bilen, vilket är det jag visar i denna projetkttråd :) Välkomna!
  • 92 Följare
  • 206 590 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 maj 2012
Jackack BMW-entusiast
12 mars 2012 · 362 Inlägg

Liiindh skrev:
Fan va bra det blev med knoppen!! Imponerande smile Vart beställde du den ifrån?

Ja den blev mycket bättre!, till och med perfekt smile    beställde från Ebay.de, sök på BMW e46 Shortshift

Mvh// Jack

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
Apelgren
12 mars 2012 · 180 Inlägg

Jackack skrev:

Apelgren skrev:
riktigt snygg ! vart beställde du damasken till växelspaken smile mvh

Tackar, jo damaskerna till växelspaken och handbromsen kommer från Ebay.uk.co och kostade 160 med frakt!! sjukt mjukt fint material,,,,  värt mycket mer big_smile

länk finns nog tidigare i min projekttråd?, om inte så ska jag leta fram den.

Mvh// Jack

Okej tack smile nej det behövs inte men då har jag en aning ifall jag blir sugen smile

ToXtreme
12 mars 2012 · 3 627 Inlägg

Damasken till växel/handbromsen, var de med den här ramen som man klickar fast eller fick du flytta över den? smile

Bilen ser as usual grymt fin ut! Hoppas du kommer till Schmiedmann träffen ännu en gång så man kan stå och dreggla lite wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Jackack BMW-entusiast
12 mars 2012 · 362 Inlägg

ToXtreme skrev:
Damasken till växel/handbromsen, var de med den här ramen som man klickar fast eller fick du flytta över den? smile

Bilen ser as usual grymt fin ut! Hoppas du kommer till Schmiedmann träffen ännu en gång så man kan stå och dreggla lite wink

Man fick flytta över till ramen, med lite lim så var det inga problem ;-) alternativt kan man ju köpa en ram att sätta det nya på..

Yes Schmiedmannträffen blir det! samt Bimmers of Swedens träff vid Elmia smile

// Jackack

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
Apelgren
12 mars 2012 · 180 Inlägg

Jackack skrev:

ToXtreme skrev:
Damasken till växel/handbromsen, var de med den här ramen som man klickar fast eller fick du flytta över den? smile

Bilen ser as usual grymt fin ut! Hoppas du kommer till Schmiedmann träffen ännu en gång så man kan stå och dreggla lite wink

Man fick flytta över till ramen, med lite lim så var det inga problem ;-) alternativt kan man ju köpa en ram att sätta det nya på..

Yes Schmiedmannträffen blir det! samt Bimmers of Swedens träff vid Elmia smile

// Jackack

Du då ses vi kanske under elmia! ska bli kul att se din fina cab på riktigt!

Jackack BMW-entusiast
12 mars 2012 · 362 Inlägg

Apelgren skrev:

Jackack skrev:

ToXtreme skrev:
Damasken till växel/handbromsen, var de med den här ramen som man klickar fast eller fick du flytta över den? smile

Bilen ser as usual grymt fin ut! Hoppas du kommer till Schmiedmann träffen ännu en gång så man kan stå och dreggla lite wink

Man fick flytta över till ramen, med lite lim så var det inga problem ;-) alternativt kan man ju köpa en ram att sätta det nya på..

Yes Schmiedmannträffen blir det! samt Bimmers of Swedens träff vid Elmia smile

// Jackack

Du då ses vi kanske under elmia! ska bli kul att se din fina cab på riktigt!

Ja det gör vi nog då, detsamma! din bil blir super nice, gillar fronten mycket så det ska bli skoj o sen den också!

// Jack

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Apelgren
12 mars 2012 · 180 Inlägg

Jackack skrev:

Apelgren skrev:

Jackack skrev:

Man fick flytta över till ramen, med lite lim så var det inga problem ;-) alternativt kan man ju köpa en ram att sätta det nya på..

Yes Schmiedmannträffen blir det! samt Bimmers of Swedens träff vid Elmia smile

// Jackack

Du då ses vi kanske under elmia! ska bli kul att se din fina cab på riktigt!

Ja det gör vi nog då, detsamma! din bil blir super nice, gillar fronten mycket så det ska bli skoj o sen den också!

// Jack

Kul att du gillar den! Min geografi är rätt dålig, ska du åka med cruisecrew't som ska samåka ner?

Jackack BMW-entusiast
12 mars 2012 · 362 Inlägg

Apelgren skrev:

Jackack skrev:

Apelgren skrev:

Du då ses vi kanske under elmia! ska bli kul att se din fina cab på riktigt!

Ja det gör vi nog då, detsamma! din bil blir super nice, gillar fronten mycket så det ska bli skoj o sen den också!

// Jack

Kul att du gillar den! Min geografi är rätt dålig, ska du åka med cruisecrew't som ska samåka ner?

Nej, jag kommer väster ifrån så jag sluter upp i jönköping. Tyvärr, men det blir en bra omväg o åka över eskilstuna ;-) ska ta mig dit upp på nån träff i sommar, dock inte denna nu i maj.

// jack

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Apelgren
12 mars 2012 · 180 Inlägg

Jackack skrev:

Apelgren skrev:

Jackack skrev:

Ja det gör vi nog då, detsamma! din bil blir super nice, gillar fronten mycket så det ska bli skoj o sen den också!

// Jack

Kul att du gillar den! Min geografi är rätt dålig, ska du åka med cruisecrew't som ska samåka ner?

Nej, jag kommer väster ifrån så jag sluter upp i jönköping. Tyvärr, men det blir en bra omväg o åka över eskilstuna ;-) ska ta mig dit upp på nån träff i sommar, dock inte denna nu i maj.

// jack

Jaha okej! nej förstår det, kan ju inte åka land och rike runt! låter bra smile varit på någon hitills?

Jackack BMW-entusiast
12 mars 2012 · 362 Inlägg

Apelgren skrev:

Jackack skrev:

Apelgren skrev:

Kul att du gillar den! Min geografi är rätt dålig, ska du åka med cruisecrew't som ska samåka ner?

Nej, jag kommer väster ifrån så jag sluter upp i jönköping. Tyvärr, men det blir en bra omväg o åka över eskilstuna ;-) ska ta mig dit upp på nån träff i sommar, dock inte denna nu i maj.

// jack

Jaha okej! nej förstår det, kan ju inte åka land och rike runt! låter bra smile varit på någon hitills?

Nä inte än, men det verkar trevligt! många fina BMW på samma plats! smile

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
ToXtreme
12 mars 2012 · 3 627 Inlägg

Okej smile Då vet jag iaf big_smile Min damask är så sleten så skulle behöva en ny, hittade förövrigt sådana du har i tyskland svinbilligt också wink


Ser även att både du och Apelgren ska på träffen vid Elmia.. man kanske skulle ta och rulla dit med sin halvdana beemer också (=

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Apelgren
12 mars 2012 · 180 Inlägg

Jack: brukar vara riktigt härligt faktiskt! dock har jag kanske max en mil att åka beroende på var i stan allt håller hus smile

Toextreme: kom du smile

Oxygen
7 maj 2012 · 629 Inlägg

Riktigt fin cab du har, ännu bättre med dina smakfulla tillägg!

Jackack BMW-entusiast
10 maj 2012 · 362 Inlägg

Hej,

Tack så jättemycket smile, det är de små detaljerna och skicket som gör det smile ska man inte slå till på stort o köra på en helhet så kan det kvitta...

Jag var på Schmiedmannträffen med bilen den 5 Maj, nya bilder ligger på bilens sida just nu, men jag ska uppdatera denna tråd med några schysste pics från träffen så småningom.

Mvh// Jackack

BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Volvo V70 (1999)
VanderStek
29 maj 2012 · 3 Inlägg

Grymt va snygg den blivit, jag hade dock kört på BBS centercaps tongue Men riktigt fin bil

FiLLZor
30 juni 2014 · 73 Inlägg

Jackack skrev:
Nu har jag fixat gaspedalen, tidigare gick det inte få fullgas med nya M-pedalen monterad.  Muttern på baksidan tog emot och begränsade pedalens rörelseförmåga med nästan en cm..  då tror ju folk man åker runt i en 316 !! big_smile  så jag tog bort skruven och har istället limmat fast M-pedalen mot bilens pedal och knipsat av skruvhuvudet och limmat på plats så att det ialf ser rätt monterat ut.wink

Blev väldigt nöjd med denna lösning då den inte är synlig. smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive … tlxee1.jpg


// Jackack

Hejsan!

Sitter med samma problem som du hade med gaspedalen.
Vad använde du för lim, och höll det bra?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang