2339
Sök

Volvo 940 B230 goes 16v TURBO

Vinterbilen som spårade ur!

556 581 Visningar
Uppdaterades senast 18 augusti 2014
309 Inlägg
15 januari 2012
jahaja, ja mkt möjligt, mitt ät svarvat på hela ytan å sen inte riktigt halva hålet om du förstår. men det är inga störningar från givarn? är kabeln skärmad?

777 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Nissee skrev:
jahaja, ja mkt möjligt, mitt ät svarvat på hela ytan å sen inte riktigt halva hålet om du förstår. men det är inga störningar från givarn? är kabeln skärmad?

givaren e hel då vi kollat allt med ociolliskop eller hur det stavas.
o kablen e skärmad.

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

309 Inlägg
15 januari 2012
okej okej. hur kommer det sig att du svarvat av så mkt? ett alt är ju å sätta trigger fram på remhjulet på veven.

777 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Nissee skrev:
okej okej. hur kommer det sig att du svarvat av så mkt? ett alt är ju å sätta trigger fram på remhjulet på veven.

var tvungen då sprängkåpan tog i tryckplattan.
jo men e det inte lättare o ta nått orginal o använda.
tänkte på en fördelare som sitter på kammen med inbyggd givare.
vet inte redigt hur dom ser ut dock??
eller vilka motorer dom satt på
Senast redigerat av Volvox40 (15 januari 2012)

Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 januari 2012
Megasquirt å volvos hallgivare är ingen bra kombo om du frågar mig tongue

vet inte hur gått om plats du har men tror enda chansen är en blockmonterad fördelare från volvo 240.

med b230f sprutet, dvs 9-91 typ.

490 Inlägg
15 januari 2012
Volvox40 skrev:
UniCross skrev:
jag har fördelare men på den är det trasig hallgivare, antar att det inte är till nytta? är från en 740 gle -88

jo fördelaren e ju bra??
givare kan jag fixa på annat ställe.
har du bilder på den??
gärna utanpå, inuti o på givaren??

inga bilder för tillfället, ska leta fram den imorn så kan ja ta kort om ja kommer ihåg! smile

777 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
Megasquirt å volvos hallgivare är ingen bra kombo om du frågar mig tongue

vet inte hur gått om plats du har men tror enda chansen är en blockmonterad fördelare från volvo 240.

med b230f sprutet, dvs 9-91 typ.

hur mycket bygger dom då?? jag har ca 10cm tillgodo.
vad för givare då?

777 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
UniCross skrev:
Volvox40 skrev:
UniCross skrev:
jag har fördelare men på den är det trasig hallgivare, antar att det inte är till nytta? är från en 740 gle -88

jo fördelaren e ju bra??
har du bilder på den??

inga bilder för tillfället, ska leta fram den imorn så kan ja ta kort om ja kommer ihåg! smile

ja gör gärna det

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 januari 2012
Jag hade hellre försökt fixa så att svänghjulsgivaren funkar, bättre signal.
känner du nån med mekanisk verkstad går de ju å göra å sätta skiten fram på vevaxeln.

240 fördelaren bygger kanske 5-7cm högt utan fördelarlocket på.

490 Inlägg
15 januari 2012
Volvox40 skrev:
UniCross skrev:
Volvox40 skrev:

jo fördelaren e ju bra??
har du bilder på den??

ja gör gärna det

men det är själva plattan du är ute efter då eller? ingen rotor och själva locket eller så utan bara själva plattan med hallgivaren på ?

777 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
UniCross skrev:
Volvox40 skrev:
UniCross skrev:

ja gör gärna det

men det är själva plattan du är ute efter då eller? ingen rotor och själva locket eller så utan bara själva plattan med hallgivaren på ?

nja igentligen hela fördelaren??

490 Inlägg
15 januari 2012
Volvox40 skrev:
UniCross skrev:
Volvox40 skrev:

ja gör gärna det

okej men någon bra rotor har jag inte och plastlocket är rätt kasst också men det är ju bara köpa nytt på biltema?

plattan är komplett med allt saknas bara kabeln till hallgivaren som sitter i bilen.

777 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
UniCross skrev:
Volvox40 skrev:
UniCross skrev:

okej men någon bra rotor har jag inte och plastlocket är rätt kasst också men det är ju bara köpa nytt på biltema?

plattan är komplett med allt saknas bara kabeln till hallgivaren som sitter i bilen.

ok lite synd. rotor o lock passar kanske från en vanlig fördelare.
men jag ska bara in på den lokala bilskroten o kolla först så säger jag till isåfall

490 Inlägg
15 januari 2012
Volvox40 skrev:
UniCross skrev:
Volvox40 skrev:

ok lite synd. rotor o lock passar kanske från en vanlig fördelare.
men jag ska bara in på den lokala bilskroten o kolla först så säger jag till isåfall

japp det passar!

gör det!

513 Inlägg
16 januari 2012
Volvox40 skrev:
Nissee skrev:

var tvungen då sprängkåpan tog i tryckplattan.
jo men e det inte lättare o ta nått orginal o använda.
tänkte på en fördelare som sitter på kammen med inbyggd givare.
vet inte redigt hur dom ser ut dock??
eller vilka motorer dom satt på

Har en 240T med megasquirt, har ett 36-1 triggerhjul på baksidan av remhjulet. Funkar kanon och sitter som fan. Fick självklart göra ett spec fäste tillgivaren men det var inget krångligt.

118 Inlägg
18 januari 2012
Jag har ett par fördelare med hallgivare från volvo 240 lh2.2 liggandes (blockmonterade) om du behöver, jag skänker bort en om de är så.

Annars kan jag rekomendera KL-racing. Dom har ett remhjul och ett trigger hjul som passar på det, allt bolt on bara  ett fäste till vr-givaren du måste knåpa ihop men det är ju inte så svårt. Mycket säkrare trigger än att köra men hallgivaren i fördelaren
Senast redigerat av KUMAz (18 januari 2012)

777 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
KUMAz skrev:
Jag har ett par fördelare med hallgivare från volvo 240 lh2.2 liggandes (blockmonterade) om du behöver, jag skänker bort en om de är så.

Annars kan jag rekomendera KL-racing. Dom har ett remhjul och ett trigger hjul som passar på det, allt bolt on bara  ett fäste till vr-givaren du måste knåpa ihop men det är ju inte så svårt. Mycket säkrare trigger än att köra men hallgivaren i fördelaren

ok låter bra men jag ska bara upp till den lokala bilskroten o kolla.

låter jue ännu bättre. hm dock så e pengarna slut då jag var o köpte en ny bil för 150 000:- igår hehe.
mm gratis e jue gott så jag återkommer om jag inte hittar nått på skroten big_smile

118 Inlägg
22 januari 2012

låter jue ännu bättre. hm dock så e pengarna slut då jag var o köpte en ny bil för 150 000:- igår hehe.
mm gratis e jue gott så jag återkommer om jag inte hittar nått på skroten big_smile

Gör så smile

Nu handlar det ju "bara" om 1400:- för att få en bra trigger lösning men om inte annat så går det ju köra på fördelartriggern tills dess att du känner att du har 1400:- att lägga ut på det och uppgradera i efterhand så att säga smile
Vad kör du med för tändning btw?
/KUMAz

777 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
KUMAz skrev:

Gör så smile

Nu handlar det ju "bara" om 1400:- för att få en bra trigger lösning men om inte annat så går det ju köra på fördelartriggern tills dess att du känner att du har 1400:- att lägga ut på det och uppgradera i efterhand så att säga smile
Vad kör du med för tändning btw?
/KUMAz

jo det blir nog så. jag har jue ms 2 ihop med en msd singel coil

118 Inlägg
22 januari 2012
Okej men då använder du fortfarande fördelare eller kör du wastespark?

Sök