Var flera år sen jag gjorde detta senast, och kommer fan inte ihåg hur jag gjorde med remoten....
Ska byta ut originalstereon i V70:n ikväll och montera in baslådan och steget, har en ISO adapter så det ska inte vara några problem att koppla in själva stereon. men hur gör man med remoten? den ska väl kopplas på plus, kan jag skarva på den på tändningsströmmen på iso kabeln? Eller?
ja det är sant.. på denna stereon så är det bara en iso-kontakt, som jag pluggar in i iso:n som passar v70:n´s kablage. Sen är det div andra kablar på stereon, dels för lågnivå. Men ingen lös som verkar vara remote..
är mycket möjligt att remotekabeln används redan till ngt annat skoj i bilen, vart så på min omega iaf. leta isf upp den genom elschemant till stereon, alternativt mät upp den om du har en multimeter och kunnande om det.. om så inte är fallet kan koppla den på tändningsspänning till radion; grena den ordentligt bara, med skarvhylas eller lödning, använd inte sådana strömtjuvar man klämmer över bara
En kompis till mig som inte heller hade någon remotekabel på stereon gjorde en lat lösning och drog remoten till ett av baklysena. Det funkade perfekt för honom, så när han vred på lysena kickade steget igång vet dock inte riktigt hur han gjorde det.
En kompis till mig som inte heller hade någon remotekabel på stereon gjorde en lat lösning och drog remoten till ett av baklysena. Det funkade perfekt för honom, så när han vred på lysena kickade steget igång vet dock inte riktigt hur han gjorde det.
Hon splitade bara på kabeln till lysenda, alltså gjorde en förgrening, men jag anser inte det som en smart lösning, då står steget på hela tiden när lysena är på, men vill väl ha på steget när man har på radion, om du förstår vad jag menar
En kompis till mig som inte heller hade någon remotekabel på stereon gjorde en lat lösning och drog remoten till ett av baklysena. Det funkade perfekt för honom, så när han vred på lysena kickade steget igång vet dock inte riktigt hur han gjorde det.
Hon splitade bara på kabeln till lysenda, alltså gjorde en förgrening, men jag anser inte det som en smart lösning, då står steget på hela tiden när lysena är på, men vill väl ha på steget när man har på radion, om du förstår vad jag menar
Jo jag håller helt och hållet med Jag föredrar ju att steget på är samtidigt som stereon jag tycker inte heller det är en "smart" lösning men är man lat och inte orkar lösa det på ett bättre sätt så fungerar det ju. Jo förresten, tack för hjälpen med kondingen. Nu fungerar det som det ska allt utom voltmätaren, men men.
En kompis till mig som inte heller hade någon remotekabel på stereon gjorde en lat lösning och drog remoten till ett av baklysena. Det funkade perfekt för honom, så när han vred på lysena kickade steget igång vet dock inte riktigt hur han gjorde det.
Hon splitade bara på kabeln till lysenda, alltså gjorde en förgrening, men jag anser inte det som en smart lösning, då står steget på hela tiden när lysena är på, men vill väl ha på steget när man har på radion, om du förstår vad jag menar
Jo jag håller helt och hållet med Jag föredrar ju att steget på är samtidigt som stereon jag tycker inte heller det är en "smart" lösning men är man lat och inte orkar lösa det på ett bättre sätt så fungerar det ju. Jo förresten, tack för hjälpen med kondingen. Nu fungerar det som det ska allt utom voltmätaren, men men.
Inga problem Låter bra det, men vi är lite off topic så inget mer om detta i den här tråden!
då kanske det inte fanns remote från den, annars är det oftast blå/vit från isokabeln som är strömstyrningen (remote)
Menar du iso:n som sitter i bilen original? Men om jag klipper strömkabeln på den isoöverföringen jag köpte och skarvar på remoten där?
Japp, eller säg såhär, det är oftast den färgen som det går att göra så på en ISO-kabel, nu är jag inte 100% hur det ser ut på just din bil, säkraste vägen innan du testar är väl att du tar reda på vad alla kablarnas färger är för något!
molle dui skulle bara ringt mig fattar du väl;) jag kollar och fixar på 5 min och om jag inet fixar så säegr vi endå här att jag gjorde det på min kompis bil tog jag den sladden som var till eltantennen funka fint
molle dui skulle bara ringt mig fattar du väl;) jag kollar och fixar på 5 min och om jag inet fixar så säegr vi endå här att jag gjorde det på min kompis bil tog jag den sladden som var till eltantennen funka fint
Tänkte inte på det...
Då klipper jag den, kommer inte ha användning för den ändå så det kan nog inte göra nån större skada
molle dui skulle bara ringt mig fattar du väl;) jag kollar och fixar på 5 min och om jag inet fixar så säegr vi endå här att jag gjorde det på min kompis bil tog jag den sladden som var till eltantennen funka fint
men tar du sladden till elantennen kommer steget endast vara igång när radion är igång och inte på cd, aux osv. hittar man ingen remote så går det utmärkt att skarva sladden från tändningen som går till stereon och om man vill ha fler möjligheter sätter man bara in en liten switch till den
molle dui skulle bara ringt mig fattar du väl;) jag kollar och fixar på 5 min och om jag inet fixar så säegr vi endå här att jag gjorde det på min kompis bil tog jag den sladden som var till eltantennen funka fint
men tar du sladden till elantennen kommer steget endast vara igång när radion är igång och inte på cd, aux osv. hittar man ingen remote så går det utmärkt att skarva sladden från tändningen som går till stereon och om man vill ha fler möjligheter sätter man bara in en liten switch till den
Bra tänkt där. Blir tändningskabeln.
Nån som vet var man drar pluskabeln nånstans i en V70 -99?
molle dui skulle bara ringt mig fattar du väl;) jag kollar och fixar på 5 min och om jag inet fixar så säegr vi endå här att jag gjorde det på min kompis bil tog jag den sladden som var till eltantennen funka fint
men tar du sladden till elantennen kommer steget endast vara igång när radion är igång och inte på cd, aux osv. hittar man ingen remote så går det utmärkt att skarva sladden från tändningen som går till stereon och om man vill ha fler möjligheter sätter man bara in en liten switch till den