30 oktober 2010
Trådstartare
Jag är i ett dilemma som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Det finns en relativ känd bilverkstad i Stockholm som trimmar och servar bilar av ett visst bilmärke. Men dom far med osanning.
Det är så att dom uppger sig för att vara auktoriserad verkstad för just detta bilmärke men det stämmer inte. Dom är smarta och skriver inte detta varken på sin hemsida eller på papper men om du ringer dit och är intresserad av att trimma din bil ljuger dom gärna att dom är en auktoriserad verkstad.
Nackdelen med att serva sin bil hos en icke-auktoriserad verkstad är att man bl.a förlorar driftstopsgarantin som bilmärket erbjuder sina kunder, detta förlorar man även om man modifierat sin bil. Så med service hos dom så ska du enligt dom behålla dessa förmåner.
Just driftstopsgarantin kanske inte är så viktigt, kanske inte heller en stämpel i boken från auktoriserad verkstad men däremot är det viktigt att dom har lurat kunder och fortsätter lura kunder.
Dom har sagt det till mig på telefon och till flera andra. Det går även att läsa på forum att folk generellt har en uppfattning av att dom är en auktoriserad verkstad.
Nu har jag inte lämnat min bil på service där för jag blev lite misstänksam när dom sa det så jag ringde det aktulla bilmärkets kundservice och fick det bekräftat. Dom är inte auktoriserade men är registrerat hos dom som en fristående verkstad och kan då bl.a handla bildelar och få tillgång till diverse information. Men det är en jävla stor skillnad!
Så frågan är; vad ska jag göra?
Ska jag meddela vilket företag det gäller?
Eller ska jag strunta i det hela och låta folk ta ansvar själva för var dom lämnar sin bil på service/trim?
Den ena delägaren som mer än gärna talar om detta till potentiella kunder, läser detta forum. Om han läser denna tråd, vilket han troligtvis gör, så är han nog smart att förbereda diverse ursäkter såsom att han trodde att dom var autoriserade alternativt neka till det hela, vilket är mest troligt. Så ord står mot ord. Fördelen då är att han har med sagt detta till flera personer. Så det blir flera personers ord mot en person.
Vad tycker ni?
Skulle ni vilja veta att stämpeln i serviceboken inte är från en auktoriserad verkstad, er driftstopsgaranti excisterar inte och att ni blivit lurade eller är "det man inte vet mår man inte dåligt av"?
Senast redigerat av mackan1977 (30 oktober 2010)