2552
Sök

BrajjAxx's projekt: Volvo 940 Turbo

Effektsug

040 RedLine
440 962 Visningar
Uppdaterades senast 9 augusti 2014
040 RedLine
1 219 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
#561
Tror lämna inn, insug e ja sugen på me men får se hur ekonomin ser ut i vinter wink

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

606 Inlägg
23 oktober 2011
#562
Är väl bäst för å få den så optimal som möjligt wink Insug behöver inte va dyrt, stål går riktigt fint. Sen så kostar inte alu så mycket heller, men lite jävligare å hålla på med tongue


040 RedLine
1 219 Inlägg
23 oktober 2011
Trådstartare
#563
Ja får se hur de blir, är inte 100 på att mina fogar e täta så köper nog ett insug i sådanna fall.. smile

Ni tycker de e kul me bilder så lägger upp nåra
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97947/97947-f2026bca37f1a74729f909b43098d977.jpg

Drevet till vevaxelen va inte så fint heller... vevaxelen är dålig me för remskivan slirat så mycket. Så får bli ståldrev o en ny vevaxel, kanske blir en lite roligare vevaxel wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97947/97947-894fd4eee60809740d062e840d3252e1.jpg

Lite kul för ja hittade denna me!
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97947/97947-d4e800a1ef90c725aee906e0cc5c3201.jpg

körde sönder två stycken drev på en sommar, e detta normalt?
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97947/97947-57d9dc320f87f17bd50ca7d7df6c9f44.jpg

En liten bonusbild på min pallbock, CruzarNs E30 här på garaget.
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97947/97947-a1fadfbbf568df7f808667cc7085b441.jpg
Senast redigerat av BrajjAxx (23 oktober 2011)

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 oktober 2011
#564
jag körde sönder 2 drev på 1 dag. taskig varvstopp eller misständningar så de rycker till snabbt i motorn gjorde att min sket sig, är lätt att modda org dreven så dom håller. går att använda dom trasiga dreven alldeles utmärkt efter moddning. ståldrev är dyrt å onödigt.  orkar inte skriva nu hur man gör men 30 min jobb så är både vevaxeldrevet å remhjulet moddat å klar amycke mos.

å byt ut dina motorkuddar för bövelen!


One Man Clan
4 287 Inlägg
23 oktober 2011
#566
kg har "förstärkta" kuddar till 740/240 sugmotorerna,  massivt gummi och sen distanser, 740 kuddarna är typ 40mm höga istället för dom hydraliska som är typ 95-100mm, motorn sitter stenhårt.
jag guggar bilen innan jag rör motorn typ.

å dom kostar 95 kr styck


Team T-Röd Racing
507 Inlägg
23 oktober 2011
#567
E de inte bättre att lyfta ur den direkt än att demontere ner i delar? tongue

...........Team T-Röd Racing.............

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
23 oktober 2011
#568
Xuri skrev:
kg har "förstärkta" kuddar till 740/240 sugmotorerna,  massivt gummi och sen distanser, 740 kuddarna är typ 40mm höga istället för dom hydraliska som är typ 95-100mm, motorn sitter stenhårt.
jag guggar bilen innan jag rör motorn typ.

å dom kostar 95 kr styck

Hockeypuckar big_smile

...........Team T-Röd Racing.............

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 oktober 2011
#569
StlpMK skrev:
Xuri skrev:
kg har "förstärkta" kuddar till 740/240 sugmotorerna,  massivt gummi och sen distanser, 740 kuddarna är typ 40mm höga istället för dom hydraliska som är typ 95-100mm, motorn sitter stenhårt.
jag guggar bilen innan jag rör motorn typ.

å dom kostar 95 kr styck

Hockeypuckar big_smile

du sliter bara av bultarna till slut ju.

bättre me kuddar som är gjorda för ändamålet.

Dock segt å köpa distanserna å nya kuddar från tex sam bildmode för typ 1200kr.


SMR | SM Racing
280 Inlägg
24 oktober 2011
#570
Kuddarna som kg har kallas även för "valpkuddar" finns flera trimbutiker som har sånna i lager.
LMR är en av dom, bara att hålla utkik!


One Man Clan
4 287 Inlägg
24 oktober 2011
#571
EkF skrev:
Kuddarna som kg har kallas även för "valpkuddar" finns flera trimbutiker som har sånna i lager.
LMR är en av dom, bara att hålla utkik!

Nja de är inte valpkuddarna jag har utan typ helt orginal 740 kuddar.


SMR | SM Racing
280 Inlägg
24 oktober 2011
#572
Se på fan...
Men då kan man köra sånna också big_smile


040 RedLine
1 219 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
#573
Min vevaxel e dålig så måte ha en ny! Funderar på en 2,5 liters big_smile

Någon som har erfarenhet av dessas vevaxlar?

http://marty.nu/nyronen/index5.php.htm

Tycker de e billigt, dock original svarvade kolvar. Kanske kan svarva mina smidda, någon som vet hur mycket?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

SMR | SM Racing
280 Inlägg
24 oktober 2011
#574
Fläska på med en 3.5l vev när du ändå är igång wink

http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=90
(Ska för övrigt vara en bra shop)


One Man Clan
4 287 Inlägg
24 oktober 2011
#575
BrajjAxx skrev:
Min vevaxel e dålig så måte ha en ny! Funderar på en 2,5 liters big_smile

Någon som har erfarenhet av dessas vevaxlar?

http://marty.nu/nyronen/index5.php.htm

Tycker de e billigt, dock original svarvade kolvar. Kanske kan svarva mina smidda, någon som vet hur mycket?

har du kört lagerras eller varför är den dålig?


040 RedLine
1 219 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
#576
Xuri skrev:
BrajjAxx skrev:
Min vevaxel e dålig så måte ha en ny! Funderar på en 2,5 liters big_smile

Någon som har erfarenhet av dessas vevaxlar?

http://marty.nu/nyronen/index5.php.htm

Tycker de e billigt, dock original svarvade kolvar. Kanske kan svarva mina smidda, någon som vet hur mycket?

har du kört lagerras eller varför är den dålig?

Remskivan glappar då den antagligen legat o slirat emot veven om du förstår hmm Ska fixa bild!

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

040 RedLine
1 219 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
#577
Där sad
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97947/97947-64d5116ce192556194a22075a88cc265.jpg'


Jusdet fixade till kamremskåpan me! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/98/97947/97947-54531e5b903e2bb15b28d30cb0a9795e.jpg

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

One Man Clan
4 287 Inlägg
25 oktober 2011
#578
BrajjAxx skrev:
Xuri skrev:
BrajjAxx skrev:
Min vevaxel e dålig så måte ha en ny! Funderar på en 2,5 liters big_smile

Någon som har erfarenhet av dessas vevaxlar?

http://marty.nu/nyronen/index5.php.htm

Tycker de e billigt, dock original svarvade kolvar. Kanske kan svarva mina smidda, någon som vet hur mycket?

har du kört lagerras eller varför är den dålig?

Remskivan glappar då den antagligen legat o slirat emot veven om du förstår hmm Ska fixa bild!

om du gör en egen krysskil och sågar spår i både remhjulet å vevaxeldrevet så kommer bulten du skruvar fast remhjulet med att låsa de åt dig så de kommer ingen vart.

brickan som håller fast kamremspännaren på plats den är 5.5mm tjock, precis lika tjock som de urfrästa spåret i din vevaxel. lägger man en sån bricka i veven å ritar med spritpenna ca 5mm ovanför veven å sen sågar sönder en sån bricka, då är de bara å såga en 5mm djup, 4 kantigt spår i både vevaxeldrevet å remhjulet.

Har nån bild på när jag gjorde så på mina drev. funkar perfa. körde 2 drev på en dag och mitt remhjul snurrade också på veven. nu har jag kört i alla fall 200 mil till å de sitter som bärget smile

ska se om jag kan luska fram korten  i helgen när jag är hemma igen .


040 RedLine
1 219 Inlägg
25 oktober 2011
Trådstartare
#579
Xuri skrev:
BrajjAxx skrev:
Xuri skrev:

har du kört lagerras eller varför är den dålig?

Remskivan glappar då den antagligen legat o slirat emot veven om du förstår hmm Ska fixa bild!

om du gör en egen krysskil och sågar spår i både remhjulet å vevaxeldrevet så kommer bulten du skruvar fast remhjulet med att låsa de åt dig så de kommer ingen vart.

brickan som håller fast kamremspännaren på plats den är 5.5mm tjock, precis lika tjock som de urfrästa spåret i din vevaxel. lägger man en sån bricka i veven å ritar med spritpenna ca 5mm ovanför veven å sen sågar sönder en sån bricka, då är de bara å såga en 5mm djup, 4 kantigt spår i både vevaxeldrevet å remhjulet.

Har nån bild på när jag gjorde så på mina drev. funkar perfa. körde 2 drev på en dag och mitt remhjul snurrade också på veven. nu har jag kört i alla fall 200 mil till å de sitter som bärget smile

ska se om jag kan luska fram korten  i helgen när jag är hemma igen .

Okej fan vad gött! Ska bygga de då, men tror du ja kan köra på min vevaxel fast remskivan glappar?

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

One Man Clan
4 287 Inlägg
25 oktober 2011
#580
BrajjAxx skrev:
Xuri skrev:
BrajjAxx skrev:

Remskivan glappar då den antagligen legat o slirat emot veven om du förstår hmm Ska fixa bild!

om du gör en egen krysskil och sågar spår i både remhjulet å vevaxeldrevet så kommer bulten du skruvar fast remhjulet med att låsa de åt dig så de kommer ingen vart.

brickan som håller fast kamremspännaren på plats den är 5.5mm tjock, precis lika tjock som de urfrästa spåret i din vevaxel. lägger man en sån bricka i veven å ritar med spritpenna ca 5mm ovanför veven å sen sågar sönder en sån bricka, då är de bara å såga en 5mm djup, 4 kantigt spår i både vevaxeldrevet å remhjulet.

Har nån bild på när jag gjorde så på mina drev. funkar perfa. körde 2 drev på en dag och mitt remhjul snurrade också på veven. nu har jag kört i alla fall 200 mil till å de sitter som bärget smile

ska se om jag kan luska fram korten  i helgen när jag är hemma igen .

Okej fan vad gött! Ska bygga de då, men tror du ja kan köra på min vevaxel fast remskivan glappar?

sätter du på en riktig krysskil å drar bulten ordentligt så kommer de sitta.
Så extremt glappar de väl inte ? ev köp bättre beg remhjul å gör krysskil på de.
vevaxeln tror jag är för hård för att bli direkt nersliten, remhjulet tror jag är betydligt mjukare å ger sig först.

de enda som händer är ju att de ev lossnar igen, men motorn tar ju inte "stryck" av de.

lirar de så gör de, annars kan man byta vevaxeln senare, men jag hade hellre testat först än att ev byta vevaxel i onödan, är ju en hel del jobb med de.



Sök