Tänk på att köra med så öppna hjulhus innebär mkt mkt smuts in i motorrummet uscha Kommer bli fint detta hur går det med allt annat då motor osv
Kör inte så mkt när det regnar och så. Men jag förstår vad du menar
Motorn väntar fortfarande på topplockspackningen. Fick tag i mr.tuning samma dag som jag frågade dig. Har väntat mer än 1 vecka på den. Men den borde ju komma vilken dag som helst. Sen är motorn komplett
Okej fan va gött . Väntar på min vevaxel som är på balancering sen skall det skruvas ihop har allt utom insug men får bli beställa det snart. Skall även beställa burdn på måndag så
Fint! Hur mkt bur ska du ha? Satt och kollade på helbur till mig. Men tyckte de skulle bli jäkligt trångt. För benen framme vid pedalerna.
Material för att börja på karossen kommer oxå i veckan. Så hoppas ha kommit ganska långt i slutet på veckan
Fick precis ett mail frå MR.Tuning om att min topplockspackning fanns att hämta hos DHL. Så på fredag färdigställs motorn. Längtar som tusan
Fick oxå prisbild på vad det skulle kosta att uppgradera och laga mitt sprut.
1500 kr tur och retur till USA 0 kr för uppgradering till CANBUS 1500 kr för att laga den interna MAP-sensorn
Lika bra att fixa iordning boxen ifall man ska sälja den någon gång i framtiden.
Pratade även med han som skulle beställa 4kantsprofilen till mig, tyvärr har han åkt på influensa och hann inte beställa innan han blev sjuk. Så får vänta tills nästa vecka
Fick precis ett mail frå MR.Tuning om att min topplockspackning fanns att hämta hos DHL. Så på fredag färdigställs motorn. Längtar som tusan
1500 kr tur och retur till USA 0 kr för uppgradering till CANBUS 1500 kr för att laga den interna MAP-sensorn
Lika bra att fixa iordning boxen ifall man ska sälja den någon gång i framtiden.
Pratade även med han som skulle beställa 4kantsprofilen till mig, tyvärr har han åkt på influensa och hann inte beställa innan han blev sjuk. Så får vänta tills nästa vecka
Vad har hänt med ditt sprut o skall du byta ?
Nej, behöver inte byta. Sprutet behöver uppgraderas för att kunna hantera och skicka CANBUS signal till min dash. Har even behövt köra med extern 7bars mapsensor då min verkar vara trasig. Så jag resonerade att om den ändå ska skickas till vipec för uppgradering så kan dom lika gärna laga resten
Vad har hänt med ditt sprut o skall du byta ?
Nej, behöver inte byta. Sprutet behöver uppgraderas för att kunna hantera och skicka CANBUS signal till min dash. Har even behövt köra med extern 7bars mapsensor då min verkar vara trasig. Så jag resonerade att om den ändå ska skickas till vipec för uppgradering så kan dom lika gärna laga resten
Jaha så sätt Blir fint med dash
Ja, fint som fan . Behöver klura ut hur jag får hastighetssignalen till sprutet först bara sitter väl magnet på växellådan? Även läst nått om att det eventuellt går mekaniskt på växellådan.
Var förbi Norrköpings Handelsstål imorse och köpte 4kantsprofil. det blev 6 meter 25x25x3. Så nu har jag material för att färdigställa karossen, så planeringen ligger såhär i följd:
1. Färdigställa motorn (detta görs på fredag 25/1) 2. Färdigställa kaross (påbörjas fredag 25/1) 3. Lacka motorutrymmet 4. Montera motorn i karossen 5. Bygga nytt trycksystem 6. Bygga ny downpipe 7. STARTA? 8. Få dashen att funka som jag vill 9. Mappning?
Jag är skeptisk till att bilen är klar till Elmia. Men skulle vara skönt om mappningen blev i april-maj någon gång
Då har ÄNTLIGEN mitt grenrör kommit Har legat nere i tullen i malmö i 1 veckas tid.
Vilken jävla grenrör de var då, blev riktigt positivt överraskad. Flänsen mot toppen är planad och spikrak, likaså flänsen till turbon. Det är snygga svetsar, tjockt gods (3 mm rostfritt) och väger lite mer än 10 kg. Här kommer bilder på ormboet
Det finns bara en sak som behöver moddas lite på grenröret och det är turboflänsen, på insidan mot kollektorn så är det skarpa kanter, dom kan behövas gradas/slipas ner lite för att få bättre flöde.
Det ingick även grenrörspackning och turbopackning
Var ute i garaget i 6 timmar idag, fan vad fort tiden går!
Många vänner var på plats och snackade skit och fick tiden att gå ännu snabbare
Hann tyvärr inte med så mkt som jag hoppats. Men nu är motorn till 90 % ihopsatt. Saknas väl nästan bara tråget (som behöver tvättas ur). Turbon ska snyggas till oxå innan den är klar.
vad är anledningen till att du kapat bort innerskärmarna?
Bättre åtkomst Det var ett helsike förra året att komma åt när det var något som inte stod rätt till. Jag använder bilen mest på bana och stripp, så det är skönt att veta att man kommer åt, dessutom behöver jag inte heller den delen på skärmarna för de ändamålet jag har
Bygget ä sjukt nice Det enda jag ej förstått riktigt är juh det med hjulhusen o lyktplåt osv känns som mkt extra jobb finns flertal sätt lösa det mer lätt skruvat men smak sak gillar sj inte just matrerialet fyrkantsprofil
Jag har inte läst din projekttråd, bara kollat på bilderna så jag vet inte vad bygget går ut på. Det jag tänkte med skärmarna var att jag undrar om det är godkänt att bygga det på det viset enligt något reglemente. Om ifall du skulle vilja köra på något annat än bara lek o bus.
Det är så många bilar som byggs som är riktigt häftiga och coola. bilarna är mycket påkostade och byggda med mycket fint hantverk. Men bilarna är inte byggda efter nått reglemente, och de är omöjliga att få gatreggade pga för mycket effekt och andra modifikationer som inte är tillåtet på gatan. Och de kan inte heller köra någon rikig tävling eller ordnad bankörning mm. Nästan det enda de kan köra är gatebil evenemangen. inte så skoj när man lagt ner massor av pengar och tid. Man läser om dem stup i kvarten i tex bilsport tidningen, och de blir hyllade till skyarna för en mycket ball bil som egentligen inte går att göra så mycket med.
Tänkte bara så att du har koll på vad du gör
Mega Drift @ FB SPONSORER
JAMedia.nu / Vianor.se Kristianstad / L,B Bil lackering / Maxxtuning.se / AN88.se / Ajden.se
Jag har inte läst din projekttråd, bara kollat på bilderna så jag vet inte vad bygget går ut på. Det jag tänkte med skärmarna var att jag undrar om det är godkänt att bygga det på det viset enligt något reglemente. Om ifall du skulle vilja köra på något annat än bara lek o bus.
Det är så många bilar som byggs som är riktigt häftiga och coola. bilarna är mycket påkostade och byggda med mycket fint hantverk. Men bilarna är inte byggda efter nått reglemente, och de är omöjliga att få gatreggade pga för mycket effekt och andra modifikationer som inte är tillåtet på gatan. Och de kan inte heller köra någon rikig tävling eller ordnad bankörning mm. Nästan det enda de kan köra är gatebil evenemangen. inte så skoj när man lagt ner massor av pengar och tid. Man läser om dem stup i kvarten i tex bilsport tidningen, och de blir hyllade till skyarna för en mycket ball bil som egentligen inte går att göra så mycket med.
Tänkte bara så att du har koll på vad du gör
Mycket stämmer av de du säger DannyWiik, Nej jag bygger inte enligt något reglemente och tanken är nog inte att få den besiktigad hos SBP i år heller. Däremot så är ju drömmer att när motorn är fullt fungerande och allt annat lirar som de ska så vill jag bygga på karossen. Detta gör jag nog mer eller mindre för att lära mig lite och känna på hur det är att bygga kaross. Slutmålet med bilen är att få den reggad som ombyggt fordon eller vad de klassas som. Och jag vet att som den ser ut nu så är det långt ifrån att få den klassad/reggad som det.
Men nu är de mest motorn som ligger i fokus Vem vet. kanske bygger egna innerskärmar till slut