2010
Sök

Skyline R33 GTS-T Rörramschassi - Uppdatering 2017-02-05 - Bromssystem, styrsystem

Nissan Skyline R33 GTS-T, rörramschassi 25.4B

771 433 Visningar
Uppdaterades senast 14 september 2018
922 Inlägg
27 april 2013
lill3bror skrev:
ThomasNyqvist skrev:
Fy fan
Är lagrena tog slut ?

Vem var det som monterat botten delen allt uppmätt osv ?
O hur länge var den i gång ?

Nej, lagren är inte helt slut. Men tillräckligt. Veven verkar ha klarat sig. Det är Schmidt racing som har monterat bottendelen och han har gjort allt efter konstens regler. Så inget illa mot honom utan det är något annat som hänt.

Motorn kördes endast varm, så den var inte igång mer än 10 - 15 min på tomgång.

Vad som har hänt ska undersökas inom sin tid. Men ett tips till alla där ute. Sätt inte oljetrycksmätaren på sandwichen. För det är inte intressant om man har oljetryck där eller inte. Utan montera den någonstans där det är viktigt att ha oljetryck (på blocket någonstans).

Fan va tråkigt
  Inte det jag ville säga att han gjort fel tänkte mest så verkligen allt är uppmätt rakt
Lagerspel tillräcklig eller inte för stora.

Inte så att ditt olje tråg ställer till det om man får fråga hur gjorde du med det du har vell med byggt om ditt endel
Så det inte blivit så illa at det inte rinner till

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

7 281 Inlägg
27 april 2013
ThomasNyqvist skrev:
lill3bror skrev:
ThomasNyqvist skrev:
Fy fan
Är lagrena tog slut ?

Vem var det som monterat botten delen allt uppmätt osv ?
O hur länge var den i gång ?

Nej, lagren är inte helt slut. Men tillräckligt. Veven verkar ha klarat sig. Det är Schmidt racing som har monterat bottendelen och han har gjort allt efter konstens regler. Så inget illa mot honom utan det är något annat som hänt.

Motorn kördes endast varm, så den var inte igång mer än 10 - 15 min på tomgång.

Vad som har hänt ska undersökas inom sin tid. Men ett tips till alla där ute. Sätt inte oljetrycksmätaren på sandwichen. För det är inte intressant om man har oljetryck där eller inte. Utan montera den någonstans där det är viktigt att ha oljetryck (på blocket någonstans).

Fan va tråkigt
  Inte det jag ville säga att han gjort fel tänkte mest så verkligen allt är uppmätt rakt
Lagerspel tillräcklig eller inte för stora.

Inte så att ditt olje tråg ställer till det om man får fråga hur gjorde du med det du har vell med byggt om ditt endel
Så det inte blivit så illa at det inte rinner till

Problemet var väl att han hade ett sjujävla högt oljetryck redan på tomgång så då känns det mer som att det var något som stoppade upp i en kanal.

922 Inlägg
28 april 2013
Man kan juh få sjukt höga oljetryck om tex alla lagerspel är för tighta  eller tänker jag helt fel
Läste mkt om lager ras när jag rasade mina ramlager i höstas

Men kan självklart va igen täpt nånstans
Åker du med ristriktorer till toppen
Har du vct kvar eller pluggat det ?

sponsor

1 397 Inlägg
28 april 2013
Trådstartare
ThomasNyqvist skrev:
Man kan juh få sjukt höga oljetryck om tex alla lagerspel är för tighta  eller tänker jag helt fel
Läste mkt om lager ras när jag rasade mina ramlager i höstas

Men kan självklart va igen täpt nånstans
Åker du med ristriktorer till toppen
Har du vct kvar eller pluggat det ?

Ni båda har rätt på erat sätt smile Har oxå fått höra nu att för tight lager spel kan göra högt oljetryck. Men jag tror mera på att det varit blockerat någonstans. Undersökningen fortsätter.

VCT är kvar, en kanal blockerad och en restriktor i den andra... och jag vill upprepa än en gång att allt med oljan är precis som de var förra året och då var oljetrycket normalt.

Vi ska även undersöka varför jag hade dåligt komp på en cylinder. Måste vara något i toppen, då det är andra kolvar (1 öd) och omborrat och uppmätt.

Fortsättning följer...

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
28 april 2013
hoppas du hittar nått

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

19 Inlägg
5 maj 2013
Ja säg gärna till om du hittar något ! fick liknande fel på min skyline igår, helt plötsligt började det spruta olja ur öppna vevhusventilationen från ventilkåpan, har inte kikat något på de än, samma här oljetrycket ligger runt 7bar på tomgång nu, blöddrar på tomgången också. så är de någon som vet va de kan va får ni gärna informera mig smile
Senast redigerat av Dennix123 (5 maj 2013)

922 Inlägg
5 maj 2013
Dennix123 skrev:
Ja säg gärna till om du hittar något ! fick liknande fel på min skyline igår, helt plötsligt började det spruta olja ur öppna vevhusventilationen från ventilkåpan, har inte kikat något på de än, samma här oljetrycket ligger runt 7bar på tomgång nu, blöddrar på tomgången också. så är de någon som vet va de kan va får ni gärna informera mig smile

Har du ristriktorer till toppen me ?
Är din motor ny renoverad som denna ? Lite info

sponsor

19 Inlägg
5 maj 2013
ThomasNyqvist skrev:
Dennix123 skrev:

Vet inte om jag har restriktorer,  motorn är nyrenoverad för ungefär 300 mil sedan, uppdaterade precis min profil så all information om skylinen finns där. smile

922 Inlägg
5 maj 2013
Dennix123 skrev:
ThomasNyqvist skrev:
Dennix123 skrev:

Vet inte om jag har restriktorer,  motorn är nyrenoverad för ungefär 300 mil sedan, uppdaterade precis min profil så all information om skylinen finns där. smile

okej ej  renoverat sj?  kom det bara helt plötsligt med oljetrycket att det blev så tok högt ?

sponsor

19 Inlägg
5 maj 2013
ThomasNyqvist skrev:
Dennix123 skrev:
ThomasNyqvist skrev:

okej ej  renoverat sj?  kom det bara helt plötsligt med oljetrycket att det blev så tok högt ?

Köpte bilen nyss nyrenoverad, funkat klockrent tills nyss, sen började det ryka massor från motorn, då olja sprutade överallt ut från vevhusventilationen på turbo och grenrör, detta hände vid mycket laddtryck och efter det så går motorn ''tungt'' på tomgång och oljetrycket ligger runt 7 bar. hmm

1 397 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
Tråkigt på en sån pass fin bil! Har lyft av toppen från blocket nu, blocket ser inte något konstigt ut. Jag skulle fortfanrade lägga mina gissningar på att det är något fel på det externa oljesystemet. Har inte tittat vidare något på de. Om du själv hittar något får du mer än gärna dela med dig här på projektet.

Thomas, är det något fel med restriktorerna eller varför undrar du om de?

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
6 maj 2013
lill3bror skrev:
Tråkigt på en sån pass fin bil! Har lyft av toppen från blocket nu, blocket ser inte något konstigt ut. Jag skulle fortfanrade lägga mina gissningar på att det är något fel på det externa oljesystemet. Har inte tittat vidare något på de. Om du själv hittar något får du mer än gärna dela med dig här på projektet.

olja går mot ventil i "sandwichen" eller vad tänkte du på?? blir nervös nu :S har montera själv på min bil och vill inte att de ska bli så för mig med hmm hoppas du får till de mvh

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

1 397 Inlägg
6 maj 2013
Trådstartare
Nomenia skrev:
lill3bror skrev:

olja går mot ventil i "sandwichen" eller vad tänkte du på?? blir nervös nu :S har montera själv på min bil och vill inte att de ska bli så för mig med hmm hoppas du får till de mvh

Jo precis, måste varit något sådant.

76 Inlägg
6 maj 2013
Har för mig att det sitter en reduceringsventil på oljepumpen? kan det inte vara den som strular ?
Senast redigerat av RBBN (6 maj 2013)

922 Inlägg
6 maj 2013
lill3bror skrev:

extrena olje systemet ?

jag hadde juh problem med  att jag hadde högt oljetryck med rtistriktorerna och sen  svårt få mina lyftare osv tysta  med ristriktorerna 

kollat din  olje pumps överströmmare?

sponsor

1 397 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
RBBN skrev:
Har för mig att det sitter en reduceringsventil på oljepumpen? kan det inte vara den som strular ?

Det är samma sak som ThomasNyqvist skriver om, se svar nedan...

ThomasNyqvist skrev:
lill3bror skrev:

extrena olje systemet ?

jag hadde juh problem med  att jag hadde högt oljetryck med rtistriktorerna och sen  svårt få mina lyftare osv tysta  med ristriktorerna 

kollat din  olje pumps överströmmare?

Ja, jag har kontrollerat den. Inga konstigheter med den, den löper fint och kärvar inte. Externa oljesystemet menar jag med oljekyl, oljefilterflytt och slangpaketet till de. Jag körde ju som sagt med samma setup förra året. Inte ändrat något och då funka de ju fint. Det där med restriktor upp till toppen måste jag låta vara osagt från min sida, ja jag har restriktor och de hade jag förra året med. Men vet inte vad jag hade för oljetryck då. Men skulle nog reagerat om det var såhär högt..

1 397 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
Glömde avbeställa mina skrämbreddare av Dannywiik, så igår dök dom upp på posten =P

https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-ee95d92c1dd71f7f8bbc1c5d2d49e51b.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-3b77b72cd6e0515925a87e889f79cfc5.jpg

Drifter
283 Inlägg
7 maj 2013
Tråkigt å höra med att det inte blir något kört i sommar!! Ville bara säga att jag hade 7bar på tomgång vid kall olja på min rb25det med en oljekanal i blocket pluggad! Körde säkert 1500mil utan problem å ägaren efter mig har inga problem heller!
Hoppas att du hittar problemet!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

922 Inlägg
8 maj 2013
Startade min igår o mitt olje tryck är ganska högt med när den ä precis nystartad ca6 bar ökar du lite varv ca 7 bar

sponsor

1 397 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
ThomasNyqvist skrev:
Startade min igår o mitt olje tryck är ganska högt med när den ä precis nystartad ca6 bar ökar du lite varv ca 7 bar

Min manometer bottnade på 9 bar tongue

Sök