Fick ihop diffen igen igår kväll.. ska svänga förbi mekonomen idag och inhandla lite Castrol olja till diffen, så förhoppningsvis så hinner jag få dit klumpen imorgon!
På måndag åker jag ner till www.rallyshop.se i hässleholm och hämtar de sista grejerna inför bracket racingen i kommande helg.
De som stod på inköpslistan är:
Hjälm-XL 61 RRS Jet HANS FIA SNELL 2010 (HANS Paket: Endast hjälm, Storlek: XL 59-60) 180cm Utlösningsvajer 1 (Längd: 180cm) Balaklava: Svart RRS FIA Balaklava (Färg: Svart) Handskar: Svart TOORA Starter FIA (Storlek: M 10, Färg: Svart) Skor: Svart/grå OMP One K (Storlek: 46, Färg: Svart/grå) Huvudströmbrytare FIA Huvudbrytardekal
precis läst hela din projekttråd.... fyfan att du orkar!! grymt bra jobbat efter all skit som hänt. jag hade aldrig orkat så många nederlag. stor eloge! och grym bil hoppas allt flyter problemfritt i framtiden!
precis läst hela din projekttråd.... fyfan att du orkar!! grymt bra jobbat efter all skit som hänt. jag hade aldrig orkat så många nederlag. stor eloge! och grym bil hoppas allt flyter problemfritt i framtiden!
mvh
Jättetack! Det är sånna här kommentarer som får en att fortsätta en stund till Ännu större eloge till dig som läst igenom allt
va åker du för soppa system spridare och soppa pumpar ledningar osv ä lite sugen upgradera till e85 i vinter eventuellt men får se lite
Länge sen jag byggde soppasystemet, har glömt vilken dim. på slangar jag kör med. Men det är iaf 1280 cc SMP spridare från BJPrace.se. Nuke Performance fuelrail, Magnafuel BTR, dubbla biltema soppapumpar (volva 740), Mahle soppafilter, original intank som matar en catchtank på drygt 2 liter.
Ingen aning vad s200 klarar.. efter en snabb googling så hittade jag att den skulle palla upp till 500 hk. Kör på etanol du, tycker jag. Roligare att tanka dock så går de åt mkt mera
Ingen aning vad s200 klarar.. efter en snabb googling så hittade jag att den skulle palla upp till 500 hk. Kör på etanol du, tycker jag. Roligare att tanka dock så går de åt mkt mera
Kör 98 okt 1,55bar Har 501 hp i motorn nu Så vet ej om den orkar med så mkt högre upp Vore gött komma till 500whp hadde gjort gott
Kör 98 okt 1,55bar Har 501 hp i motorn nu Så vet ej om den orkar med så mkt högre upp Vore gött komma till 500whp hadde gjort gott
Ingenting är väl omöjligt.. men tror nog du nästan bottnar turbon redan. s200an är ju ganska liten. Men kör på de, vad har man att förlora lixom
Idag har jag avverkat 72 mil på våra svenska vägar... gud vad jag önskar att det var A/C i golfen
Åkte från Norrköping ner till Hässleholm tur och retur. Var och besökte www.rallyshop.se då jag behövde lite saker ganska snabbt. Så fick man ju även en tur med familjen, bra början på semestern
Köpte mig en 6-polig huvudströmbrytare (vilket var ett måste i tävlingen på torsdag-fredag ifall batteriet var placerat i bagaget). Detta är utlösningsvajern/handtaget.
Fick bygga mig ett fäste för strömbrytaren. Vajern gick ju så fint att fästa på ett originalfäste som jag tror håller bagageinredningen i vanliga fall.. Nu är de bara det "halvkluriga" kvar... inkopplingen
Jag förstår de mesta av hur de ska vara kopplat.. men inte dom 2 undre.. "ignition coil" och "ignition switch".. Jag vet mkt väl vad det är för något, men är detta plussen som matar dom båda? jag kör ju med 6 separata tändspolar (som får ström från samma säkring), ska jag ta plussen till spolarna innan eller efter säkring? likadant med tändlåset, innan eller efter säkring? Vart och hur kopplar jag generatorn? För den ska ju sluta driva motorn även när batteriet är bortkopplat. Någon som vet får gärna förklara..
Fick även med mig ett par skor hem, dock inte FIA godkända. Men de var heller inget krav
FIA godkända handskar
FIA godkänd balaklava
FIA SNELL 2010 godkänd hjälm
+ huvudströmbrytare, klistermärke och utlösningsvajer oxå då
Då var man tillbaka till verkligheten efter en sjukt skön semestervecka med mycket bil!
Det roligaste var då torsdagen då jag var och körde på Bracket Nats #51 på mantorp park.
För mig så han jag bara med 4 repor på strippen. Den sista avslutades med väldigt mkt rök från motorn då jag måste ha glömt (???!!!) att sätta tillbaka oljepåfillningslocket.... Avslutade dagen och började nästa dag med att sanera motorutrymmet på motorolja, dock ingen skada skedd, som tur var
Summering av tävlingen/träningen:
Hade nog gått mycket snabbare om jag hade haft launchcontroll aktiverat. Fick inte till en enda bra start. Boggade hela tiden. 1 gång kom jag iväg riktigt bra, men jag kompenserade de genom att få i 4an istället för 2an.
3. <-------------------------bra start men fick i 4an ist för 2an och släppte av på slutet Reaktion: 0,5753s 60-fot: 1,7211s 200m-Hastighet: 150,01km/h 200m-tid: 8,4921s Slut-hastighet: 170,42km/h Slut-tid: 12,7662s