Hej Ja lite hann jag ju med idag iaf Var en tur till Momek o hämta grejerna där, sen vidare till posten för att hämta däcken o då säger damen i luckan att jag tydligen hade fått ett paket till i dag så det var ju en trevlig liten överraskning (innehållande ett fjänderbensstag). Sen åkte jag in till jobbet o hämtade de nya ventilerna.
Sen var det bara att åka hem o fortsätta arbetet, blev lite slipning/tvättning/lackning av remskivan till vattenpumpen och inslipning av ventilsätena för de nya ventilerna... Sen började jag med pilljobbet att sätta i ventilerna igen. Ngn som har tips på ngt smidigt sätt att sätta på knastren?? För nu har jag suttit med magnetiska skruvmejslar och försökt pilla in den i spår och det är inte så jäkla kul vill jag påstå... Så om nån har tips på hur man kan underlätta det så är jag tacksam
ta lite fett så de klippar fast och en liten näpp tång.
Rev ner en nya motorn idag och var nästan svårt att få knastrena att släppa
Var ju tänkt att motorn skulle vart i igår, men när jag servade växellådan så konstaterade jag att jag behövde ett nytt uttrampningslager, tyvärr var det ju för sent för att kunna beställa det tills idag, så idag har jag förberett allt annat runt omkring. Grovputsat alla slangar i motorrummet, plast detaljer m.m. även gjort lite special grejer för att spexa till det hela lite till men det blir en överraskning tills längre fram
Imorgon är det bara att slänga iväg till Uddevalla på morgonkvisten o hämta lagret o så, och kanske även åka förbi DHL o hämta 3st paket som anländer imorgon innehållande turbokit
Sen bär det av hem och meka ihop motor o låda och sen slänga i motorn blir nog till att hålla på långt in på natten så jag får ordning på skiten
Oj då. Vad blir det uppskatningsvis i Hk i den tro ?
Tja kanske 350
Fan nu e jag grinig!! Höll på att trixa i motorn o lådan förut o efter mkt om o men så börjar den komma på plats o ska lirkas på motorkuddarna o tro då på fan att motorkudden pajjade! H*****E!!!
Så det är bara att ringa runt till morgonen o se hur snart man kan få en ny... Sen får vi se hur det går, frågan e ju vad f*n som blir nästa hinder... :@
var även o skuööe hämta turbokitet förut men när jag väl kommer dit så har dem bara fått ett av tre paket... Det går bra för mig o mitt lag idag... Jaja fick iaf fälgarna o däcken som jag hade lämnat in på Malmgren bilcentrum i Munkedal. Så lite positivt har de ju vart iaf
Tja kanske 350
Fan nu e jag grinig!! Höll på att trixa i motorn o lådan förut o efter mkt om o men så börjar den komma på plats o ska lirkas på motorkuddarna o tro då på fan att motorkudden pajjade! H*****E!!!
Så det är bara att ringa runt till morgonen o se hur snart man kan få en ny... Sen får vi se hur det går, frågan e ju vad f*n som blir nästa hinder... :@
var även o skuööe hämta turbokitet förut men när jag väl kommer dit så har dem bara fått ett av tre paket... Det går bra för mig o mitt lag idag... Jaja fick iaf fälgarna o däcken som jag hade lämnat in på Malmgren bilcentrum i Munkedal. Så lite positivt har de ju vart iaf
Ghhhaa då kommer du dra mig !!! Avunsjuka här just nu !!!!
Tja kanske 350
Ghhhaa då kommer du dra mig !!! Avunsjuka här just nu !!!!
Hehe ^^ jo om jag får ihop skiten ngn gång :p ;em du får oxå turbokonvertera då iofs e inte din lika enkel att konvertera...
Inte gjort så mkt idag då jag har jobbat, men kilade ut en liten stund innan jobbet o lackade rostlagningen i skärmkanterna så nu börjar det se bra ut igen oxå
Sen e de ju jobb hela helgen men ska se om jag kan få tid efter jobbet på söndag att byta motorkudden o sätta fast motorn frågan e ju bara vad som ska böka till sig nu...
Vad köpte du för kIt vart köper man sånt ? Ditt måste väl minst ha kostat 10 k.
Jag beställde mitt kit från ett amerikanskt företag, dock hade dem bara kit för e36an... Och då ingick grenrör, turbo, ic o alla packningar... turbon ska klara upp till 450 hk o ic:n klarar effekt upp mot 600 hk vill jag minnas... visst de e kina grejer de e de ju men betalade 3600:- för de så om turbon rasar så köper jag bara en ny o kan använda ic o grenrör
Vad gott kanske ska ge mig på de med då Men du verkar kunna det där med Turbo till bmw ,,,Nån bra sida till min model tro ?
Nja jag vågar inte riktigt svara på hur det är med din motor, på min e de ju typ bara att hänga på, med allt original i m50 motorn ska man kunna plocka ut 500.. men som sagt så e den väldigt smidig o vet inte hur det är med din, så kan rekommendera att läsa läsa läsa :p de har jag gjort Kolla PPF där finns väldigt mkt bra att läsa