1442
Sök

Volvo 340 Turbo 400hk+ ''DRIFTING Projekt''

80 Inlägg
12 november 2010
Trådstartare
låter bra, ska bara fixa en bättre kamra så det kommer bilder inom snart framtid

360Tic

170 Inlägg
12 november 2010
grymt!

777 Inlägg
31 december 2010
Hur går det Nilsson?? Lite update snart?? smile

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

80 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
ja du den står där den står:- har inte ens hunigt att vara hemma knappt av all jävla snökörning:- körde 80 timmar i jul :S men ska ta ett ryck snart när vädret har lungt ner sig:- hur går det sj då???

360Tic

421 Inlägg
2 januari 2011
Denna följer jag :-)

Mina projekt finns på http://www.garaget.org/dutten

80 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
gör det:- men händer inte mycket för tillfället; Men snart e det på gång

360Tic

777 Inlägg
2 januari 2011
Nilssons skrev:
ja du den står där den står:- har inte ens hunigt att vara hemma knappt av all jävla snökörning:- körde 80 timmar i jul :S men ska ta ett ryck snart när vädret har lungt ner sig:- hur går det sj då???

ok köra snö e kul smile
jodå går frammåt sakta men säkert.
lyft ur motorn nu. grenröret e klart.
börjar riva motorn ikväll.

Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd

80 Inlägg
26 februari 2011
Trådstartare
ursäkt att det inte har hänt så mycket men nu börjat det ta fart efter ryggskott och semester, lyttade bilen till nya garaget idag, så imorgon börja vi att bygga

Men skulle behöva hjälp:- om man vill få ut så mycket styrförmåga, vilket styrkov ska man ha?? 940 har några tipsat mig om

360Tic

777 Inlägg
26 februari 2011
Nilssons skrev:
ursäkt att det inte har hänt så mycket men nu börjat det ta fart efter ryggskott och semester, lyttade bilen till nya garaget idag, så imorgon börja vi att bygga

Men skulle behöva hjälp:- om man vill få ut så mycket styrförmåga, vilket styrkov ska man ha?? 940 har några tipsat mig om

PMa dannej om det. han e duktig på de

675 Inlägg
26 februari 2011
Volvox40 skrev:
Nilssons skrev:

du menar Dannnej? smile

777 Inlägg
26 februari 2011
Linkan_740 skrev:
Volvox40 skrev:
Nilssons skrev:

du menar Dannnej? smile

jupp lolsmile

4 262 Inlägg
28 februari 2011
Hahaha den ultimata sleepern!smile Fyfan vilket roligt project:)

80 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
e det någon som vet vad man kan hosta ur en B230FT Renoverad botten med smidda kolvar, H-stakar, i motorn, var kan man lägga sig på för laddtryck eller vad kalar dom?? oljekylning på kolvar nya ringar lager
531 topp portad med vx3 kam.

och sen har jag en IRX600 turbo någon som kör eller har tips om turbon, vissa sägar att den ska räcka till ca 650hk, låter lite mycket men 500hk hmm

och Gör det någon skilnad att flytta motorn om man ska drifta ? big_smile
Senast redigerat av Nilssons (7 mars 2011)

360Tic

4 262 Inlägg
7 mars 2011
Nilssons skrev:
e det någon som vet vad man kan hosta ur en B230FT Renoverad botten med smidda kolvar, H-stakar, i motorn, var kan man lägga sig på för laddtryck eller vad kalar dom?? oljekylning på kolvar nya ringar lager
531 topp portad med vx3 kam.

och sen har jag en IRX600 turbo någon som kör eller har tips om turbon, vissa sägar att den ska räcka till ca 650hk, låter lite mycket men 500hk hmm

och Gör det någon skilnad att flytta motorn om man ska drifta ? big_smile

Eftersom du har en så lätt bil så kommer ju en stor del av vikten att vara motorn. Så om du har otur så kommer den vilja understyra väldigt mkt. Så försök att minska det problemet så mkt som möjligt genom att försöka fördela vikten bakåt. Har sätt flera som har batteri generator och tom kylare och IC i bagaget för att förbättra viktfördelningen.
Senast redigerat av zemet (7 mars 2011)

80 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
ok, men såg att SFRO har yttrat sig och vill att motor och låda ska bakåt i bilen 25cm om man ska kuna besikta den framöver

360Tic

170 Inlägg
7 mars 2011
coolt bygge tycker jag! keep it up

Sök