Klarade både teori och uppkörning på första försöket. Detta trots att jag bara kört ett fåtal gånger hos trafikskolan, samt bara gjort 3 av de 10 faserna. Kände mig säker ändå. Sunt förnuft - Då funkar allt!
Tog teorin på andra försöket. Uppkörningen på första. Hade uppkörning fredagen den 13:e kl 13, gissa om jag var nervös Hade lite problem med att stanna i backe. Det va is i backen, när jag stannade så gled bilen bakåt
teorin klarade man på 7 försöket jag var så säker på att jag skulle klara den utan att plugga xD fast var inte långt ifrån att klara uppkörningen klara man på förstaförsöket + att de var ashalt så man fasna på en parkering i uppförsbacke parkeringen var glas hal .. så fick man ett tips av hon som man körde med att jag jag skulle köra fram så jag får upp farten sen svänga ut annars gick allt bra:P
Om inte, vilka tabbar och misstag gjorde ni, eller var det rentav sveriges värsta kuggare som satt brevid er och surnade till för att dennes kusins marsvin hade dött..?
Jag vill höra era historier
Eftersom jag snart har körkortet inom räckhåll, och inte har gjort någon uppkörning över huvud taget kan jag kanske behöva höra lite av era erfarenheter.
Jag har haft mitt körkort sen 5e juli. Jag klarade allt direkt. Men i teorisalen så spydde tjejen bakom mig av nervositet
klara teorin på 3 försöket. men ja hade helt perfekt uppkörning. till å med att uppkörningsgubben sa. "tack för en trevlig åktur. de gick bra de här. " så de flött väl på.
Skulle köra om en gående på en 90-väg på min första uppkörning. Sakta väl ned till 75-80, tog ut lagom avstånd och körde om. Tydligen saktade jag inte ned tillräckligt och tog inte ut tillräckligt med avstånd för körgubben kuggade mig tvärt när jag kört färdigt. Var väl tvungen att kugga några fler för dagen för att få en bättre kvot på sina papper, vad vet jag. Chefen på körskolan ringde dock upp gubben och skällde ut honom efter noter för att ha kuggat mig på en sådan sak.
Andra uppkörningen klarade jag utan omsvep.
"Racing is life. Anything that happens before or after is just waiting" - Steve McQueen