Möller's Nissan 200SX S13 | DRIFTING | TPD WISEFAB Återförsäljare

Nitrometanskada Gött mos
17 december 2010 · 1 096 Inlägg

ETTH skrev:
Vadå inte har pengar smile Sparat länge i så fall wink

Detta kommer verkligen följas! En bil som jag själv gärna hade velat äga!

Rasmus har sparat länge. Han har varit flitig med sommarjobb osv. Satt ihop crossar, fyrhjulingar och mopeder utifrån molekyler som han nu säljer. Detta är INTE en mamma och pappa-betalar bil kan jag intyga.

Nu menar jag inte att du påstått detta ETTH, men bara ett klargörande ifall någon tror det. smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
S13Rasmus TEAM PONY DRIFT
17 december 2010 · 225 Inlägg

Aldin skrev:
behöver du spons med däck så hör av dej till mej wink

PM smile

Nissan Silvia S14.5 "Team Pony Drift" (1996)
TEAMPONYDRIFT
20 december 2010 · 76 Inlägg

Gr8 job R!! your build is really cool and its getting more n more attention and ppl will soon realize ur seriousness and talent onda track season 2011 smile

Keep it up!!

Ford Mustang GT "TEAM PONY DRIFT" (1987)
S13Rasmus TEAM PONY DRIFT
27 december 2010 · 225 Inlägg

Liten update:

Nu under Juletiden och det är kallt ute har jag bara varit inomhus och fixat ihop en aluminiumpanel till huvudströmbrytare och el-switchar till elfläkt, blixtljus mm..

Här är resultatet:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/123542/1033258_qa7bre.jpg

Ska snart sätta batteriet i bagaget så tips mottages tacksamt smile I vilka affärer kan man köpa tjocka kablar och kopplingsblock och sånt som behövs för en batteriflytt inne i bilen?

/R

Nissan Silvia S14.5 "Team Pony Drift" (1996)
Aerodynamik ...
27 december 2010 · 7 120 Inlägg

Snyggt! smile

S13Rasmus TEAM PONY DRIFT
27 december 2010 · 225 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Snyggt! smile

Thx wink

Nissan Silvia S14.5 "Team Pony Drift" (1996)
KHRacing
27 december 2010 ·

Rasmus_94 skrev:
......
Ska snart sätta batteriet i bagaget så tips mottages tacksamt smile I vilka affärer kan man köpa tjocka kablar och kopplingsblock och sånt som behövs för en batteriflytt inne i bilen?

/R

Biltema.se smile

Poppsey
30 december 2010 · 479 Inlägg

Denna tråd kommer följas!!

I´m living my life a quarter mile at the time!
ETTH
30 december 2010 · 397 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

ETTH skrev:
Vadå inte har pengar smile Sparat länge i så fall wink

Detta kommer verkligen följas! En bil som jag själv gärna hade velat äga!

Rasmus har sparat länge. Han har varit flitig med sommarjobb osv. Satt ihop crossar, fyrhjulingar och mopeder utifrån molekyler som han nu säljer. Detta är INTE en mamma och pappa-betalar bil kan jag intyga.

Nu menar jag inte att du påstått detta ETTH, men bara ett klargörande ifall någon tror det. smile

Påstod inte det alls! Bra som bara den! Väl sparade pengar!

Ser bra ut! Men vill ha mer bilder nuuuuu big_smile Gott nytt!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"
Saab 9-3 "Ägg-Gulan" (1999)
supranille
30 december 2010 · 5 Inlägg

Rasmus_94 skrev:
Liten update:

Ska snart sätta batteriet i bagaget så tips mottages tacksamt smile I vilka affärer kan man köpa tjocka kablar och kopplingsblock och sånt som behövs för en batteriflytt inne i bilen?

/R

35# kabel å snabbkopplingar till batteriet från biltema wink

_MaCCe_ Majestas
31 december 2010 · 1 319 Inlägg

Jag körde på swedol kabel....50# kabel...har hört att det är dumt att snåla....svindyrt på swedol oxå...men dumt att snåla... sen köptes det 35# till fördelnings block från biltema som jag drog alla standar +kablar till..... har inte startat bilen än big_smile

Senast redigerat av _MaCCe_ (31 december 2010)

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
DannyWiik Mega Drift
31 december 2010 · 337 Inlägg

ser bra ut rasmus. jobba på. jag ska själv börja med min nu i veckan. mycket grejer inhandlat och mucket skal byggas om smile vi ses 2011;)

Mega Drift @ FB
SPONSORER
JAMedia.nu / Vianor.se Kristianstad / L,B Bil lackering / Maxxtuning.se / AN88.se / Ajden.se
supranille
31 december 2010 · 5 Inlägg

håller med dig _MaCCe_ men i mina snabbkopplingar så får man bara plats med 35# det är lite synd för jag hade också tänkt köra 50 kvadrat men får bli 35 nu tongue

NOOX
31 december 2010 · 873 Inlägg

mitt råd , som elektriker är att köra på 50 kvadrat kabel när det gäller batteriflytt , inte kul när det blir för varmt i en kabel pga underdimensionering ,

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
nitrox Defloratör.
31 december 2010 · 641 Inlägg

Rasmus_94 skrev:
Liten update:

Nu under Juletiden och det är kallt ute har jag bara varit inomhus och fixat ihop en aluminiumpanel till huvudströmbrytare och el-switchar till elfläkt, blixtljus mm..

Här är resultatet:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/123542/1033258_qa7bre.jpg

Ska snart sätta batteriet i bagaget så tips mottages tacksamt smile I vilka affärer kan man köpa tjocka kablar och kopplingsblock och sånt som behövs för en batteriflytt inne i bilen?

/R

Får jag ge dig lite feedback angående huvudströmbrytaren?tongue

Borra ett 22mm hål i mitten mellan dom 4 skruvhålen och stoppa den runda klumpen på insidan istället. blir mycket snyggare. jag har gjort så på min bil. ska försöka hosta upp nån bild på det sen.

Annars såg det riktigt race ut:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
S13Rasmus TEAM PONY DRIFT
31 december 2010 · 225 Inlägg

nitrox skrev:

Rasmus_94 skrev:
Liten update:

Nu under Juletiden och det är kallt ute har jag bara varit inomhus och fixat ihop en aluminiumpanel till huvudströmbrytare och el-switchar till elfläkt, blixtljus mm..

Här är resultatet:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/123542/1033258_qa7bre.jpg

Ska snart sätta batteriet i bagaget så tips mottages tacksamt smile I vilka affärer kan man köpa tjocka kablar och kopplingsblock och sånt som behövs för en batteriflytt inne i bilen?

/R

Får jag ge dig lite feedback angående huvudströmbrytaren?tongue

Borra ett 22mm hål i mitten mellan dom 4 skruvhålen och stoppa den runda klumpen på insidan istället. blir mycket snyggare. jag har gjort så på min bil. ska försöka hosta upp nån bild på det sen.

Annars såg det riktigt race ut:P

Tack för tipset, nu är de redan gjort men hade säkert sett snyggt ut. Tyckte det blev bra ändån.

Mvh

Nissan Silvia S14.5 "Team Pony Drift" (1996)
S13Rasmus TEAM PONY DRIFT
31 december 2010 · 225 Inlägg

För er andra så har jag bestämt att de blir 50 mm2 kabel, inte mycket mer i kostnad och så blir det rejält och bra.


Önskar alla ett riktigt gott nytt år! Nästa år smäller det smile

Nissan Silvia S14.5 "Team Pony Drift" (1996)
_MaCCe_ Majestas
1 januari 2011 · 1 319 Inlägg

NOOX skrev:
mitt råd , som elektriker är att köra på 50 kvadrat kabel när det gäller batteriflytt , inte kul när det blir för varmt i en kabel pga underdimensionering ,

Hur viktigt är det med maskeringskabel runt kabeln, samt säkring vid batteriet...
Är det hur dumt som helst att skippa dessa...eller är det en billig försäkring om nått skulle hända, om det nu är så vanligt att kabeln brinner ?

Sorry för offtopic.roll

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Timmyboy hellaflush!
1 januari 2011 · 1 266 Inlägg

Går kablen inne i kupén eller under bilen/utanför bilen?

NOOX
1 januari 2011 · 873 Inlägg

_MaCCe_ skrev:

NOOX skrev:
mitt råd , som elektriker är att köra på 50 kvadrat kabel när det gäller batteriflytt , inte kul när det blir för varmt i en kabel pga underdimensionering ,

Hur viktigt är det med maskeringskabel runt kabeln, samt säkring vid batteriet...
Är det hur dumt som helst att skippa dessa...eller är det en billig försäkring om nått skulle hända, om det nu är så vanligt att kabeln brinner ?

Sorry för offtopic.roll

det beror ganska mycket på hur kabeldragningen är utförd , säkrast är ju verkligen att skydda kabeln så gott det går inte så kul å kortsluta allt om kraften (+)skulle komma i kontakt med godset (-) alltså jorden smile vet inte om det är speciellt vanligt att kabeln brinner , men vem vill ta risken ???

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432
BMW E46 touring "Blåbär" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang