Toppen lämnades till Team Bonnmeck Jimmie för en tid sedan och fick fräst ur den gamla grisapitten och grenrörsbulten. Sen drogs där i en insatsgänga istället Fick hem den någon dag senare och tänkte att är nu toppen av ska den bli grundligt ren och tät så jag började dirket märka upp och plocka loss alla lyftare, ventiler och alla saker kring det. Tog sedan den till skolan och dieselbadade den i några timmare och blåste loss massa avlagringar i oljekanalerna med tryckluft. Sen tog jag hem den igen och ägnade mitt lördagsmys åt ventilslipning istället. Några av ventilerna hade flera millimeter tjocka avlagringar uppe på tallriken som jag skrapade bort med bladkniv och ståltrissa. Använde biltemas slippasta först grovt och sedan fint så nu blir dem nog täta
Nerfilade kanter i förbränningsrummen, gjort efter rekomendation från Team bonnmeck för att undvika spikningar vid högre effekter i framtiden. Brorsan hjälpte till och slipade ner allt gjutgods och ojämnheter i insugskanalerna
Ventilerna inslipade och klara
Nya jordflätan till toppen, behövdes nog en ny tror jag
Tog av gamla växellådsbussningen, och som hade den gjort sitt. I med hårdare grejor såklart
Apex performance uppgraderad växellådsbussning som dels både är hårdare i gummit och förstärkt i mitten.
Nu ska toppen planas och tvättas igen. Sedan ska allt ihop. Driftingsäsongen är väldigt nära nu, dock blir inte bilen klar på ett tag så jag missar första deltävlingen här i syd. Så fort toppen är planad kommer jag ligga i dygnet runt för att hinna. 110% Always/ Möller
Det gills inte om man föds in i en sån familj:P Skojar med dig bra jobbat rasmus jag är en av den som också följed ditt projeckt. Kämpa på så ses vi snart:cool:
Aerodynamik skrev:
Nitrometanskada skrev:
17 år och lyfter topp, plockar ur ventiler, slipar säte, byter ventiltätningar, portar toppen... är det bara jag som är grundligt imponerad?
Håller med, hatten av!
Mega Drift @ FB SPONSORER
JAMedia.nu / Vianor.se Kristianstad / L,B Bil lackering / Maxxtuning.se / AN88.se / Ajden.se
Efter ett samtal från Michel i Team Pony Drift och Patrik på Spacer.se så går Spacer.se in och sponsrar med 4 st 40mm bolt-on spacers till bilen. Bra service, snabb leveranstid och grymma produkter, rekomenderar dem starkt!