2532
Sök

Audi As4-R 2.2TQ Goes Rs4-R Sedan!

Målet med denna bil är att bygga den bil som Audi aldrig byggde. En Rs4 sedan med 5cylindrig 2.2l 20v turbo motor

665 299 Visningar
Projektet avslutat 7 april 2014
412 Inlägg
29 december 2010
#221
Keep it up! smile

En häst har en hästkraft! Eller..?!

Audiot
1 153 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
#222
Puttejohnsson skrev:
Keep it up! smile

I will! big_smile


238 Inlägg
29 december 2010
#223
Börjar likna nåt nu smile kikar förbi nån dag och kollar hur de går så fort jag har tid! smile

/Johan Sandell
You can sleep in your car but you can't race your house!
Audi V8 3.6 (pt) -90 "Projekttråd"

Audiot
1 153 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
#224
Zandell skrev:
Börjar likna nåt nu smile kikar förbi nån dag och kollar hur de går så fort jag har tid! smile

Du/Ni är välkommen smile


Audiot
1 153 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
#225
Har börjat pyssla lite nu efter julen å nyår.

Monterat motorfästena och startmotorn delvis.
Ska på börja bygga om front balken och front korgen oxå.


German Engineering
9 083 Inlägg
5 januari 2011
#226
Härligt big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Audiot
1 153 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
#227
Vet att jag är lite tråkig och inte updaterat på länge men som sagt mycke just nu men förlustar mig i lite inköp så länge

Styrboxen från min gamla S2a fick jag köpa tillbaka...450hk mapp i denna wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1039998_7xuoh3.jpg

Fick en låda på bussgods med Rs4 krängare i big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1039999_69pfdj.jpg

Ska väl gå å svänga lite  bättre med dessa wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1040000_csxdlv.jpg


54 Inlägg
12 januari 2011
#228
TheGuard skrev:
racefan skrev:
remhjulet på 10 v turbon är mycket smalare,ett tips.
ser grymt bra ut annars.

Räcker ju som sagt med en rem till generatorn..

Gaswiren är oxå ett dilemma just nu...vilken skall man ta...undrar om det är någon av dessa som är kortare på en A4a?

Behöver du kortare gaswire så köp till en v6 för där sitter gasspjället bak på motorn!


Audiot
1 153 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
#229
QuattroAudiot skrev:
TheGuard skrev:
racefan skrev:
remhjulet på 10 v turbon är mycket smalare,ett tips.
ser grymt bra ut annars.

Räcker ju som sagt med en rem till generatorn..

Gaswiren är oxå ett dilemma just nu...vilken skall man ta...undrar om det är någon av dessa som är kortare på en A4a?

Behöver du kortare gaswire så köp till en v6 för där sitter gasspjället bak på motorn!

Vet du hur mycke kortare den är? samma infästning vid pedalen


54 Inlägg
14 januari 2011
#230
Vet inte men en del är de allt.. Står ju inte på delfilmen (ETKA) hur långa de är. Eftersom gasspjället på v6 sitter vid torpedväggen och långt fram på turbon så blir det ganska mycket. Samma infästning vid pedalen är det garanterat om du tar samma årsmodell..


Svetsare.
164 Inlägg
14 januari 2011
#231
Hade det inte vart lättare att bygga på en S4a/S6a från början som normalt folk? ;D

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.

233 Inlägg
15 januari 2011
#232
PHerrdahl skrev:
Hade det inte vart lättare att bygga på en S4a/S6a från början som normalt folk? ;D

var är det roliga då dessutom vill han ju ha en s4/s6 motor i en a4 a

Audi frälst

Yrkes Chafför
380 Inlägg
15 januari 2011
#233
PHerrdahl skrev:
Hade det inte vart lättare att bygga på en S4a/S6a från början som normalt folk? ;D

Lättare är det ju självfallet? men då är han en i mängden! nu är vi en i mängden som vill ha en sådan audi:D

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

Audiot
1 153 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
#234
QuattroAudiot skrev:
Vet inte men en del är de allt.. Står ju inte på delfilmen (ETKA) hur långa de är. Eftersom gasspjället på v6 sitter vid torpedväggen och långt fram på turbon så blir det ganska mycket. Samma infästning vid pedalen är det garanterat om du tar samma årsmodell..

Ska kolla upp med skroten ang. en sådan mycke nyttig info det där som man inte tänker på smile tackar


Audiot
1 153 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
#235
PHerrdahl skrev:
Hade det inte vart lättare att bygga på en S4a/S6a från början som normalt folk? ;D

Been there, Done that, twice wink så det är inte så lockande.


Audiot
1 153 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
#236
Mellander skrev:
PHerrdahl skrev:
Hade det inte vart lättare att bygga på en S4a/S6a från början som normalt folk? ;D

Lättare är det ju självfallet? men då är han en i mängden! nu är vi en i mängden som vill ha en sådan audi:D

Haha jävla bra skrivet big_smile
kanske bygger om den andra a4an oxå när denna funkar wink


utbildad klant
2 197 Inlägg
15 januari 2011
#237
säger som alla andra keep it up big_smile

Mvh O.Frankeståhl

Audiot
1 153 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
#238
Japp Im keeping it up big_smile

Har fått orken idag och gjort lite skruvning...
Har skruvat bort ventilen för bensin ångorna (kolkanistern? ??) Ac grejor och vevhus ventilationen och knacksensorerna samt anslutit vatten slangarna till värmepaketet men upptäckte en sa då jag skulle ansluta bak på motorn att den anslutningen va spräckt, troligtvis p.g.a åldern å värmen eftersom den är gjord i plast så jag fick åter igen rota i central lagret och hittade 3st ifrån 3B som är i metall men mindre anslutning och passar bättre på slangen men måste nog slipa ner den lite för "kragen" som finns på den i metall tar i. Ni ser på bilderna vad jag menar.

7A ventilkåpa smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1041268_zr9w77.jpg

AC grejor samt Kolkanistern eller vad den heter tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1041269_ksj6iq.jpg

Skruvat dit knacksensorer och afterrun pumpen för vattnet och skruvat bort vevhusventilationen för att fixa den.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1041270_zk8vvn.jpg

Vart rätt bra passform ändå smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1041271_grk5aq.jpg

Gott om plats nu för det som kolla skall wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1041272_oq7yss.jpg

Ingen moddning bara ansluta å skruva fast big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1041273_vwz7zt.jpg

Dåligt skick på denna
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1041274_6jj20p.jpg

ta da! central lagret levererar wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1041275_m6oz1h.jpg

Viss skillnad som ni ser men ska nog gå att få till smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/61907/1041276_ffqhtx.jpg


Audiot
1 153 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
#239
BTW någon som har förslag på en snygg lack för ventilkåpan med tanken på den udda färg min bil är i?

Struktur eller metallic, kulör???


Svetsare.
164 Inlägg
15 januari 2011
#240
Mellander skrev:
PHerrdahl skrev:
Hade det inte vart lättare att bygga på en S4a/S6a från början som normalt folk? ;D

Lättare är det ju självfallet? men då är han en i mängden! nu är vi en i mängden som vill ha en sådan audi:D

Nu tar vi det lungt, det va ett intern skämt då han ägt min S4a som jag håller på med nu tidigare.
Sen är väl 600hästars/200k byggen av S4or inte heller vanliga om vi säger så.

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.


Sök