2255
Sök

Audi As4-R 2.2TQ Goes Rs4-R Sedan!

Målet med denna bil är att bygga den bil som Audi aldrig byggde. En Rs4 sedan med 5cylindrig 2.2l 20v turbo motor

665 343 Visningar
Projektet avslutat 7 april 2014
1 513 Inlägg
15 januari 2011
vad ska du åka med för spolar? med tanke på 7a kåpan?! du måste ha taktventil å kolkanister vid reg/bes annars ser de bra ut!!

1 513 Inlägg
15 januari 2011
PHerrdahl skrev:
Mellander skrev:
PHerrdahl skrev:
Hade det inte vart lättare att bygga på en S4a/S6a från början som normalt folk? ;D

Lättare är det ju självfallet? men då är han en i mängden! nu är vi en i mängden som vill ha en sådan audi:D

Nu tar vi det lungt, det va ett intern skämt då han ägt min S4a som jag håller på med nu tidigare.
Sen är väl 600hästars/200k byggen av S4or inte heller vanliga om vi säger så.

de e inte mesigt om du behövt plöja ner 200k i maskinen för att nå 600 häst!!

Svetsare.
164 Inlägg
15 januari 2011
evo_krolle skrev:
PHerrdahl skrev:
Mellander skrev:
Lättare är det ju självfallet? men då är han en i mängden! nu är vi en i mängden som vill ha en sådan audi:D

Nu tar vi det lungt, det va ett intern skämt då han ägt min S4a som jag håller på med nu tidigare.

Maskinen? Så koppling, värre drivaxlar, uppdaterad växellåda och allt i kring som bromsar osv. det har du gratis eller?
Har plöjt ner 100k exklusive inköp på min och är ännu inte klar, nu skrev jag luddigt. Min setup är räknad till 600awhp så säg 800+ hästar i motorn då.

600 motorhästar bygger man om man har lite svets skills osv för 40k och då är sprutet 20k av dom.

Nog med OT.

Blir nog duktigt grymt när det är klart!

Over and out.

Mvh; P.Herrdahl
TIG svetsar; Alu, RF Samt Svartstål.

54 Inlägg
15 januari 2011
TheGuard skrev:
QuattroAudiot skrev:
Vet inte men en del är de allt.. Står ju inte på delfilmen (ETKA) hur långa de är. Eftersom gasspjället på v6 sitter vid torpedväggen och långt fram på turbon så blir det ganska mycket. Samma infästning vid pedalen är det garanterat om du tar samma årsmodell..

Ska kolla upp med skroten ang. en sådan mycke nyttig info det där som man inte tänker på smile tackar

Bara kul å hjälpa vettu smile Bara fråga, tar reda på det mesta (jobbar på Audi). Du kan lika gärna köpa en ny, kostar bara nåra hundralappar så slipper du få en som det är rost i. Ganska vanligt att plasthöljet spräcker å det kommer in vatten.. Lycka till!

Audiot
1 153 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
evo_krolle skrev:
vad ska du åka med för spolar? med tanke på 7a kåpan?! du måste ha taktventil å kolkanister vid reg/bes annars ser de bra ut!!

använder S4ans taktventil ska bara skarva in den vilket innebär att sätta 2 slangar så vips så funkar det smile
Synd att man måste ha original Vevhus oxå annars hade jag bygg om den sad

Audiot
1 153 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
PHerrdahl skrev:
evo_krolle skrev:
PHerrdahl skrev:

Maskinen? Så koppling, värre drivaxlar, uppdaterad växellåda och allt i kring som bromsar osv. det har du gratis eller?
Har plöjt ner 100k exklusive inköp på min och är ännu inte klar, nu skrev jag luddigt. Min setup är räknad till 600awhp så säg 800+ hästar i motorn då.

600 motorhästar bygger man om man har lite svets skills osv för 40k och då är sprutet 20k av dom.

Nog med OT.

Blir nog duktigt grymt när det är klart!

Over and out.

Jo det drar iväg fort..
kommer nog bara ligga runt 450-500hk strecket med denna om jag gör något åt den smile

1 513 Inlägg
15 januari 2011
TheGuard skrev:
evo_krolle skrev:

använder S4ans taktventil ska bara skarva in den vilket innebär att sätta 2 slangar så vips så funkar det smile

javisst e de så.. ja vevhus vent har många gått bet på bara under vanlig besiktning..

Audiot
1 153 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
evo_krolle skrev:
TheGuard skrev:
evo_krolle skrev:

javisst e de så.. ja vevhus vent har många gått bet på bara under vanlig besiktning..

men sen kan man bygga om wink

Btw ang. tändningen så blir det nog konvertering med spolar ifrån 1.8t å köra tändkablar ifrån 7a som tätar hålen smile tror det kommer bli bäst men vi får se om thomas på cp-service har nå bättre förslag smile

Audiot
1 153 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
QuattroAudiot skrev:
TheGuard skrev:
QuattroAudiot skrev:
Vet inte men en del är de allt.. Står ju inte på delfilmen (ETKA) hur långa de är. Eftersom gasspjället på v6 sitter vid torpedväggen och långt fram på turbon så blir det ganska mycket. Samma infästning vid pedalen är det garanterat om du tar samma årsmodell..

Ska kolla upp med skroten ang. en sådan mycke nyttig info det där som man inte tänker på smile tackar

Bara kul å hjälpa vettu smile Bara fråga, tar reda på det mesta (jobbar på Audi). Du kan lika gärna köpa en ny, kostar bara nåra hundralappar så slipper du få en som det är rost i. Ganska vanligt att plasthöljet spräcker å det kommer in vatten.. Lycka till!

all hjälp uppskattas smile
vad kostar en ny då?

Yrkes Chafför
380 Inlägg
15 januari 2011
TheGuard skrev:
Mellander skrev:
PHerrdahl skrev:
Hade det inte vart lättare att bygga på en S4a/S6a från början som normalt folk? ;D

Haha jävla bra skrivet big_smile
kanske bygger om den andra a4an oxå när denna funkar wink

Vart finns "Gilla" knappen på garaget big_smile

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

Yrkes Chafför
380 Inlägg
15 januari 2011
PHerrdahl skrev:
Mellander skrev:
PHerrdahl skrev:

Ja är helt lugn:D

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

German Engineering
9 083 Inlägg
15 januari 2011
Hur går det smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Audiot
1 153 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
Mellander skrev:
TheGuard skrev:
Mellander skrev:

Haha jävla bra skrivet big_smile
kanske bygger om den andra a4an oxå när denna funkar wink

Vart finns "Gilla" knappen på garaget big_smile

Haha precis wink
Den andra A4an kanske får sig en vr6 motor i stället eller nå annat fränt wink

Audiot
1 153 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Hur går det smile

Det på sidan 12 är det senaste som hänt smile

342 Inlägg
16 januari 2011
ser bra ut! har inte varit in på nordicaudi på ett tag men behöver du fortfarande remskiva till servon och vad mer det nu va så hör av dig här.. smile

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

Audiot
1 153 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
fr3drik skrev:
ser bra ut! har inte varit in på nordicaudi på ett tag men behöver du fortfarande remskiva till servon och vad mer det nu va så hör av dig här.. smile

Tja.

Japp och motor plast för spridarna och båda vid kamremmen till AAN samt vevhus vent smile

342 Inlägg
16 januari 2011
hmm.. den över spridarna har jag sålt.. kamremmen tror jag att jag slängde men kan kolla! vevhusventen kanske finns.. hur brått är det? smile

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

Audiot
1 153 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
så snabbt som möjligt smile wink
så jag får fingrarna ur arslet å blir klar...skratt big_smile

Audiot
1 153 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
BTW någon som har förslag på en snygg lack för ventilkåpan med tanken på den udda färg min bil är i?

Struktur eller metallic, kulör???

Audiot
1 153 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
kabelhärvan är klar! smile

Sök