Har börjat köpa in lite förbättrings prylar. Första vart en "In Tank" pump som jag köpte av Eddie på CEmotor Den skall klara av ca 650hk på 98oktan och det räcker ju ett tag iaf Den klarar även E85 oxå
Sen har jag mätt in en cylinger och den mätte 81.035 om jag inte ser helt fel och då är det väldigt slitet?
Asså om inte jag minns fel så är det väll 81,0 mm borr org? så 3,5 hundradel är väll inte så farligt med tanke på hur långt motorn kanske har gått? Sen för att en mikrometer ska stämma mer exakt så ska den vara kalibrerad i 20 graders värme och sedan så när man mäter så ska kringvarande luft också vara 20 grader.
Jag är lite osäker på vad original måttet är. Micrometern är kalibrerad för den används på jobbet men vet ej om Jag hade 20 grader i garaget men kallt är de inte iaf :p Ska ringa cp-service å prata med Thomas.
Går väl å andra sidan att borra upp till överdimension och köra lite tuffare kolvar? Men blir snabbt ett dyrt projekt, så förstår om du vill ha en motor att köra med medans du bygger en annan
Lycka till nu! Men det är en av dom klart tuffaste A4orna jag sett, galet avundsjuk på den.
Går väl å andra sidan att borra upp till överdimension och köra lite tuffare kolvar? Men blir snabbt ett dyrt projekt, så förstår om du vill ha en motor att köra med medans du bygger en annan
Lycka till nu! Men det är en av dom klart tuffaste A4orna jag sett, galet avundsjuk på den.
Ja det är ju litet dyrare att borra. Tackar Mäki synd du inte kan slut föra ditt projekt oxå!
De går säkert bra å använda blocket ta med skiten förbi ljusdalmotorrenovering om du är osäker. Men de går säkert å bara byta kolvringar å smacka ihop skiten tror jag, i hem H-stakar när du ändå är igång
De går säkert bra å använda blocket ta med skiten förbi ljusdalmotorrenovering om du är osäker. Men de går säkert å bara byta kolvringar å smacka ihop skiten tror jag, i hem H-stakar när du ändå är igång
Japp ska åka dit till veckan med blocket. Vad kostade heningen?