De går säkert bra å använda blocket ta med skiten förbi ljusdalmotorrenovering om du är osäker. Men de går säkert å bara byta kolvringar å smacka ihop skiten tror jag, i hem H-stakar när du ändå är igång
Japp ska åka dit till veckan med blocket. Vad kostade heningen?
Japp H-profil stakar å nya lager etc åker! ;-)
Minns inte riktigt men tror de var runt 1000-1500:- Var länge sen vi var där nu
Funderar mycke nu vad man ska ha för turbo för 650-700hk typ? Finns ju en hel del, man vill ju ha en rapp bil så vad ska man välja. 7a kammar kommer jag köra med iaf.
Hör med Thomas om den där turbon med allt inbyggt på, komemr faseninte ihåg vad den heter men de var ju billet impeller, inbyggd wastegate, inbyggd dump och laddtryckstyrning
Inbyggd wastegate och dump känns lite för mycke grejor på samma ställe? Wastegate brukar väl inte va de bästa då den är inbyggd. Sen ha en inbyggd dump, hur vet man att den klarar laddet, slitage etc.
Jag tror snarare att det blir lättare Be Thomas bygga ett grenrör på plats så man kanske får dit en original luftburk. Typ en EFR 6758 tror jag skulel passa dig kalas bra!
Jag har köpt grenrör å spridare etc till ett kit som passar styrboxen ifrån min gamla S2a som är mappad så man ar 400 på hjulen men vill kunna mappa om sen så därför vill jag köpa lite större turbo till bilen så jag kan mappa om till mer effekt
NU har det kommit nya delar till bottendelen så som H-profil stakar, Arp bult, lager etc Sen har jag köpt in spridare och grenrör och en LMM som är till en styrbox jag hade i min gamla S2a som hade 400Whp mappad hos Hohenester i tyskland. Saknar bara en turbo nu för ca 650hk sen ev en wastegate, vet ej om de blir Tial konvertering eller renovera min original eller köpa en från en porsche