2190
Sök

Audi As4-R 2.2TQ Goes Rs4-R Sedan!

Målet med denna bil är att bygga den bil som Audi aldrig byggde. En Rs4 sedan med 5cylindrig 2.2l 20v turbo motor

666 183 Visningar
Projektet avslutat 7 april 2014
Audiot
1 153 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
fopel skrev:
har ett aan block till salu..

Du har pm! :-)

Audiot
1 153 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Tack till Fopel som verkligen gjorde sitt yttersta för å hjälpa mig!
Finns inte många som han kan jag lova! STOR TACK!
Senast redigerat av TheGuard (23 februari 2012)

Audiot
1 153 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Letar fortfarande ett motorblock som endast behöver honas.

German Engineering
9 083 Inlägg
5 mars 2012
Det ordnar sig, Dennis smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

14 Inlägg
5 mars 2012
Överdimension kolvar är inte aktuellt då?

904 Inlägg
5 mars 2012
Då måste han ju byta block ändå.. samt borra så de blir ju en del extra kostnader

De ska va gött å leva

103 Inlägg
5 mars 2012
Jag vet att häggs bildemontering har en motor med blåst toppackning. Kolla med dom vad dom ska ha för den

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
5 mars 2012
Jahaja! Det är du din jävel som har svart innertak till a4 till salu! Jag såg annonsen för några dagar sedan, visade tanten och tittade med hunögon.. Icke! sa hon.. sad

Sjukt bra jobb du har gjort, suttit och mer eller mindre sträckläst allt nu. Så jävla trist med saker som går sönder, men som kusin säger "Går det inte sönder så har man inte kört tillräkligt!" (han är förövrigt en Retard Racing medlem. smile)

Förövrigt, har du original/sänk sats/fjäderben till a4 som passar min? Tycker min är lite, lite för låg och stötig och jag kanske vill ha större fälgar (tror inte nå mer än det jag har får plats eller så) Hojta i PM isåfall!

EDIT: Just fan! Kusin min kaaaaaaaaanske har ett block han, vet inte om det är till salu men man kan ju kolla.
Senast redigerat av Sqweebz (5 mars 2012)

Ont om hästkrafter är det gott om.

190 Inlägg
5 mars 2012
Sqweebz skrev:
Jahaja! Det är du din jävel som har svart innertak till a4 till salu! Jag såg annonsen för några dagar sedan, visade tanten och tittade med hunögon.. Icke! sa hon.. sad

Sjukt bra jobb du har gjort, suttit och mer eller mindre sträckläst allt nu. Så jävla trist med saker som går sönder, men som kusin säger "Går det inte sönder så har man inte kört tillräkligt!" (han är förövrigt en Retard Racing medlem. smile)

Förövrigt, har du original/sänk sats/fjäderben till a4 som passar min? Tycker min är lite, lite för låg och stötig och jag kanske vill ha större fälgar (tror inte nå mer än det jag har får plats eller så) Hojta i PM isåfall!

EDIT: Just fan! Kusin min kaaaaaaaaanske har ett block han, vet inte om det är till salu men man kan ju kolla.

Förstår jag det fel om du är ute efter org fjädrar? smile
Har isåfall sådana liggandes!

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström

Audiot
1 153 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
MrVain skrev:
Då måste han ju byta block ändå.. samt borra så de blir ju en del extra kostnader

Precis det blir en kostnad på 7500 för kolvarna samt 3000 för borrningen och 1000 för att plana blocket.
Kan ju plana blocket själv oxå men ändå en massa andra extra kostnader. sad

Audiot
1 153 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
SqualleD skrev:
Jag vet att häggs bildemontering har en motor med blåst toppackning. Kolla med dom vad dom ska ha för den

10000 för en motor som gått 41329 mil yikes

Audiot
1 153 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
Sqweebz skrev:

Haha japp du kan för det för halva annons priset om du vill saknar dock plasten till B och C-stolpen :-(

Kolla med kusin din vad det är för skick på blocket och om han vill sälja.
Jag föredrar gärna att blocket är uppmätt hos en motor renoverare samt att dom kan lämna intyg på att de endast behöver honas.

Skrap
2 098 Inlägg
6 mars 2012
kommer följas

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

Audiot
1 153 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
Härligt smile

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
6 mars 2012
TheGuard skrev:
Sqweebz skrev:

Haha japp du kan för det för halva annons priset om du vill saknar dock plasten till B och C-stolpen :-(

Jag föredrar gärna att blocket är uppmätt hos en motor renoverare samt att dom kan lämna intyg på att de endast behöver honas.

Haha.. Hade jag haft pengar så hade jag fan köpt det men gott om pengar är det jävligt ont om nu. smile

Ska skicka honom ett SMS och fråga. Några papper på skicket är jag rätt tveksam till att han har så att säga.. men jag kan kolla iaf.

Ont om hästkrafter är det gott om.

14 Inlägg
6 mars 2012
okej. kom på att jag har nog kvar kolvarna till det blocket som jag har!

Audiot
1 153 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
Sqweebz skrev:
TheGuard skrev:
Sqweebz skrev:

Haha.. Hade jag haft pengar så hade jag fan köpt det men gott om pengar är det jävligt ont om nu. smile

Ska skicka honom ett SMS och fråga. Några papper på skicket är jag rätt tveksam till att han har så att säga.. men
jag kan kolla iaf.

Du vet vart grejorna finns iaf ;-)

Gört, men han kan få papper gratis på det på en motor renoverings firma ;-)

Audiot
1 153 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
fopel skrev:
okej. kom på att jag har nog kvar kolvarna till det blocket som jag har!

Är det överdimentions kolvar alltså? Pm pris på kolvarna å blocket i såfall..
Gick ditt att hona upp så den är vid första överdim ?

Audiot
1 153 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Ja i väntan på att hämta motorblocket å få in min bil i garaget så mecka jag ur soppa pumpen eftersom det va sånt fint väder ute (iaf innan ösregnet kom) ;P
Va väl en ganska simpel historia å få ur den.

Har börjat montera ihop den över original delen med den nya pumpen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/62/61907/61907-279c2b68b1fea86ccb95faf2fcf6e83e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/62/61907/61907-8a84199eb4fa292bd6a79721a4b51fbf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/62/61907/61907-59ee0cea3261736d306599993d42267b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/62/61907/61907-e1cdb7eb2498bb37ed3c4a9d74d7809d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/62/61907/61907-1331e806c2c1c91a1c73916094c870be.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/62/61907/61907-794a7b3644f4f4e6323544594e5cb01f.jpg

Gasglad
3 244 Inlägg
10 mars 2012
Är det CP-S b-pump ??

//Carfreak

Sök