Igår kväll så demonterade jag det sista fjäderbenet på jobbet. Centrumbulten till drivknuten satt som satan så fick ta STORA mutterdragaren på jobbet men det gick tillslut. Sen satt exenterbulten fast den som håller bärarmen. bulten hade rostat ihop med metallhylsan i bussningen så där blev det ett jobb för en rondell men det gick ju det å. nu återstår att montera bort bromsslangar och bromsrör ifrån bärarmarna samt dom där jäkla ABS givarna som sitter så in i helvete å så pressa ur alla bussningar då förståss eftersom det kommer bli utbytta emot bättre varianter! :-( vill inte gärna förstöra dom för dom är ju så dyr å köpa nya
Ja å sen måste jag fotografera alla delar som är över som kommer att bli till salu
Igår kväll så demonterade jag det sista fjäderbenet på jobbet. Centrumbulten till drivknuten satt som satan så fick ta STORA mutterdragaren på jobbet men det gick tillslut. Sen satt exenterbulten fast den som håller bärarmen. bulten hade rostat ihop med metallhylsan i bussningen så där blev det ett jobb för en rondell men det gick ju det å. nu återstår att montera bort bromsslangar och bromsrör ifrån bärarmarna samt dom där jäkla ABS givarna som sitter så in i helvete å så pressa ur alla bussningar då förståss eftersom det kommer bli utbytta emot bättre varianter! :-( vill inte gärna förstöra dom för dom är ju så dyr å köpa nya
Ja å sen måste jag fotografera alla delar som är över som kommer att bli till salu
Efter man slutade jobba 23:30 onsdag kväll så var det dax att få ur bussningarna ur bärarmarna samt montera bort bromsrören samt slangarna som sitter på bärarmarna. Sen för att slippa lagra massa saker i huvudet så sorterade jag bromsrör å slangar i varsin påse!
Det vart en "klassisk" men rätt så okej metod att få bort bussningarna.
Började med att ta dom stora bussningarna och för att få bort gummit så satt jag fast bussningen i ett skruvstäd å drog åt som satan sedan vred jag å vände till gummit lossnade, man kan även hjälpa till å skära med en kniv så man försvagar gummit samt bända ur dom med knive vilket jag gjorde på dom mindre. Sedan återstår metall hylsan bara och för att få bort den så sätter man dit bladet på bågfilen efter att man trätt den igenom hylsan sedan sågar man så man nästan är igenom hylsan å sedan knackar man ur dom med ett don och en hammare, mycke enkelt!
Ikväll/Natt vart det till å strassla ut lite kabelhärva ifrån en 90quattro 20v. Vissa saker kan va bra å ha om man skall ha t.ex en 7a motor i min isbil eller i någon annan bil. Sen kontakter till extra mätarna kan ju va bra å ha om man skall stoppa i dom i brukisen men det var en lite mer specifik del jag va ute efter och det va styrdonet samt kablarna till diffstyrningen [fortsättning följer]
Idag va det bussningarna i fram och bakvagns bryggornas tur att avlägsnas!
Va rätt enkelt det oxå!
Kapa bort den konade delen av bussningen å sedan hammra ur den. Knacka först bussningen så du får ett mellanrum där man kan sätta in bladet på sågen så att säga sen kapa! På bussningarna i bakvagn va det som plast hullingar (bild nr3) som man måsta kapa bort för att den skulle gå att knacka ur men dom på framvagn va de bara slå på! Vi värmde på den första bussningen i bakvagn men det va onödigt men kul
Kanske missat nåt när jag läste men jag antar att du kommer köra med bakaxel från s2. Dumt att inte göra det när det verkligen bara är att skruva dit så har man låsbar diff bak.
Kanske missat nåt när jag läste men jag antar att du kommer köra med bakaxel från s2. Dumt att inte göra det när det verkligen bara är att skruva dit så har man låsbar diff bak.
Nu står bilen på vagnen och inväntas att få rullas ut i kylan för den sista demonteringen Jag har även fått pris på blästring samt målning av diverese delar med en epoxifärg så nu skall det tvättas grejor uta bara fan sen skall det lämnas in allt efter man får råd så att säga Har plockat bort intercooler samt dörrsidorna sen kommer jag inte åt så mycke mer än så resten av demonteringen kommer att ske ute i kylan tyvärr, men men vad gör man om man inte hittar större lokal!
Idag hände det litegranna! Vägde dom gamla bussningarna från fram å bakvagnen bara för kul skull Sen tvättade jag allt det som skall blästras den första vändan...kommer köra mer större grejor nästa gång!
hehe ja då måste jag verkligen gjort ett bra jobb då
Det har tyvärr inte hänt så mycke i helgen, grejorna lämnades på blästring i fredags å lördag va man bort på bil/mc mässan i älvsjö å dreglade lite men på söndagen så fick bilen sen dags ljus för första gången på 1år men givetvis så började det snöa å nu är den täckt med ett lager snö Frankieboy_87 hjälpte mig att knuffa ut den!