Audi As4-R 2.2TQ Goes Rs4-R Sedan!

Målet med denna bil är att bygga den bil som Audi aldrig byggde. En Rs4 sedan med 5cylindrig 2.2l 20v turbo motor
  • 196 Följare
  • 638 788 Visningar
  • Projektet avslutat 7 april 2014
Fillppa
15 oktober 2013 · 392 Inlägg

hojj fy fan va deppigt de är alltså !!!

DennisJonsson Audiot
16 oktober 2013 · 1 153 Inlägg

Men det kanske blir så att den blir klar oxå...återstår att se.
skulle vilja ha hjälp med lackeringen av den.

Senast redigerat av TheGuard (17 oktober 2013)

Audi S4 (1992)
DennisJonsson Audiot
17 oktober 2013 · 1 153 Inlägg

Till er där ute som bygger bilar eller samlar på bildelar osv.
Kolla med era försäkringsbolag hur dom ser på dom delarna så dom är försäkrade och vad som händer vid ett eventuellt inbrott.
hur dom ersätter samt vad som krävs av dig när det gäller kvitton, specifikt handskrivna kvitton då ni köper begagnade delar på t.ex blocket.se osv.
jag har nämligen fått lära mig av mitt försäkringsbolag att handskrivna kvitton inte är giltiga om det inte finns ett kvitto från när delen va ny annars är inte det handskrivna kvittot giltigt, samt att ordentliga uppgifter skall finnas om säljaren/köparen t.ex personnummer, telefonnummer adress m.m OCH häfta fast kontoutdraget på det handskrivna kvittot och se till att summan överenstämmer med det som står på kvittot om ni tar ut pengar innan affären eller skriv ut utdraget från din internetbank.
Detta har kostat mig x antal tiotusendals kronor nämligen så därför vill jag ge er andra där ute detta tips att kolla med ditt försäkringsbolag så att dina delar är försäkrade vid eventuellt inbrott samt att du har giltiga kvitton.

något mer som är bra att veta är att när du köper något i en butik så spar alla kvitton och betalar du med kort och du får ett sånt där stort kvitto, se alltid till att dom häftar fast kvittot som du får ifrån kontokorts betalnings apparaten (vet ej vad den kallas)
Annars kan det råda tveksamheter om vem som verkligen betalat sakerna du blivit av med även fast det står ditt namn på stora kvittot t.ex om du beställt något från typ mekonomen eller bilmetro.

Senast redigerat av TheGuard (17 oktober 2013)

Audi S4 (1992)
zeona44
17 oktober 2013 · 65 Inlägg

TheGuard skrev:
Liten uppdatering.
Polisen har inte hört av sig ang utredningen.
Alla kvitton osv inlämnad till försäkringsbolaget.
Bara hoppas på att dom inte drar av för mycket eller värderar dom begagnade sakerna man köpt till de värde dom står i.

Känns inge kul just nu å vill ba sälja bil fan.

Blev väldigt förvånad när jag läste annonsen på Nordicaudi, men nu förstår jag varför. FY  FAAN  lider verkligen med dig .......

Pontiac Bonneville "Den Blå" (1965)
DennisJonsson Audiot
18 oktober 2013 · 1 153 Inlägg

Ja det tär.
Dock fått erbjudande på en drömbil oxå.
Grejen är den att bilen bara står nu för att jag skall få bilen breddad och jag kan inte göra ett skit innan det tyvärr och det gör mig riktigt frustrerad!
Men jag väntar och hoppas det blir gjort snart nog så bilen kan få bli lackerad sedan har jag massor att göra! smile

Audi S4 (1992)
golf666
18 oktober 2013 · 275 Inlägg

Bra hang in there, du lär få en av sveriges fetaste B5 sedaner när du är klar big_smile
Jag håller tummarna iaf, kämpa på...

//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
DennisJonsson Audiot
7 april 2014 · 1 153 Inlägg

Bilen är numera såld!
Jag sålde den för att jag kände att jag uppnåde det målet jag satt och det var att va först med en A4 B5 med 2.2l S motor som fick brukas på allmän väg. Det har dykt upp så många sådana bygger nu på sistonde så det känns inte så roligt längre.  Tack för erat stöd och hoppas ni vill följa mitt nästa projekt! ;-)

Audi S4 (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang