Duschkabin vs Duschvägg vs Duschdraperi i en hyreslägenhet

habomaster
10 november 2010 · 463 Inlägg

jorgen72 skrev:

habomaster skrev:
Är det du eller hyresvärden som betalar? Jag skulle bara sätta upp draperi såvida det inte är hyresvärden som betalar, man får ju inga pengar för saker man satt in den dagen man flyttar, snarare risk att man måste betala för att återställa.

Jag är hyresvärden ,jag har 2 radhus o ett litet hyreshus med 4 lägenheter Hade det varit jag som skulle bo där så hade badkaret fått va kvar men det går ju åt så mycke vatten så därför är det ju bättre med dusch . Jag har svårt att bestämma vilket som är bäst o det är därför jag vill ha lite råd.

Aha. Personligen tycker jag glasdörrar är snyggast. Ska flytta in i ett nybyggt hus snart där det är badkar på entreplan och klara glasdörrar på ovanvåningen (radhus), men då hade det ju gärna fått vara helkaklat också. Nu när du har lagt in matta skulle tror jag det passar bäst med draperi. Kabin känns väldigt "gammalt" på något vis, jag har aldrig känt mig bekväm i en sån..

Magda
10 november 2010 · 331 Inlägg

Jag tycker glasdörrar! Håller länge och är lätta att rengöra. Tror att det ger ett bra tryck på blivande hyresgäster m.m.

fwd
10 november 2010 · 137 Inlägg

Invikbara duschväggar!

DalleRacing
11 november 2010 · 1 738 Inlägg

Kör på draperi! Att det blir skitigt i nederkant är för att man har draperiet släpandes i backen, höj upp det 5mm från golv så är det inga problem! Har haft mitt draperi från biltema i 8 månader nu, skulle jag hänga upp det brevid ett nytt så skulle du inte se skilldnad! Som sagt gummiskrapa o mer utrymmè med ett draperi!

Varför så orolig att vatten ska komma utanför? Du betalar ju inget om det skulle bli vattenskada det gör ju hyresbostaden smile Det är därför inte jag KÖPER någon lägenhet för att hyra är som en försäkring wink Bara skylla på att skadan uppkom från vattenångorna! Fick nyligen ett nytt tak i min lägenhet för att det var vattenskadat smile Inget tjafs alls utan det kom 2st o montera ett nytt bara smile

Lycka till!!

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
jorgen72
11 november 2010 ·

940RDALLE skrev:
Kör på draperi! Att det blir skitigt i nederkant är för att man har draperiet släpandes i backen, höj upp det 5mm från golv så är det inga problem! Har haft mitt draperi från biltema i 8 månader nu, skulle jag hänga upp det brevid ett nytt så skulle du inte se skilldnad! Som sagt gummiskrapa o mer utrymmè med ett draperi!

Varför så orolig att vatten ska komma utanför? Du betalar ju inget om det skulle bli vattenskada det gör ju hyresbostaden smile Det är därför inte jag KÖPER någon lägenhet för att hyra är som en försäkring wink Bara skylla på att skadan uppkom från vattenångorna! Fick nyligen ett nytt tak i min lägenhet för att det var vattenskadat smile Inget tjafs alls utan det kom 2st o montera ett nytt bara smile

Lycka till!!

Det är en lägenhet som jag ska hyra ut jag har 2 radhus o ett litet hyreshus med 4 lägenheter . det är för att se vad folk vill ha o vad dom tycker är bäst som jag skrev tråden

DalleRacing
11 november 2010 · 1 738 Inlägg

jorgen72 skrev:

940RDALLE skrev:
Kör på draperi! Att det blir skitigt i nederkant är för att man har draperiet släpandes i backen, höj upp det 5mm från golv så är det inga problem! Har haft mitt draperi från biltema i 8 månader nu, skulle jag hänga upp det brevid ett nytt så skulle du inte se skilldnad! Som sagt gummiskrapa o mer utrymmè med ett draperi!

Varför så orolig att vatten ska komma utanför? Du betalar ju inget om det skulle bli vattenskada det gör ju hyresbostaden smile Det är därför inte jag KÖPER någon lägenhet för att hyra är som en försäkring wink Bara skylla på att skadan uppkom från vattenångorna! Fick nyligen ett nytt tak i min lägenhet för att det var vattenskadat smile Inget tjafs alls utan det kom 2st o montera ett nytt bara smile

Lycka till!!

Det är en lägenhet som jag ska hyra ut jag har 2 radhus o ett litet hyreshus med 4 lägenheter . det är för att se vad folk vill ha o vad dom tycker är bäst som jag skrev tråden

Hahahah jaha ok smile Trodde att DU hyrde en lägenhet, Men då vet du hur en del hyresgäster tänker wink Men som sagt jag föredrar draperi! Billigast för dig istället för att köpa badkar o kabiner m.m wink

MVH

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Aerocombi Xenoholic
11 november 2010 · 2 559 Inlägg

Kör på glasdörrar, ser mycket bättre ut än ett "billigt" drapperi.
Kostar inte så mycket heller om man köper på Bauhaus eller liknande ställe big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
jorgen72
11 november 2010 ·

940RDALLE skrev:

jorgen72 skrev:

940RDALLE skrev:
Kör på draperi! Att det blir skitigt i nederkant är för att man har draperiet släpandes i backen, höj upp det 5mm från golv så är det inga problem! Har haft mitt draperi från biltema i 8 månader nu, skulle jag hänga upp det brevid ett nytt så skulle du inte se skilldnad! Som sagt gummiskrapa o mer utrymmè med ett draperi!

Varför så orolig att vatten ska komma utanför? Du betalar ju inget om det skulle bli vattenskada det gör ju hyresbostaden smile Det är därför inte jag KÖPER någon lägenhet för att hyra är som en försäkring wink Bara skylla på att skadan uppkom från vattenångorna! Fick nyligen ett nytt tak i min lägenhet för att det var vattenskadat smile Inget tjafs alls utan det kom 2st o montera ett nytt bara smile

Lycka till!!

Det är en lägenhet som jag ska hyra ut jag har 2 radhus o ett litet hyreshus med 4 lägenheter . det är för att se vad folk vill ha o vad dom tycker är bäst som jag skrev tråden

Hahahah jaha ok smile Trodde att DU hyrde en lägenhet, Men då vet du hur en del hyresgäster tänker wink Men som sagt jag föredrar draperi! Billigast för dig istället för att köpa badkar o kabiner m.m wink

MVH

Det ska bli bra också ,det viktiga är vad som funkar bäst både för hyresgästen o vad som håller bäst i längden.

Muttley
11 november 2010 ·

Om man tänker såhär.  Hyreslägenhet, och du är ägaren. Vill du lägga de pengarna ? Kan du ta högre hyra för att hyresgästerna ska ha badkar kabin eller vad du nu väljer?

För din egen skull om jobbet med plastmattorna är 100% så hade jag om jag ägt husen enbart satt upp för draperi. För just med gummiskrapa så finns de ingen risk för att de ska bli några vattenskador alls.

De är bara gnäll med att draperiet ska se ut som fan, men de är helt enkelt folk som inte rengör efter sig och låter de vara som de är efter de duschat. Har haft mitt draperi i 1 år och de är inte äckligt alls.

Kabin och badkar däremot blir riktigt äckliga om du har någon som inte är noga med att rengöra, Risk för mögel och äckliga badkar är väldigt stora då.

Men de är du som äger husen smile så de är bara du som bestämmer.

jorgen72
11 november 2010 ·

tkd_rille skrev:
Om man tänker såhär.  Hyreslägenhet, och du är ägaren. Vill du lägga de pengarna ? Kan du ta högre hyra för att hyresgästerna ska ha badkar kabin eller vad du nu väljer?

För din egen skull om jobbet med plastmattorna är 100% så hade jag om jag ägt husen enbart satt upp för draperi. För just med gummiskrapa så finns de ingen risk för att de ska bli några vattenskador alls.

De är bara gnäll med att draperiet ska se ut som fan, men de är helt enkelt folk som inte rengör efter sig och låter de vara som de är efter de duschat. Har haft mitt draperi i 1 år och de är inte äckligt alls.

Kabin och badkar däremot blir riktigt äckliga om du har någon som inte är noga med att rengöra, Risk för mögel och äckliga badkar är väldigt stora då.

Men de är du som äger husen smile så de är bara du som bestämmer.

Badkar blir det inte det är helt uteslutet o när det gäller jobbet med mattan så är det 100% det är gjort av en golvfirma så skulle det bli något problem så har jag garanti. som jag skrev innan allt måste bli till både min o den blivande hyresgästens belåtenhet Jag har lagt ner väldigt mycke tid o arbete för att få det riktigt fint o fräscht i huset . Därför jag ha ett bra o hållbart alternativ när jag väljer dusch

Muttley
11 november 2010 ·

jorgen72 skrev:

tkd_rille skrev:
Om man tänker såhär.  Hyreslägenhet, och du är ägaren. Vill du lägga de pengarna ? Kan du ta högre hyra för att hyresgästerna ska ha badkar kabin eller vad du nu väljer?

För din egen skull om jobbet med plastmattorna är 100% så hade jag om jag ägt husen enbart satt upp för draperi. För just med gummiskrapa så finns de ingen risk för att de ska bli några vattenskador alls.

De är bara gnäll med att draperiet ska se ut som fan, men de är helt enkelt folk som inte rengör efter sig och låter de vara som de är efter de duschat. Har haft mitt draperi i 1 år och de är inte äckligt alls.

Kabin och badkar däremot blir riktigt äckliga om du har någon som inte är noga med att rengöra, Risk för mögel och äckliga badkar är väldigt stora då.

Men de är du som äger husen smile så de är bara du som bestämmer.

Badkar blir det inte det är helt uteslutet o när det gäller jobbet med mattan så är det 100% det är gjort av en golvfirma så skulle det bli något problem så har jag garanti. som jag skrev innan allt måste bli till både min o den blivande hyresgästens belåtenhet Jag har lagt ner väldigt mycke tid o arbete för att få det riktigt fint o fräscht i huset . Därför jag ha ett bra o hållbart alternativ när jag väljer dusch

De är bra man tänker så mycket på kunden.

Men hoppas verkligen du uteslutet kabin typ http://www.combac.com/img/caricia_duschkabin.jpg
Kabiner blir riktigt äckliga efter kort tid om man inte rengör de ofta, har sett för många som har äckliga fula märken på golvet i dem.

denna variant av vägg kan ju vara bra om man kan vika in de så de tar minimal plats http://www.arrowshower.com/bilder/5201stor.jpg

Om inte badrummet är så stort så är de extremt bra om man kan vika in och få den extra platsen som finns.

jorgen72
11 november 2010 ·

tkd_rille skrev:

jorgen72 skrev:

tkd_rille skrev:
Om man tänker såhär.  Hyreslägenhet, och du är ägaren. Vill du lägga de pengarna ? Kan du ta högre hyra för att hyresgästerna ska ha badkar kabin eller vad du nu väljer?

För din egen skull om jobbet med plastmattorna är 100% så hade jag om jag ägt husen enbart satt upp för draperi. För just med gummiskrapa så finns de ingen risk för att de ska bli några vattenskador alls.

De är bara gnäll med att draperiet ska se ut som fan, men de är helt enkelt folk som inte rengör efter sig och låter de vara som de är efter de duschat. Har haft mitt draperi i 1 år och de är inte äckligt alls.

Kabin och badkar däremot blir riktigt äckliga om du har någon som inte är noga med att rengöra, Risk för mögel och äckliga badkar är väldigt stora då.

Men de är du som äger husen smile så de är bara du som bestämmer.

Badkar blir det inte det är helt uteslutet o när det gäller jobbet med mattan så är det 100% det är gjort av en golvfirma så skulle det bli något problem så har jag garanti. som jag skrev innan allt måste bli till både min o den blivande hyresgästens belåtenhet Jag har lagt ner väldigt mycke tid o arbete för att få det riktigt fint o fräscht i huset . Därför jag ha ett bra o hållbart alternativ när jag väljer dusch

De är bra man tänker så mycket på kunden.

Men hoppas verkligen du uteslutet kabin typ http://www.combac.com/img/caricia_duschkabin.jpg
Kabiner blir riktigt äckliga efter kort tid om man inte rengör de ofta, har sett för många som har äckliga fula märken på golvet i dem.

denna variant av vägg kan ju vara bra om man kan vika in de så de tar minimal plats http://www.arrowshower.com/bilder/5201stor.jpg

Om inte badrummet är så stort så är de extremt bra om man kan vika in och få den extra platsen som finns.

Det är inte bara för kunden jag vill att det ska bli bra det är också för att allt  ska göras riktigt nu så det inte behöver göras om igen om ett par år. jag har också tänkt på en sådan vägg som gär att vika in om det inte blir en karbin

FordRSC Los geht's, Schumacher
11 november 2010 · 1 510 Inlägg

940RDALLE skrev:
Kör på draperi! Att det blir skitigt i nederkant är för att man har draperiet släpandes i backen, höj upp det 5mm från golv så är det inga problem! Har haft mitt draperi från biltema i 8 månader nu, skulle jag hänga upp det brevid ett nytt så skulle du inte se skilldnad! Som sagt gummiskrapa o mer utrymmè med ett draperi!

Varför så orolig att vatten ska komma utanför? Du betalar ju inget om det skulle bli vattenskada det gör ju hyresbostaden smile Det är därför inte jag KÖPER någon lägenhet för att hyra är som en försäkring wink Bara skylla på att skadan uppkom från vattenångorna! Fick nyligen ett nytt tak i min lägenhet för att det var vattenskadat smile Inget tjafs alls utan det kom 2st o montera ett nytt bara smile

Lycka till!!

Hur kul är det att ha det äckligt kalla draperiet slickandes benen då man står i duschen? roll

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
TomasCarlsson Tell the world that Jesus lives
15 november 2010 · 177 Inlägg

Kabin, om man har draperi så blir det ändå blött på golvet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang