2273
Sök

B20 motorbygge till Rally-Tobbes vallåkra-volvo

1 266 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
#481
Djo skrev:
Egen bygd tank fränt det smile blire något motiv på den eller flake eller dyligt? med tanke på 80tals temat smile

ja, någon form av motiv ska det bli på den, kommer iaf bli i metallicblå smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

10 164 Inlägg
27 juni 2011
#482
rally-tobbe skrev:
Djo skrev:
Egen bygd tank fränt det smile blire något motiv på den eller flake eller dyligt? med tanke på 80tals temat smile

ja, någon form av motiv ska det bli på den, kommer iaf bli i metallicblå smile

Kommer bli snyggt det. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
27 juni 2011
#483
Du skrev att du inte vill ha undertryck i motorn?

Man brukar ju skapa vakuum i vevhuset just för att det är främjande för effekten. Ett vevhus med tryck skapar motstånd för kolvarna och trycker ut olja genom vevhusventilationen, medan ett undertryck underlättar för kolvarna att röra sig nedåt.

Ditt vevhusfilter kommer troligtvis droppa olja om du har det nedåt så. Sen tycker jag du borde skaffa en riktig sandwich till oljekylet, med termostat.

Allt ser annars väldigt snyggt ut! Mvh /// Peter


1 266 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
#484
Peter_Eriksson skrev:
Du skrev att du inte vill ha undertryck i motorn?

Man brukar ju skapa vakuum i vevhuset just för att det är främjande för effekten. Ett vevhus med tryck skapar motstånd för kolvarna och trycker ut olja genom vevhusventilationen, medan ett undertryck underlättar för kolvarna att röra sig nedåt.

Ditt vevhusfilter kommer troligtvis droppa olja om du har det nedåt så. Sen tycker jag du borde skaffa en riktig sandwich till oljekylet, med termostat.

Allt ser annars väldigt snyggt ut! Mvh /// Peter

okej, det får man kanske göra:P men det med oljekylet har jag funderat lite på:P

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
#485
Tjenare, la i motorn för att få en liten ´´kick´´ så jag skulle bli riktigt sugen på att köra, så nu ska jag handla när lönen kommer in big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/133/132071/132071-445170ff00148951c137b60f3dda79e1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/133/132071/132071-07d55dfe829dc5be21f01758b41268e0.jpg

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
27 juni 2011
#486
Det du vill är att motorn snabbt ska komma upp i arbetstemperatur, både vad gäller vatten och olja.

En motor som saknar termostat för både vatten och olja kommer således låta dem strömma igenom kylen obegränsat hela tiden, därmed variera mkt i temperatur beroende på flera faktorer. Körsätt, sträcka, utetemperatur, varvtal osv..

Har du däremot en termostat som begränsar flödet så kommer motorn snabbare upp i arbetstemperatur. Är de dessutom rätt dimensionerade så kommer motorn att hålla exakt den temperatur som termostaten är tillverkad för.. varken för kallt eller för varmt.

Kan rekommendera att spana efter mocal oljefilter-sandwick på ebay, finns till bra pris. Se bara till att få rätt gänga så är den lika enkel att montera som den du har.

Btw, nu på sista bilden ser inte vevhusburken ut att luta lika mkt nedåt, men en avtappningsplugg kanske vore bra om den blir full? Lite olja kommer ju alltid med ut, speciellt om man inte använder en pcv-ventil.


1 266 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
#487
Peter_Eriksson skrev:
Det du vill är att motorn snabbt ska komma upp i arbetstemperatur, både vad gäller vatten och olja.

En motor som saknar termostat för både vatten och olja kommer således låta dem strömma igenom kylen obegränsat hela tiden, därmed variera mkt i temperatur beroende på flera faktorer. Körsätt, sträcka, utetemperatur, varvtal osv..

Har du däremot en termostat som begränsar flödet så kommer motorn snabbare upp i arbetstemperatur. Är de dessutom rätt dimensionerade så kommer motorn att hålla exakt den temperatur som termostaten är tillverkad för.. varken för kallt eller för varmt.

Kan rekommendera att spana efter mocal oljefilter-sandwick på ebay, finns till bra pris. Se bara till att få rätt gänga så är den lika enkel att montera som den du har.

Btw, nu på sista bilden ser inte vevhusburken ut att luta lika mkt nedåt, men en avtappningsplugg kanske vore bra om den blir full? Lite olja kommer ju alltid med ut, speciellt om man inte använder en pcv-ventil.

Där har du helt rätt tongue ska spana efter en sån smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
#488
Hej alla glada, nu har jag fått pengar från försäkringen och lönen är på G, så nu är det en volvo R sport spoiler på väg samt två rallystolar, pappas boss har pressat mina slangar till oljekylet också big_smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

10 164 Inlägg
7 juli 2011
#489
Låter toppen det!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 266 Inlägg
7 juli 2011
Trådstartare
#490
Djo skrev:
Låter toppen det!!

joda big_smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

Skrap
2 098 Inlägg
7 juli 2011
#491
Enastående snyggt

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

1 266 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
#492
Tjenare småpillar lite med bilen, tror ni om detta?

https://www1.garaget.org/gallery/images/133/132071/132071-1b4b8ce7eeea1fd4a321cfb7f05593e8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/133/132071/132071-b4ca382606c07275e5052060a64c43c3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/133/132071/132071-5c8232e5dea0aae25f12a9a995946738.jpg

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

121 Inlägg
10 juli 2011
#493
dom var fina men ska du inte ha breddade plåtisar


1 266 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
#494
webber skrev:
dom var fina men ska du inte ha breddade plåtisar

bara bak ibland wink

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

10 164 Inlägg
11 juli 2011
#495
extraljus gillar jag inte men ja smaken är som baken. wink fälgarna kan nog bli bra faktiskt specielt om du har lite högre profil bak!! smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 266 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
#496
Är det någon här på sidan som har en 5:38 utväxling som ligger och skröpar? smile

ska man skaffa stänklappar?
https://www1.garaget.org/archive/133/132071/212860/212860-2412205.jpg

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

SMR | SM Racing
651 Inlägg
11 juli 2011
#497
Stänkläppar kan nog bli snyggt smile

SM Racing

9 140 Inlägg
11 juli 2011
#498
Ett par stänklappar med den här bilden på, och sen dom polerade Slotmagsen skulle va snyggt.
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Image/Article/HP-03.jpg


1 266 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
#499
Putteliten skrev:
Ett par stänklappar med den här bilden på, och sen dom polerade Slotmagsen skulle va snyggt.
http://www.stylingbutiken.se/Shop/Image … /HP-03.jpg

slotmagen kommer jag inte ha någe mer, sånt jävla jobb bara tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
#500
4:88 utväxling inhandlad samt 4st Bosch 180 rally knick wink imorgon så kommer nog mina rallystolar med big_smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst


Sök