Ska bli riktigt fint o se din bil på Swap Meet! Min V8 kommer vara där, dock i betydligt sämre skick än din är jag rädd :-( Har ingen tid att polera bilen o det skulle verkligen behövas (tillsammans med lite rostlagning o lackering o allmän uppfräschning...)
Ska bli riktigt fint o se din bil på Swap Meet! Min V8 kommer vara där, dock i betydligt sämre skick än din är jag rädd :-( Har ingen tid att polera bilen o det skulle verkligen behövas (tillsammans med lite rostlagning o lackering o allmän uppfräschning...)
Huvudsaken att man är där Du har ju kämpat hårt med motorbyten osv. ska bli kul att inte vara den enda V8a ägaren där tycker jag De kommer fler år så du hinner putsa
Har fortsatt skruva ihop lite ikväll, kamremskåporna åkte på igår. Skruvade först dit kylarfläkten och satte dit fläktremmen, sen var det dags att byta oljekylare vilket var lättare sagt än gjort. Började att vi var tvungen att borra ur bulten som håller ena anslutningen på plats (för ovanlighetens skull), sedan bände vi med både skruvmejslar och kofot men inget tycktes hjälpa. Så till sist borrades ett hål rakt igenom kylaren där en bult kunde stickas in, slog sedan på bulten med slägga för att få anslutningen att lossna, var ordentligt ärgat måste jag säga. Ska slänga upp nån bild senare (kameran ligger kvar i garaget).
Ja, oljekylarnas anslutningar kan sitta nå jävulskt... när jag höll på o bände där slog jag sönder oljetrycksgivaren, som naturligtvis är unik för V8an (S4/S6 har inte samma, har med mätarhuset o göra) så det blev till o bita i det sura o beställa en ny, a' 1800kr... *muttrar*
Ja, oljekylarnas anslutningar kan sitta nå jävulskt... när jag höll på o bände där slog jag sönder oljetrycksgivaren, som naturligtvis är unik för V8an (S4/S6 har inte samma, har med mätarhuset o göra) så det blev till o bita i det sura o beställa en ny, a' 1800kr... *muttrar*
Jo det verkar som så dock satt den ena så löst att jag kunde plocka loss den med bara händerna när jag skruvat lös den, annat var det som sagt med den andra Fan va tråkigt jo det är ju inte jättebilligt med reservdelar till dessa tyvärr
ajdå så snart hinner nog inte fixa ett nytt avgassystem så fort tyvärr men det kommer väl fler träffar Annars hade den nog mått bra av att luftas lite , den rullar ju i NordNorge och däe får den inte sträcka ut nåt nämnvärt dåliga vägar som fan .. men har skrämt en och annan subaro och bmw med den iallafall ,, här är ju mycket snö och bättre vinterbil finns inte
ajdå så snart hinner nog inte fixa ett nytt avgassystem så fort tyvärr men det kommer väl fler träffar Annars hade den nog mått bra av att luftas lite , den rullar ju i NordNorge och däe får den inte sträcka ut nåt nämnvärt dåliga vägar som fan .. men har skrämt en och annan subaro och bmw med den iallafall ,, här är ju mycket snö och bättre vinterbil finns inte
Synd det! Hade varit kul o se din bil! Ser ut o ha trevliga motorspecs. Vet du vad det är för kammar du har i?
Visste ni att Audi 100 på 80/90-talet vann priser för minst luftmotstånd? Ett rekord som stog sej bra jäkla länge!
Och med disiel-motorn så satt den även rekord i minst bränsleförbrukning OCH var plattformen för den första moderna hybridbilen med bakluckan full med batterier ^^,
Visste ni att Audi 100 på 80/90-talet vann priser för minst luftmotstånd? Ett rekord som stog sej bra jäkla länge!
Och med disiel-motorn så satt den även rekord i minst bränsleförbrukning OCH var plattformen för den första moderna hybridbilen med bakluckan full med batterier ^^,
Jepp! Med ett cW-värde på 0.30 var den väldigt aerodynamisk, och precis som nu blev något annat lidande, i detta fall belysningen. :-P Audi 100 var först med TDI-tekniken dessutom ^^ O V8an var första lyxbil med V8, automat och 4wd (om man inte räknar Jensen FF då, som spelade i en helt annan liga)
ajdå så snart hinner nog inte fixa ett nytt avgassystem så fort tyvärr men det kommer väl fler träffar Annars hade den nog mått bra av att luftas lite , den rullar ju i NordNorge och däe får den inte sträcka ut nåt nämnvärt dåliga vägar som fan .. men har skrämt en och annan subaro och bmw med den iallafall ,, här är ju mycket snö och bättre vinterbil finns inte
Tråkigt Jadå, det gör de Jo dom är helt underbara att köra på vintern!
Körde igång idag för första gången efter kamremsbytet, vred på nyckeln klockan 17:27 Gick dock som vanligt inte alldeles perfekt, upptäckte att kylaren hade börjat läcka då vi fyllde kylarvatten strax innan start, körde igång ändå för att se att allt annat fungerade vilket det gjorde
Ringde till Häggs bildemontering då dom enligt bildelsbasen hade en kylare på lager, måste säga att dom har otroligt bra service som kom dit en dryg timme efter stängning så jag kunde få hämta kylaren!
Tackar så mycket för detta!
Efter mycket rengöring och putsning var allt på plats strax före halv 12