Hej! Nu ska jag köra upp för 4:e gången på måndag! :-(!
Hoppas verkligen att jag klarar och jag när nästan mer nervös än vad jag var dem andra gångerna.
Första gången körde jag upp i jakobsberg. Körde helt okej, men på motorvägen efter ett backrön så blev det från 90 till 70. Solen bländade till och jag hann inte se skylten i tid, kom in i 80km/h på 70 skylten.
Andra gången: Körde jag också upp i jakobsberg. körde HELT perfekt och var helt säker på att jag skulle få mitt kort, men hade en surgubbe som var helt less på livet och kuggade mig pga att jag var "FÖR SÄKER?" i rondellerna? Jag stannade till när det fanns bilar i rondellen för jag var osäker på ifall de skulle rakt fram eller svänga vänster (min höger). Så jag åkte ut i lugn o ro efter att bilarna passerat rondellen och kuggade på "Inte miljövänligkörning".
Tredje gången: Var så himla nervös för jag så gärna ville ha kortet och gjorde i princip allt fel, körde då upp i sollentuna och hade en helt ny bil, man var tvungen att sätta plattan i mattan för att få upp den till 3000 varv, så jag fick kärringstopp 2 gånger, körde fel en gång, och körde allmänt dåligt, så där förstår jag att jag kuggade.
Men nu har jag kört som fan med farsan och han förstår riktigt inte hur jag kunde kugga, för jag har kört bil nu i över 1 år, och tagit 12st bil körlektioner (dubbla lektioner, 24h. Dessutom säger min körlärare att jag var klar för länge sen).
Så nu ska jag köra upp på måndag igen, som sagt, för 4:e gången. Vad ska man göra när man kör upp?!
Jag kollar speglar, vinklar, anpassar hastigheten, planerar min körning, håller avstånd, blinkar och gör inga snabba byten. Något mer man borde ha i bakhuvudet om man vill ha sitt kort någongång!

?
Vet inte ifall jag hamnade i rätt Tråd nu, men jag hoppas de här passar in i "allmänt".
Jag är jätte tacksam för svar och hoppas att ni har något vettigt att säga för att lugna ner mig! :-(
Mvh Mathias