Strandberg's .:Volvo 740 -90:. DRFT bygge!

mattestig volvo tic frälst
13 januari 2012 · 357 Inlägg

strandberg31 skrev:

Tryck_o_pys skrev:

strandberg31 skrev:
jaja håll era annonser för er själv!! wink

Var inne på t6a först! dock blir det för mkt krångel för att kunna besikta! måste ju bort med turbos och köra som sugis vid bes och det är inget jag känner för!

t5a har ju många byggt på osv så finns mkt folk man kan fråga om hjälp med! får väll köpa en bmw eller nått och stoppa t6a i iframmtiden bara för att reta alla bmw älskare!! big_smile

HEHE. är ju alltid värt ett försök smile tycker det är manligare och bygga lite mer udda tongue alla monterar T5.. alla har snart T5 i alla bilar. är så inte så mycket mer jobb på en 6a än en 5a. min åsikt.cool hehe. men bra bygga iallafall. kommer fortsätta följas smile

Nej är ju typ lika som en t5a bara att det är en cylle mer! dock är det besiktnings biten som är krånglig!

asså, du skulle besikta den också tongue ja trodde du skulle ha den enbart som driftbil eftersom du bygger för Proint istället för modified tongue Ett tips för t5an är att du etanolkonverterar samtidigt som du ska regga den så får du använda eftermarknadssprut på besiktningen wink

Volvo 760 tic "ADON Mega60in" (1985)
strandberg31
13 januari 2012 · 2 419 Inlägg

mattestig skrev:

strandberg31 skrev:

Tryck_o_pys skrev:

HEHE. är ju alltid värt ett försök smile tycker det är manligare och bygga lite mer udda tongue alla monterar T5.. alla har snart T5 i alla bilar. är så inte så mycket mer jobb på en 6a än en 5a. min åsikt.cool hehe. men bra bygga iallafall. kommer fortsätta följas smile

Nej är ju typ lika som en t5a bara att det är en cylle mer! dock är det besiktnings biten som är krånglig!

asså, du skulle besikta den också tongue ja trodde du skulle ha den enbart som driftbil eftersom du bygger för Proint istället för modified tongue Ett tips för t5an är att du etanolkonverterar samtidigt som du ska regga den så får du använda eftermarknadssprut på besiktningen wink

aop tanken är den! måste ju ha nått att impa på alla epakillarna wink Är det så? hade jag ingen aning om! det tackar jag för! gick i tankarna på etanol av lite olika anledningar tex bensinpris osv så nu får det nog bli så! wink

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
mattestig volvo tic frälst
13 januari 2012 · 357 Inlägg

strandberg31 skrev:

mattestig skrev:

strandberg31 skrev:

Nej är ju typ lika som en t5a bara att det är en cylle mer! dock är det besiktnings biten som är krånglig!

asså, du skulle besikta den också tongue ja trodde du skulle ha den enbart som driftbil eftersom du bygger för Proint istället för modified tongue Ett tips för t5an är att du etanolkonverterar samtidigt som du ska regga den så får du använda eftermarknadssprut på besiktningen wink

aop tanken är den! måste ju ha nått att impa på alla epakillarna wink Är det så? hade jag ingen aning om! det tackar jag för! gick i tankarna på etanol av lite olika anledningar tex bensinpris osv så nu får det nog bli så! wink

japp. -93 å äldre får man konvertera med egen ''byggsats'' och byta insprut och endast det som krävs därtill 93- nyare blir krångligare. Men jag kom på det att stoppar du i en t5a så måste du väll plocka med obd uttaget mm.? för har du obd så får inte den påverkas av att du byter system. sen ska man ha intyg på godkända bränsleledningar å bänkapapper på rullande landsväg med max 5% effektökning från orginaleffekten.

Volvo 760 tic "ADON Mega60in" (1985)
strandberg31
13 januari 2012 · 2 419 Inlägg

mattestig skrev:

strandberg31 skrev:

mattestig skrev:

asså, du skulle besikta den också tongue ja trodde du skulle ha den enbart som driftbil eftersom du bygger för Proint istället för modified tongue Ett tips för t5an är att du etanolkonverterar samtidigt som du ska regga den så får du använda eftermarknadssprut på besiktningen wink

aop tanken är den! måste ju ha nått att impa på alla epakillarna wink Är det så? hade jag ingen aning om! det tackar jag för! gick i tankarna på etanol av lite olika anledningar tex bensinpris osv så nu får det nog bli så! wink

japp. -93 å äldre får man konvertera med egen ''byggsats'' och byta insprut och endast det som krävs därtill 93- nyare blir krångligare. Men jag kom på det att stoppar du i en t5a så måste du väll plocka med obd uttaget mm.? för har du obd så får inte den påverkas av att du byter system. sen ska man ha intyg på godkända bränsleledningar å bänkapapper på rullande landsväg med max 5% effektökning från orginaleffekten.

åhh sluta nu låter det jobbigt wink inte forskat så mkt i det! kanske får höra med sbf innan man bestämmer sig! kanske får köra på ren räcer bil? dock lite tråkigt de med hmm

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
j0hannesson
14 januari 2012 · 120 Inlägg

Härligt projekt, hoppas de lossnar me ekonomin så de blir lite mer grejjat smile Lycka till framöver!

voLvo <3
strandberg31
15 januari 2012 · 2 419 Inlägg

Inte allt för ofta men här får ni en liten update tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/127/126898/126898-d84da3f7f9cff519fd27678dd0aef970.jpg
ett hjulhus klart!
https://www1.garaget.org/gallery/images/127/126898/126898-9742f7e1b9e150d235946bd82ef33e22.jpg
Gick sjukt fint att slipa bort allt med ståltrissa på vinkelslipen!
https://www1.garaget.org/gallery/images/127/126898/126898-9a6ce08e8eef38129ac437b1d93a625a.jpg
lovade ju en bild på de blästrade delarna med! ingen märkvärdigt dock!

Har även ett b230fk block med topp om nån är sugen? gått 20k need cash!!! t5 soon big_smile

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Farbrorfransson Högskoleutbildad däcksparkare
15 januari 2012 · 1 481 Inlägg

Kul bygge, kommer att följas! Prenumeration lagd! big_smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92
Volvo 940 "Grp F" (1991)
Hermanssons_Garage
15 januari 2012 · 2 415 Inlägg

måste fråga. vad är proint då? tongue

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
strandberg31
15 januari 2012 · 2 419 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:
måste fråga. vad är proint då? tongue

En högre klass! i modified kan du typ köra med en org bil! proint blir det lite mer seriöst med twindrift osv! bur är ett måste!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Hermanssons_Garage
15 januari 2012 · 2 415 Inlägg

strandberg31 skrev:

Tryck_o_pys skrev:
måste fråga. vad är proint då? tongue

En högre klass! i modified kan du typ köra med en org bil! proint blir det lite mer seriöst med twindrift osv! bur är ett måste!

Okey Tack

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Dark-Red
15 januari 2012 · 206 Inlägg

Härligt projekt du håller på med polarn, är väldigt kul o följa o kolla alla bilder, inte många som har ork o pilla så grundligt som du, gör det extra kul att följa smile

Rub Dub a Dubstep
Volvo V70N 2,5T Momentum "She Devil" (2005)
Mitsubishi EVO 8 Ralliart US Spec "Bloody Lotus" (2004)
Volvo 850 GLT "Dark-Red Lady" (1997)
strandberg31
15 januari 2012 · 2 419 Inlägg

Dark-Red skrev:
Härligt projekt du håller på med polarn, är väldigt kul o följa o kolla alla bilder, inte många som har ork o pilla så grundligt som du, gör det extra kul att följa smile

Tack kul och höra!! big_smile är väll inte det roligaste men känslan när det är rostfritt och nymålat är ju underbar roll

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Dark-Red
15 januari 2012 · 206 Inlägg

strandberg31 skrev:

Dark-Red skrev:
Härligt projekt du håller på med polarn, är väldigt kul o följa o kolla alla bilder, inte många som har ork o pilla så grundligt som du, gör det extra kul att följa smile

Tack kul och höra!! big_smile är väll inte det roligaste men känslan när det är rostfritt och nymålat är ju underbar roll

Aaa precis, har pillat lite smått så på alla fordon jag haft tidigare, förutom på V70n och 850'n var det draget som behövde sig en målare, inte i närheten av din renovering men skulle tro känslan är lite densamma smile

Rub Dub a Dubstep
Mitsubishi EVO 8 Ralliart US Spec "Bloody Lotus" (2004)
Volvo V70N 2,5T Momentum "She Devil" (2005)
Volvo 850 GLT "Dark-Red Lady" (1997)
strandberg31
15 januari 2012 · 2 419 Inlägg

Dark-Red skrev:

strandberg31 skrev:

Dark-Red skrev:
Härligt projekt du håller på med polarn, är väldigt kul o följa o kolla alla bilder, inte många som har ork o pilla så grundligt som du, gör det extra kul att följa smile

Tack kul och höra!! big_smile är väll inte det roligaste men känslan när det är rostfritt och nymålat är ju underbar roll

Aaa precis, har pillat lite smått så på alla fordon jag haft tidigare, förutom på V70n och 850'n var det draget som behövde sig en målare, inte i närheten av din renovering men skulle tro känslan är lite densamma smile

Kvittar ju om det är en lite rostfläck som blir blästrad och grundad! feels good wink

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Vurtne DEVIL
15 januari 2012 · 1 171 Inlägg

Fent!

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Dark-Red
15 januari 2012 · 206 Inlägg

strandberg31 skrev:

Dark-Red skrev:

strandberg31 skrev:

Tack kul och höra!! big_smile är väll inte det roligaste men känslan när det är rostfritt och nymålat är ju underbar roll

Aaa precis, har pillat lite smått så på alla fordon jag haft tidigare, förutom på V70n och 850'n var det draget som behövde sig en målare, inte i närheten av din renovering men skulle tro känslan är lite densamma smile

Kvittar ju om det är en lite rostfläck som blir blästrad och grundad! feels good wink

Indeed indeed it does smile

Rub Dub a Dubstep
Volvo 850 GLT "Dark-Red Lady" (1997)
Volvo V70N 2,5T Momentum "She Devil" (2005)
Mitsubishi EVO 8 Ralliart US Spec "Bloody Lotus" (2004)
KHRacing
9 mars 2012 ·

Verkar som du kommit en bit på vägen nu, :-)

Volvson
9 mars 2012 · 128 Inlägg

Har läst igenom tråden och jag kan lova att detta bygge kommer att följas! smile Keep Going!

Volkswagen Typ 1 "Bubbla" (1962)
strandberg31
9 mars 2012 · 2 419 Inlägg

KHRacing skrev:
Verkar som du kommit en bit på vägen nu, :-)

Mja en lite bit roll mkt kvar dock! väntar på sommar värme och jobb! Då har jag nog ett antal frågor ang burbygge till dig! wink

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
strandberg31
9 mars 2012 · 2 419 Inlägg

Volvson skrev:
Har läst igenom tråden och jag kan lova att detta bygge kommer att följas! smile Keep Going!

Kulkul big_smile

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang