så när ni tar bort vikterna är ni säker på att de inte påverkar deformationszon? det lär ni nog inte veta för de vet nog de som utvecklade bilen. men du ska väll ha bur? då spelar de nästan ingen roll:)
Troligen gör det ingenting på deformationszonen.
Dom sitter bara där för att undvika vibartioner och självsvängning med gnissel och missljud som följd...
deformationszonen? Nu ska vi inte va sån Nja bur kommer det inte bli till en börja iaf!
deformationszon, dvs områden på bilen som ska ge med sig för att minska krockvåldet. dvs ta upp krockkrafter. Stumt mot stumt blir en jävla smäll, ger något med sig (bromsar upp) så minskas krockvåldet. mer plåtskador men de föredras nog hellre än ett förlorat liv.
___ När kommer bilen ut på vägarna? Vad är gjort motormässigt?
deformationszon, dvs områden på bilen som ska ge med sig för att minska krockvåldet. dvs ta upp krockkrafter. Stumt mot stumt blir en jävla smäll, ger något med sig (bromsar upp) så minskas krockvåldet. mer plåtskador men de föredras nog hellre än ett förlorat liv.
___ När kommer bilen ut på vägarna? Vad är gjort motormässigt?
oo det dröjer nog innan denna bilen kommer ut på vägen tyvärr! mycket som skall göras lite pengar som student men det får ta sin tid! Motorn har jag inte rört än! skall skaffa mig en b230fk motor och regga med!
Den på torpeden ser du på bilderna jag lagt upp! sen de i rambenen sitter ganska långt in så de är ganska svåra att så men kan nog fixa bild på den senare så får du se!
Jo, såg den på torped väggen. Hade vara kung med bild på dom andra! Nu måste jag f*n upp till garaget en sväng och kolla vad man hittar, måste helt ha missat dessa vikter. Men en sak är säker, bort åker dom om de hittas! haha
Hallå på er! Tyvärr så går det ganska sakta nu då vi bygger verkstad på varje ledigt tillfälle! inge fel med det Har iaf fått bort vikterna i rambenen och på torpeden!
Geten här han före mig men tillsammans väger det ca 8kg! alltid något!
Har idag fortsätt på motorrummet! har fått bort bromsservot och huvudcyllindern till kopplingen! så nu är det bara kabel stammen på den sidan som ska ut, tänkte ta det idag men, började kolla på det och det var så bökit så det får bli till helgen
Ett bromsservo mindre Och för den som alldrig sett ett bromsservo och kopplings cyllinder
Här får ni några bilder Värsting turbon Kunde inte känna några glapp eller så, så detta får bli bes turbo Där har vi börja på det vilda Lite små skavanker var det! men sånt man får räkna med så fort vi byggt klart verkstaden här börjas det rivas motor!
Kommer bättre bilder så fort jag fått upp motorn i ett motorstativ! lite svårt att få bra bilder i skopan på en traktor