Konstiga bil-inbrott ni haft

THEBADGUY Gorgilus addictus
26 december 2010 · 4 736 Inlägg

Hade inbrott i min gamla 240. Och blev av med:

Stereon(Funkade inte riktigt som den skulle, vägrade spela cd-skivor)
1 st tangentbord som låg i bagaget(Var sönder och skulle köras till tippen dagen efter)
1 st bogserlina
1 st datorspel(Köptes för 10 kr)
1 st glödlampa som var sönder.

Och sist, men inte minst: Wounderbaumgranarna som hängde i BACKSPEGLEN, dvs dom var öppna allaredan! Låg förövrigt 5 st o-öppnade i handsfacket, men dom tog dom inte? tongue

Blev som tur är inga större skador på bilen förutom lite märken runt stereo-facket och fotavtryck i sätena.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
killercow
26 december 2010 ·

killercow skrev:
fick även en tång i utbyte mot stereon på saaben när nån va inne i den

dagen efter var någon inne i saaben igen. antagligen saknade dom kablarna till stereon. eller så letade dom efter tången lol

pladd021 Orginal är för gubb jävlar :)
26 december 2010 · 57 Inlägg

glömde även att skriva att jag hade en Atal gas flaska låg i bakstätet under en filt som dom hade kollat på och för molligen slagit knät i när dom hoppa in. men den låg kvar när jag kom ut till bilen smile

Orginal är för gubb jävlar ;)
Turbocab
26 december 2010 · 83 Inlägg

När min Aero stals så var det inte så mkt stjäla grejor som lämna grejor kvar i bilen. Bilen hittades medans miffot fortf körde omkring i den. I bilen låg frusen soppa på burk, massa verktyg som användes för att stjäla den, en pulka för barn, batteriladdare, 4 knivar (varav den hittades efter månad uppklämd mellan taket och solskyddet ovan förarplats, djävlar vilken chock när en 2 dm lång jaktkniv rasade ner i knät på mig) mm. Men det roliga: Polisen som hittade bilen ringde till mig och frågade om "elefanterna var mina?". Till denna dag så vet jag inte vad det var för elefanter han menade, men jag gissar det var stulna porslinselefanter eller nåt. Polisen skrattade gott bara när jag sade att de inte var mina... Lämnar det till fri spekulation. Allt ovan låg kvar i bilen när jag fick den tillbaka, men inte elefanterna. Dom hade Polisen tagit.

pukan2
26 december 2010 · 3 182 Inlägg

fick inbrott i en gammal volvo 740 för några år sedan bilen hade cobra larm, bilen hade inga synliga skador och inga rutor va trasiga men in kom dom och kopplade bort batteriet, det som försvann va plasten runt tändningslåset och 1 st cd skiva av ca 20st och en nalle björn. nämnde jag att bilen stog på en väl upplyst parkering samt att det va väldigt nära till husen. fattar inte vad det va för pundare.

killercow
26 december 2010 ·

vet inte hur pass sann den här historian är. men kan väl va lite rolig läsning.

En kille försöker sno fälgarna till en bil. ägaren ringer polisen, för vill inte själv konfrontera tjuven. polisen är snabbt på plats å tjuven märker detta och flyr in i buskarna brevid. ägaren ser var tjuven gömmer sig går ut på balkongen och ropar till polisen vart han är. tjuven ställer sig upp ur buskarna och ropar till mannen på balkongen att han ska vara tyst för så polisen inte ska kunna hitta honom. detta ropar tjuven tydligen klart och högt.

Mack Forum- och sitemoderator
26 december 2010 · 26 155 Inlägg

killercow skrev:
vet inte hur pass sann den här historian är. men kan väl va lite rolig läsning.

En kille försöker sno fälgarna till en bil. ägaren ringer polisen, för vill inte själv konfrontera tjuven. polisen är snabbt på plats å tjuven märker detta och flyr in i buskarna brevid. ägaren ser var tjuven gömmer sig går ut på balkongen och ropar till polisen vart han är. tjuven ställer sig upp ur buskarna och ropar till mannen på balkongen att han ska vara tyst för så polisen inte ska kunna hitta honom. detta ropar tjuven tydligen klart och högt.

Nog för att man kan vara dum, men jag tror inte på att man kan vara SÅ dum..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Zwudda Refined
26 december 2010 · 1 770 Inlägg

AirOne skrev:

killercow skrev:
vet inte hur pass sann den här historian är. men kan väl va lite rolig läsning.

En kille försöker sno fälgarna till en bil. ägaren ringer polisen, för vill inte själv konfrontera tjuven. polisen är snabbt på plats å tjuven märker detta och flyr in i buskarna brevid. ägaren ser var tjuven gömmer sig går ut på balkongen och ropar till polisen vart han är. tjuven ställer sig upp ur buskarna och ropar till mannen på balkongen att han ska vara tyst för så polisen inte ska kunna hitta honom. detta ropar tjuven tydligen klart och högt.

Nog för att man kan vara dum, men jag tror inte på att man kan vara SÅ dum..

Finns människor som gjort BRA mycket dummare saker än så...

Draike ▬▬▬▬▬▬▬
4 mars 2011 · 106 Inlägg

Haha! Synd på de saker som blivit stulna. Men i övrigt riktigt underbar tråd big_smile

Senast redigerat av Draike (4 mars 2011)

▬▬▬▬▬ ᴺᴱᴹᴼᴿᴵᴬᴻ | ²ººᴳᴸᵀ ▬▬▬▬▬
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
Putteliten
4 mars 2011 · 9 079 Inlägg

Hade inbrott vid 2 tillfällen i min gamla 740. Första inbrottet hade jag nyligen vid det tillfället monterat nya MDS högtalare runt om ett nytt MDS AC-4 slutsteg och en ny Panasonic CD/MP3 spelare för totalt ca 10 000:-. Det dom snor vid inbrottet är 2 brända CD skivor och fodralet till stereofronten.

Andra tillfället var ca 2,5 år senare natten innan jag skulle sälja den, begärde 17 000:- för bilen på blocket. Vid det inbrottet snodde dom högtalarna, hatthylla bak, paneler på A stoparna och vingen, bröt bort låset och lite plåt där låset skulle sitta på höger framdörr. Gubben som var och tittade på bilen kastade upp 15000:- tog bilen och åkte. Skitnöjda både han och jag! big_smile

lingua
4 mars 2011 · 2 271 Inlägg

För circus 12 år sen hade min kadett Irmscher inbrott, en bil jag köpte av en kollega
för 1000 spänn och startade med en gaffel.
Men det som gör mig arg va att de tog mina halvnya Adidas Superstar
och lämnade allt annat!smile dom va de enda jag ville ha kvar.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
rickylicious Webbutvecklare
4 mars 2011 · 2 369 Inlägg

Jag hade min Saab 9000 -87 parkerad längst upp på uppfarten, det stod 2 bilar parkerade BAKOM så det fanns inte en chans att få ut bilen. Det var inget batteri i bilen och den var olåst. Någon slog in rutan (bilen var som sagt olåst) och hade brutit upp tändningslåset och mojsat med kablarna.

Jag vet inte hur dom hade tänkt att dom skulle ta sig förbi dom 2 bilarna bakom, eller varför dom inte ens kände på dörren innan dom pangade rutan. Dom glömde även 2 skruvmejslar i bilen så det var jag som tjänade på det (bilen skulle skrotas).

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
RD_87 Skrotsamlare
4 mars 2011 · 4 031 Inlägg

För några år sedan gick kamremmen av på min extremt risiga 240 -79 när jag var ute och våldförde mig på intet ont anande snövallar. Eftersom klockan var efter 2 på natten och -20 så lämnade vi bilen på en ödslig parkering och liftade hem med min mamma. När vi kom för att hämta skiten hade någon slagit in båda bakrutorna, den ena dörren var svår att öppna smile
I bilen fanns 4 vettiga högtalare & slutsteg, verktygslåda, 2 lådor öl, 560kr i kontanter & lite småplock.
Vad stal idioterna? Jo, dom stal den trasiga, uråldriga cd-spelaren som jag köpt för en dosa snus & en glödlampa genom att krossa glaset på bakljuset! Hur kan man vara så jävla dum?
Bakluckan var inte ens låst!

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Putteliten
4 mars 2011 · 9 079 Inlägg

RD_87 skrev:
För några år sedan gick kamremmen av på min extremt risiga 240 -79 när jag var ute och våldförde mig på intet ont anande snövallar. Eftersom klockan var efter 2 på natten och -20 så lämnade vi bilen på en ödslig parkering och liftade hem med min mamma. När vi kom för att hämta skiten hade någon slagit in båda bakrutorna, den ena dörren var svår att öppna smile
I bilen fanns 4 vettiga högtalare & slutsteg, verktygslåda, 2 lådor öl, 560kr i kontanter & lite småplock.
Vad stal idioterna? Jo, dom stal den trasiga, uråldriga cd-spelaren som jag köpt för en dosa snus & en glödlampa genom att krossa glaset på bakljuset! Hur kan man vara så jävla dum?
Bakluckan var inte ens låst!

Dom hade väl fått lära sig att man inte ska stjäla mer än man behöver kanske..... lol

Janneutanb
4 mars 2011 · 7 271 Inlägg

En jobbarpolare berättade för mig att förut så ägde han någon gammal bil som han aldrig låste.
En morgon när han kom ut och skulle åka till jobbet så upptäcker han att någonting ligger i baksätet. Visade sig vara en uteliggare.
Han frågar honom vad han gör i hans bil varpå uteliggaren svarar att det var så kallt ute att han bara ville ha någonstans att sova.
Jobbarpolaren svarar att det var lugnt att han sov i bilen men att han behövde den på morgarna för att ta sig till jobbet.

Sen har jag en historia som jag inte vet om den är sann eller inte men riktigt rolig är den i vilket fall!
Det var en snubbe som hade fått inbrott i sin bil och dom stal stereon för honom, som vanligt.
Han köper sedan en ny och det tar ungefär en vecka innan även den försvinner. Även denna gång köper han en ny och det tar inte lång tid innan den försvinner den med.
Nästa gång köper han ännu en stereo och dessutom lämnar han en lapp på stereon där det står "Kan ni sluta stjäla min bilstereo?".
Morgonen därpå när han kommer ut så ligger bilstereon på marken med lappen på. Bilen var dock stulen...

kimpan billinge
4 mars 2011 · 95 Inlägg

jag och en polare hade varit på en fest så vi kom hem rätt sent på natten med hans bil honda civic. när vi skulle köra på morgonen igen så hitta vi en flaska wisky i sätet fram sterion borta försökt sno bilen. dom lämnade en flaska wisky till oss för dom hade fördärvat bilen

bensin i blodet och motorolja i öronen
Madhouse
4 mars 2011 · 1 079 Inlägg

hade inbrott i min mercedes för många år sedan, bilen var olåst, insmälld ruta uppbrutet handskfack var också olåst, bröt loss cdspelaren (satt bara instucken) den obegåvade tjuven fick heller inte upp dörren utan klättrade ut genom den sönderslagna bilrutan.

Sedan den bästa jag vari med om, jag hade min bil inlämnad på en polering för många år sedan och en morgon ringer företagaren och berättar att de haft besök i lokalen men sa att han trodde inte att något försvunnit från min bil. Sedan när polisen var där så hörde de någon skrika efter hjälp och lokaliserade en ventilation på väggen där ljudet komifrån. Tjuven eller en av dom hade klättrat in i en ventilationstrumma till oljepannan och hade hoppat ner och hamnat bakom oljepannan. Brandkåren fick lov att gå dit och klippa ut mannen och han satt så tight så när brandkåren klippte så hade de klippt i kläderna på mannen. Mannen grinade och ville inte komma ut när polisen uppmanade honom, för brandmännen stod och skrattade. Iaf mannen kliver ut och var alldeles sotsvart och han får bli fängslad.
Tja och vad hade han stulit.... på hans cykel stod en rullgardin lutad från en av husbilarna som fått dörren uppbruten.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Muttley
5 mars 2011 ·

hade inbrott i taxin.  Hade inte tagit med mig gpserna in. Så en dyr rackare satt uppe i vindrutan vid förarplats. Den andra låg i handsfacket, laddkabeln satt i cigguttag bak och hållaren i mittfacket.

Vad tar han?
Slår sönder passagerarrutan ner i handsfacket bak och tar laddaren och ner i mittfacket och tar hållaren..
Men den dyra gpsen satt kvar uppe i rutan.  Den han stal var minst 5 år gammal och hitta knappt nånstans..

Sjukt drygt var de med allt splitter från rutan.

Får väl tillägga att allt som är av värde faktiskt följer med in nu smile. så inte nån korkad jävel tänker att taxibilar är bra.

Senast redigerat av tkd_rille (5 mars 2011)

Mattman Gammal och grinig
5 mars 2011 · 362 Inlägg

Nån som pracka 3 rutor och lämnade dörren som hade hel ruta olåst, dom andra var låsta, drog ut stereon och la den i baksätet, snodde en påse godis.

Putteliten
5 mars 2011 · 9 079 Inlägg

Mattman skrev:
Nån som pracka 3 rutor och lämnade dörren som hade hel ruta olåst, dom andra var låsta, drog ut stereon och la den i baksätet, snodde en påse godis.

Hade du godiset gömt bakom stereon eller? lollollollol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang