Jag kör en hyundai xg30 och råkade igår utför ett stenskott som snabbt blev till en ca meter lång horisontell spricka.
undrar om det går att laga ett sådant stenskott eller om det behövs en helt ny framruta. då jag endast har Trafikförsäkring tar jag gärna emot tips på billiga verkstäder. Sist fick jag höra att en helt ny framruta kostar 7000kr 20% rabatt inkluderat. Det låter som ett rån enligt mig
1m lång spricka låter som att den inte går att laga, utan byte som gäller.
Och att hitta någon som gör det billigare än 7000kr med kvitto kan nog bli svårt, så försök hitta någon som gör de svart. Har själv letat men inte hittat billigare, så tyvärr inga bra tips har jag att komma med
har man halvförsäkring "glas" äre bara in och byta på själv risk erbjudanden för 100 kr. bara kolla vilken glasmästare ditt bolag vill att dus ka använda
Jag kör en hyundai xg30 och råkade igår utför ett stenskott som snabbt blev till en ca meter lång horisontell spricka.
undrar om det går att laga ett sådant stenskott eller om det behövs en helt ny framruta. då jag endast har Trafikförsäkring tar jag gärna emot tips på billiga verkstäder. Sist fick jag höra att en helt ny framruta kostar 7000kr 20% rabatt inkluderat. Det låter som ett rån enligt mig
På många nyare bilar är glasrutan bärande och dessutom limmad så det är inte helt enkelt att byta själv..
Vars sitter sprickan? Om den är i synfältet torskar du på besiktningen annars så lär de skita i den.
Kompis bytte på sin bmw e34 privat och det slutade på över 5k
Åk runt till de olika glasmästarna och ta in offerter på vem som gör det billigast och snabbast..
går bara laga stenskott. sprickor på en meter går absolut inte laga.
fick för några år sen ett större stenskott. som drog iväg lite. alla glasmästare sa att de inte gick att laga utan rutan måste bytas. dock var det inte i "synfältet" så dom rådde mej till att inte byta rutan pga att de kommer börja rosta runt rutan om man inte är extremförsiktig och nogrann
Carglass skulle ha 3600kr för byte på min 940i. Men jag hade helförsäkring så behövde bara betala 1000.
det var billigt jag fick pröjsa 1800 på min scorpio, å jag har glasförsäkring,,
du kanske fick betala listen också, den ingår inte i försäkringen. de fick jag göra
nää samma list,, jaja,, skitsamma,, tiden spelar ingen roll,, hade ägt bilen knappt en vecka innan det small,, å mitt försäkringsbolag klagade då inte,, var ju iof en äkta olycka men endå