2318
Sök

Angående: Iskörning i Stockholm?

4 Inlägg
10 februari 2012
Så hur ser det ut inför helgen någon plogad bana för bilar? Testat flertal sjöar dock plogat för långfärdsskridskor blir sånt jävla liv om man är ute och ger med isdäcken på tongue

Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
210 Inlägg
10 februari 2012
Finns många ställen. Men man hemlighåller just av anledningen man skrivit tidigare i tråden, att det som alltid vid roliga bilevenemang -kommer ett gäng som varken bryr sig lyssna på/eller respektera andra, och det leder ju slutligen givetvis till att man hemlighåller sina "egna" favvoplatser att åka på.. och då kommer heller ingen annan "okänd" dit och svinar så man blir bortkörd sen..

Om fler kunde börja fatta sånt inom bilhobbyn kanske det skulle bli roligt att arrangera nåt nån gång igen, utan att få ångest eller dåligt samvete efteråt för hur andra betett sig och skräpar ned mm. Detta gäller främst bilhobbyn runt Sthlm-trakten från mina egna erfarenheter och synvinklar.
Sanning eller bullshit?

Visst finns det många både plogade och oplogade ställen att leka på, mer eller mindre lämpliga.

It's nice to be important. But it's more important to be nice.

1 062 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
Svana skrev:
Finns många ställen. Men man hemlighåller just av anledningen man skrivit tidigare i tråden, att det som alltid vid roliga bilevenemang -kommer ett gäng som varken bryr sig lyssna på/eller respektera andra, och det leder ju slutligen givetvis till att man hemlighåller sina "egna" favvoplatser att åka på.. och då kommer heller ingen annan "okänd" dit och svinar så man blir bortkörd sen..

Om fler kunde börja fatta sånt inom bilhobbyn kanske det skulle bli roligt att arrangera nåt nån gång igen, utan att få ångest eller dåligt samvete efteråt för hur andra betett sig och skräpar ned mm. Detta gäller främst bilhobbyn runt Sthlm-trakten från mina egna erfarenheter och synvinklar.
Sanning eller bullshit?

Visst finns det många både plogade och oplogade ställen att leka på, mer eller mindre lämpliga.

Du kan gärna få PM:a platser om du vill? Är med helt på ditt resonemang, dock kör jag med vanliga dubbdäck som de flesta här.
Senast redigerat av TLO (10 februari 2012)

"You Go, we go!"

144 Inlägg
10 februari 2012
Skulle uppskatta väldigt mycket om någon kunde pm:a plats/platser där det körs. Har noll koll på vart det körs tyvärr. Tänkte rycka med mig käre fader som i sin ungdoms dagar körde mycket på is. Nerskräpning och allmänt svineri finns inte på kartan i vår värld. Och om körning blir aktuell blir det med vanliga dubbdäck i min volvo.

Tack på förhand /Alexander

31 Inlägg
11 februari 2012
Svana skrev:

Sanning eller bullshit?

Håller helt och hållet med dig!
Något jag mer stör mig på är idioter som är ute och sladdar och visar noll respekt för levande, bilar/fordon samt byggnader... (Kan ta ett stort och fint exempel, JORDBRO INDUSTRIOMRÅDE)...

Men åter till vad tråden är om, är det någon som vet ett bra och lämpligt ställe i stockholm området som det går att köra på så får personen glatt skicka iväg ett pm...

Vad är det för siffror som sitter vid sidan av vägen?
Jag anser att hastighetsskyltarna är dom blåa fyrkantiga...

allätare
193 Inlägg
11 februari 2012
hobbyapan skrev:
Svana skrev:

Sanning eller bullshit?

Håller helt och hållet med dig!
Något jag mer stör mig på är idioter som är ute och sladdar och visar noll respekt för levande, bilar/fordon samt byggnader... (Kan ta ett stort och fint exempel, JORDBRO INDUSTRIOMRÅDE)...

Men åter till vad tråden är om, är det någon som vet ett bra och lämpligt ställe i stockholm området som det går att köra på så får personen glatt skicka iväg ett pm...

skulle va fint om man kan starta en privat grupp där man bjuder in seriöst folk som inte skräpar ner eller får för sig att köra igenom bilprovningens portar i jordbro som hände för några veckor sen!!! jag vill inte lägga ut stället vi kör på pga alla jävla idioter där ute som kommer och förstör.

Regel 1!! sätt på en jävla ljuddämpare! vi körde hela dagen förra helgen. grilla hade trevligt.. sen kommer en lirare dit med raka rör och vipps så ringde alla grannar och klaga och polisen kom dit.

M.Persson -stockholm. 200sx Widebody DRFT
projekt:
http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=169636

1 062 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Inget idag Söndag?

"You Go, we go!"

169 Inlägg
12 februari 2012
TLO skrev:
Inget idag Söndag?

Jag e också sugen på att köra lite big_smile

Black Shadow Racing @ FaceBook
---------------------

649 Inlägg
12 februari 2012
Jexpert skrev:
TLO skrev:
Inget idag Söndag?

Jag e också sugen på att köra lite big_smile

jag är på smile

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!

1 062 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
Vart och kört vid Bilprovningen Jordbro samt parkeringen intill vid Mekonomen/Polerkungen. Funkade kanon smile Blir ev en repa till senare i kväll

"You Go, we go!"

4WD ABUSER
15 Inlägg
12 februari 2012
TLO skrev:
Vart och kört vid Bilprovningen Jordbro samt parkeringen intill vid Mekonomen/Polerkungen. Funkade kanon smile Blir ev en repa till senare i kväll

Och det är en sjö eller smile

169 Inlägg
12 februari 2012
Jag och dummle var och kollade till sjön "långtarmen" som ligger vid kärsgatan(ekerö), Stor yta att köra på och hörde även att dom borrat och det var ca 20 cm tjock is. Funkade helt ok med vanliga vinterdäck med för det var mycket snö big_smile
Senast redigerat av Jexpert (12 februari 2012)

---------------------

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
13 februari 2012
Jexpert skrev:
Jag och dummle var och kollade till sjön "långtarmen" som ligger vid kärsgatan(ekerö), Stor yta att köra på och hörde även att dom borrat och det var ca 20 cm tjock is. Funkade helt ok med vanliga vinterdäck med för det var mycket snö big_smile

Då är det nog hög tid att man ordnar någon stående grej där smile

169 Inlägg
13 februari 2012
Eddy skrev:
Jexpert skrev:

Yes funderade på om vi skulle vara där en heldag, Grilla köra osv smile

---------------------

186 Inlägg
14 februari 2012
Eddy skrev:
Jexpert skrev:

Kanske drar upp en tråd i slutet av veckan wink

Jexpert skrev:

Var också där i söndags smile det var väl en 7-8 bilar där sammanlagt och de knakade lite om isen men ingen gick igenom iaf wink Ja det var rätt mycket snö där ja, och nu inatt har det snöat lite till så vi får se hur det ser ut där nu.
Senast redigerat av daniel_audi92 (14 februari 2012)

169 Inlägg
14 februari 2012
daniel_audi92 skrev:
Eddy skrev:
Jexpert skrev:

Jexpert skrev:

Var också där i söndags smile det var väl en 7-8 bilar där sammanlagt och de knakade lite om isen men ingen gick igenom iaf wink Ja det var rätt mycket snö där ja, och nu inatt har det snöat lite till så vi får se hur det ser ut där nu.

Jag tyckte mer det lät som när man kör på snö att det knakar när den trycks ihop tongue men men när dummle sa att det knaka om isen började sällskapet i min bil skrika iaf big_smile haha
Senast redigerat av Jexpert (14 februari 2012)

---------------------

186 Inlägg
14 februari 2012
Jexpert skrev:
daniel_audi92 skrev:
Eddy skrev:

Jexpert skrev:

Jag tyckte mer det lät som när man kör på snö att det knakar när den trycks ihop tongue men men när dummle sa att det knaka om isen började sällskapet i min bil skrika iaf big_smile haha

Aa men de var nog både och wink Haha ja det kan jag förstå! tongue

442 Inlägg
15 februari 2012
Det är förmodligen skiktfruset så kolla HELA ytan noga. Isen är inte så stabil man gärna vill tro. Nattens snöfall kommer inte ge mer is. smile

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
15 februari 2012
Hur pass mycket snö? Om det är skadligt för skärmar så vill jag nog inte ta far mins jaguar.

169 Inlägg
15 februari 2012
Eddy skrev:
Hur pass mycket snö? Om det är skadligt för skärmar så vill jag nog inte ta far mins jaguar.

Var ju inte jätte mycket men körde man utanför spåret så studsa det rätt bra big_smile

---------------------

Sök