Fullutrustad 740 ?

zemet
3 januari 2011 · 4 041 Inlägg

Du borde inte stirra dig blind på vad den har för utrustning utan koncentrera dig mer på allmänt skick på bilen och att du får en bra motor. B234f eller 230et imo.

Bilarna är ju runt 20 år gamla så ac och sånt fungerar troligen inte och en fräsch helläder förarstol är inte helt lätt att hitta heller....

Elhissar och elspeglar och allt sånt hittar du lätt och billigt på skroten och du kan byta all den utrustningen lätt på en helg i garaget. Förutom taklucka, det är kanske inte så lätt att byta:P

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
3 januari 2011 · 1 948 Inlägg

Personligen så har jag hellre en bil med för lite utrustning än med för mycket... iaf när det gäller gamla/äldre bilar.

Ju mindre elektronik ju bättre, även om det är en volvo.

A/C är en sån sak alla är kåta på men när bilen är 10-15år gammal så tycker jag att det inte spelar någon roll längre då den ofta verkar vara sönder.

Elhissar o eltaklucka är också gott på sommaren om man har en bil utan AC. Men det är inte så jobbigt att veva heller.

ABS är den enda grejen jag igentligen tycker kan vara "bra att ha" men skulle det strula för mycket så skulle jag inte tveka på att koppla bort den, vilket jag också har gjort på en bil jag hade.

Senast redigerat av AcesHigh666 (3 januari 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Kanelbullen
3 januari 2011 · 1 722 Inlägg

Har sett en 740som hade antispinn big_smile Färddator i en 740 ??? det lät ju riktigt intressant big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Slain
3 januari 2011 · 199 Inlägg

en kompis fick tag på en 740 med farthållare, helskinn, elhissar, elspeglar, ac, taklycka.. ja typ de man kan behöva för 2000, å då var den ganska fint skick också. det är en gle, så har du tur hittar man en i fint skick. dock automat.. den ska dock säljas nu

Senast redigerat av Slain (3 januari 2011)

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
strandberg31
15 januari 2011 · 2 419 Inlägg

Kan något berätt för mig vad jag har för speciallare då? tongue 740 gl -90 b230f motorn!

Enligt listorna skall jag inte ha abs eller farthållare men det har jag tongue när far min köpte bilen för ett antal år sen så skulle den har varit utrustad med diff också, vet inget om det men tongue

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Slain
15 januari 2011 · 199 Inlägg

dom som köpte bilen ny kan ju köpt som grejorna till den, eller så är de helt enkelt en vanlig gl, med T-paket smile

Ford F250 Super duty "Dragbilen" (2016)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 januari 2011 · 14 058 Inlägg

Automatlåda var väl ofta tillval utom på 760 som oftast hade det standard.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
beckstroem
15 januari 2011 · 871 Inlägg

källa på färddator till 740 ?

Aldrig sett oljetemp men äger själv en voltmätare och en oljetrycksmätare med givare (vilket är mycket ovanligt)

Super40
15 januari 2011 · 415 Inlägg

beckstroem skrev:
källa på färddator till 740 ?

Aldrig sett oljetemp men äger själv en voltmätare och en oljetrycksmätare med givare (vilket är mycket ovanligt)

Oljetemp har jag sett på tradera och i en tillbehörskatalog så det finns smile

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)
beckstroem
15 januari 2011 · 871 Inlägg

Super40 skrev:

beckstroem skrev:
källa på färddator till 740 ?

Aldrig sett oljetemp men äger själv en voltmätare och en oljetrycksmätare med givare (vilket är mycket ovanligt)

Oljetemp har jag sett på tradera och i en tillbehörskatalog så det finns smile

När ungefär såg du den på tradera ? mer än 4-5 månader sedan ? smile

BudgetDunkaren Osponsrad
15 januari 2011 · 1 631 Inlägg

Funkiee skrev:
GLE är ju exklusivt, ...

Min är då fan inte exklusiv ngnstans förutom mina penta som är nylackade smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Super40
15 januari 2011 · 415 Inlägg

beckstroem skrev:

Super40 skrev:

beckstroem skrev:
källa på färddator till 740 ?

Aldrig sett oljetemp men äger själv en voltmätare och en oljetrycksmätare med givare (vilket är mycket ovanligt)

Oljetemp har jag sett på tradera och i en tillbehörskatalog så det finns smile

När ungefär såg du den på tradera ? mer än 4-5 månader sedan ? smile

Det va minst ett år sedan och jag har sett det en gång på typ 5 år så ser du är det bara att lägga bud.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)
beckstroem
15 januari 2011 · 871 Inlägg

Super40 skrev:

beckstroem skrev:

Super40 skrev:

Oljetemp har jag sett på tradera och i en tillbehörskatalog så det finns smile

När ungefär såg du den på tradera ? mer än 4-5 månader sedan ? smile

Det va minst ett år sedan och jag har sett det en gång på typ 5 år så ser du är det bara att lägga bud.

okej, det var lite tur i oturen, för då vet jag att jag inte missat chansen att köpa en än iaf tongue smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
15 januari 2011 · 10 427 Inlägg

strandberg31 skrev:
Kan något berätt för mig vad jag har för speciallare då? tongue 740 gl -90 b230f motorn!

Enligt listorna skall jag inte ha abs eller farthållare men det har jag tongue när far min köpte bilen för ett antal år sen så skulle den har varit utrustad med diff också, vet inget om det men tongue

Det du ser i listorna är standardutrustningen, inget konstigt med extrautrustning.

Zwudda Refined
15 januari 2011 · 1 770 Inlägg

beckstroem skrev:

Super40 skrev:

beckstroem skrev:

När ungefär såg du den på tradera ? mer än 4-5 månader sedan ? smile

Det va minst ett år sedan och jag har sett det en gång på typ 5 år så ser du är det bara att lägga bud.

okej, det var lite tur i oturen, för då vet jag att jag inte missat chansen att köpa en än iaf tongue smile

Jag har sålt två stycken oljetemp de sista året på tradera.

beckstroem
15 januari 2011 · 871 Inlägg

Zwudda skrev:

beckstroem skrev:

Super40 skrev:

Det va minst ett år sedan och jag har sett det en gång på typ 5 år så ser du är det bara att lägga bud.

okej, det var lite tur i oturen, för då vet jag att jag inte missat chansen att köpa en än iaf tongue smile

Jag har sålt två stycken oljetemp de sista året på tradera.

inte oljetryck då ? För har haft stenkoll i stort sett varannan dag på allt som kommit in till 700.. tongue

Zwudda Refined
15 januari 2011 · 1 770 Inlägg

beckstroem skrev:

Zwudda skrev:

beckstroem skrev:

okej, det var lite tur i oturen, för då vet jag att jag inte missat chansen att köpa en än iaf tongue smile

Jag har sålt två stycken oljetemp de sista året på tradera.

inte oljetryck då ? För har haft stenkoll i stort sett varannan dag på allt som kommit in till 700.. tongue

Nej, oljetemp. Har en helt ny liggande hemma med smile

beckstroem
15 januari 2011 · 871 Inlägg

Zwudda skrev:

beckstroem skrev:

Zwudda skrev:

Jag har sålt två stycken oljetemp de sista året på tradera.

inte oljetryck då ? För har haft stenkoll i stort sett varannan dag på allt som kommit in till 700.. tongue

Nej, oljetemp. Har en helt ny liggande hemma med smile

men va fan da yikes va mycket har du fått för dem då ? tongue och va mycket ska du ha för den nya ? wink

Zwudda Refined
15 januari 2011 · 1 770 Inlägg

beckstroem skrev:

Zwudda skrev:

beckstroem skrev:

inte oljetryck då ? För har haft stenkoll i stort sett varannan dag på allt som kommit in till 700.. tongue

Nej, oljetemp. Har en helt ny liggande hemma med smile

men va fan da yikes va mycket har du fått för dem då ? tongue och va mycket ska du ha för den nya ? wink

5000:- för den nya wink smile
Tror det har blivit runt 500 lappen var gång.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang