Vilken är den största staden ni kört bil i?

Hybriden
9 januari 2011 · 677 Inlägg

Kört bil i
bla: Coloumbos, cincinatti, Pittsburgh, Los angeles, New york osv.

Allt hände när jag och mina highschool vänner drog igenom 30 stater på vår Senior graduate trip smile

Sarge
9 januari 2011 · 2 337 Inlägg

Berca skrev:
Har kört i Los Angeles... det var kul! smile  Mest spännande körningen jag gjort är mellan Dar es Salaam till Dodoma i Tanzania.

Tanzaniansk trafik är jäkligt intressant! Såg en hel del på bussresan mellan Moshi och DeS smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 januari 2011 · 14 046 Inlägg

En liten berättelse till!

1990 åkte vi på semester till Tyskland, min fru och jag samt våra 2 barn. När vi kom av färjan i Puttgarden styrde vi kosan till Lübäck. Vad tror ni händer då? Jo det jävla avgassystemet packar ihop totalt. Hur gör man sig förstådd i Tyskland utan att kunna tyska, speciellt facktermer men tack och lov har min fru läst lite tyska. Jag var orolig att med en Nissan Bluebird i BMW:ns och Mercedes:ens förlovade land hur man skulle få tag på ett avgassystem och vad heter det på tyska. På en bensinmack gick frugan in och det visade sig att det låg en Nissanverkstad ett par kvarter bort. Vi hittade dit och försökte förklara att det var avgassystemet som var trasigt men efter en stund fick vi reda på att det heter "Auspoff". Jaha, skulle dom kunna hjälpa oss då? Jodå, två dagar skulle det ta. Oj, vi som bara var på genomresa. Efter lite dividerande sa dom: Zwei stunde (två timmar) men efter 1,5 timme gick vi tillbaka till verkstan och det var klart, bara att åka vidare.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Berca
9 januari 2011 · 5 Inlägg

Sarge skrev:

Berca skrev:
Har kört i Los Angeles... det var kul! smile  Mest spännande körningen jag gjort är mellan Dar es Salaam till Dodoma i Tanzania.

Tanzaniansk trafik är jäkligt intressant! Såg en hel del på bussresan mellan Moshi och DeS smile

Vad gjorde du i Moshi? Besteg Mt Killi? Jag ska tillbaka nångång och upp på toppen! Sämsta vägen var mellan Singida och Tabora... snacka om dirt road!cool

Sarge
9 januari 2011 · 2 337 Inlägg

Berca skrev:

Sarge skrev:

Berca skrev:
Har kört i Los Angeles... det var kul! smile  Mest spännande körningen jag gjort är mellan Dar es Salaam till Dodoma i Tanzania.

Tanzaniansk trafik är jäkligt intressant! Såg en hel del på bussresan mellan Moshi och DeS smile

Vad gjorde du i Moshi? Besteg Mt Killi? Jag ska tillbaka nångång och upp på toppen! Sämsta vägen var mellan Singida och Tabora... snacka om dirt road!cool

Har en polare som driver ett antal välgörenhetsprojekt däruppe i landet, jag var där och hälsade på för några år sedan. Tyvärr var jag inte uppe på toppen den gången, men jag vill verkligen tillbaka och klättra upp.

Berca
9 januari 2011 · 5 Inlägg

Sarge skrev:

Berca skrev:

Sarge skrev:

Tanzaniansk trafik är jäkligt intressant! Såg en hel del på bussresan mellan Moshi och DeS smile

Vad gjorde du i Moshi? Besteg Mt Killi? Jag ska tillbaka nångång och upp på toppen! Sämsta vägen var mellan Singida och Tabora... snacka om dirt road!cool

Har en polare som driver ett antal välgörenhetsprojekt däruppe i landet, jag var där och hälsade på för några år sedan. Tyvärr var jag inte uppe på toppen den gången, men jag vill verkligen tillbaka och klättra upp.

Det är ett mäktigt land att besöka.

Lille_Skorpan Avstängd
14 oktober 2011 · 201 Inlägg

De störst jag kört i är gbg, malmö och köpenhamn, men har ingen aning om vilken som är störst

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)
Dj_Albert Stölle
15 oktober 2011 · 199 Inlägg

Mina nerver är inte byggda för storstaden, så ja har nog stora problem med att köra (lr ens befinna mig) i Karlstad, så största staden är Göteborg.
Lr Stockholm är väl större, men inte alls lika jobbigt som Götet är.
Så även om ja kört i bägge två så är Göteborg större till irritationsnivån sett. Sen Örebro är tamejfan nästan lika illa som Stockholm, fast bara nästan, men nog så illa för en annan som trivs bäst ute i skogen.

Jag anar ugglor som får kläder.
Volvo V70N "SvenssonRäcern" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
15 oktober 2011 · 8 197 Inlägg

Största Svenska staden jag kört i är väl Stockholm, sen Göteborg.
Annars är väl Chicago den största jag kört i, sen Denver och Indianapolis. Jobbigast var fan Stockholm... hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Pavva
15 oktober 2011 · 1 215 Inlägg

hittills har jag bara övningskört sad

Men jag har kört till/i stockholm, uppsala, västerås flera gånger. I julas körde jag i "snöstorm" till hässelby. folk körde i 60 på 120sträcka (e18)

sen har jag kört till bilsportmässan på elmia i år. de va rätt kul i karavanen mellan jönköping och motala tror jag de va, de gick typ 100 sen sjönk de till 40 på 70-90 sträcka när de kom fartkameror x)

Senast redigerat av Pavva (15 oktober 2011)

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
slowSwede
15 oktober 2011 · 223 Inlägg

Dj_Albert skrev:
Mina nerver är inte byggda för storstaden, så ja har nog stora problem med att köra (lr ens befinna mig) i Karlstad, så största staden är Göteborg.
Lr Stockholm är väl större, men inte alls lika jobbigt som Götet är.
Så även om ja kört i bägge två så är Göteborg större till irritationsnivån sett. Sen Örebro är tamejfan nästan lika illa som Stockholm, fast bara nästan, men nog så illa för en annan som trivs bäst ute i skogen.

Får hålla med om att Götet ligger långt upp på listan över lustig stad att köra bil i.

Ganska få innevånare men ändå riktigt bökig med gott om köer som knappt rör sig. Köer finns det ju i Stockholm också men Göteborg med sina spårvagnar som förvillar måste tagit hem något pris om puckad planering för bilar...att det dessutom bjuds på utomordentligt paja gator är bara en bonus om man vill härda nerverna!

BMW 335 (2007)
Gnomen Dope MF
22 oktober 2013 · 213 Inlägg

I våras fick man äran att ratta runt lite i Hollywood, San Francisco och New York..
Helvete säger jag bara! Man känner att man lever då tongue

Skoda Octavia RS TDI "Bruksåsnan" (2011)
Volkswagen Golf 5 GTI "Missödet" (2005)
Saab 9-3 Aero "Brukisen" (2002)
Olssonz
22 oktober 2013 · 815 Inlägg

Hamburg i Sommras

Sarge
22 oktober 2013 · 2 337 Inlägg

Det är nog Kabul, Afghanistan. Dessutom den mest spännande staden jag besökt. Sen är det ju tyvärr ett par saker förutom trafiken att hålla koll på, men det är sånt man får ta om man åker dit frivilligt.

endorfinslaven
22 oktober 2013 · 671 Inlägg

I jobbet
Paris,Marseille,Berlin,Hamburg,London,Johannesburg är de större jag kört i europa.
Har jobbat som resemontör där nere så jag har väl vart på många håll i frankrike o england.
Trots vänstertrafik så älskar jag england dom kan köra bil i det landet.
Belgare är lika värdelösa som svenskar
Fransmän är lite oberäkneligt vingliga
Sydafrikaner,, ja på väg in i Soweto tänkte man på annat då jag var ensam vit förutom resesällskapet.
Holländare hyfsade.
Göteborgare kan ju knappt köra bil det kan däremot stockholmarna.

Taxi har det blivit i vissa länder som Thailand,Kina,Turkiet.
Kineser ja vad ska man säga, helt otroligt att man lever idag.
Guangshou o Qingdao fyfan möta folk på motorvägen på fel sida är helt normalt.

Senast redigerat av endorfinslaven (22 oktober 2013)

pim_pim
22 oktober 2013 ·

Los Angeles får nog min röst, kryllade ju av bilar överallt. big_smile
Snart blir det NY också, ska bli intressant. haha

Muttley
22 oktober 2013 ·

I februari blir de att köra i Florida med dess roliga städer.  Om jag får som jag vill så blir de en dodge charger då resesällskapet av någon anledning inte vill köra alls.

WoozyDozz
22 oktober 2013 · 918 Inlägg

endorfinslaven skrev:
I jobbet
Paris,Marseille,Berlin,Hamburg,London,Johannesburg är de större jag kört i europa.
Har jobbat som resemontör där nere så jag har väl vart på många håll i frankrike o england.
Trots vänstertrafik så älskar jag england dom kan köra bil i det landet.
Belgare är lika värdelösa som svenskar
Fransmän är lite oberäkneligt vingliga
Sydafrikaner,, ja på väg in i Soweto tänkte man på annat då jag var ensam vit förutom resesällskapet.
Holländare hyfsade.
Göteborgare kan ju knappt köra bil det kan däremot stockholmarna.

Taxi har det blivit i vissa länder som Thailand,Kina,Turkiet.
Kineser ja vad ska man säga, helt otroligt att man lever idag.
Guangshou o Qingdao fyfan möta folk på motorvägen på fel sida är helt normalt.

Många Stockholmare som inte ens vet vad visa respekt i trafiken är.

Nordic_Drivers
24 oktober 2013 · 349 Inlägg

Nice, Frankrike.

Typ inte en enda hel bil där nere, trafiken är helt annrlunda än i sverige. Man är ju lite orolig när man hyr bilen också.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
cewee
24 oktober 2013 · 349 Inlägg

Största är nog hemstaden Stockholm. Absolut jobbigaste är Visby, jag hatar att köra bil där.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang