Tunaverken har väl tillverkaren av JP alltid hetat men jag fick för mig att de konkade sen de började göra lastbilsfälgar. Kanske minns fel, eller så ligger hemsidan kvar fast firman upphört?
"19 mars 1999"
"Tunaverken tar över JP Wheels-anställda - Allt stod helt stilla i ungefär två veckor, säger Jens Alexandersson på telefon från Spanien, där han är och knyter kontakter för sitt företag. Sedan satte vi igång tillverkningen. - Jag tror på företaget i Eskilstuna och är tillbaka på plats i nästa vecka. Ungefär hälften av de tidigare 26 anställda har fått jobb i det nya företaget. Man koncentrerar nu tillverkningen till lättmetallfälgar till lastbilar"
"Det var i början av året JP Wheels med 26 anställda sattes i konkurs, trots att det ansågs vara ett mycket välskött företag. Man fick ekonomiska svårigheter under hösten 1998. JP Wheels var den enda tillverkaren av lättmetallfälgar till bilar, bussar och lastbilar i Norden. Nu blir det alltså fälgar enbart till lastbilar man koncentrerar sig på. "
Bara för de har ET6 och passar 240 gör väl inte det kvalitén till det bättre? De kan fortfarande bli massa lacksläpp och fulheter, kvalitén på fälgen är osagd tills den är beprövad
Bara för de har ET6 och passar 240 gör väl inte det kvalitén till det bättre? De kan fortfarande bli massa lacksläpp och fulheter, kvalitén på fälgen är osagd tills den är beprövad
Det vet jag väl att et måttet inte har nått med kvalite o göra!!!!! Skrev för att någon kanska kan va intresserad av vilket et dom görs i.
ja det är lågt men funkar fint på gamla volvos. Orginal jp mk18 8,5 tror jag va et 0 men dom jag haft o sett har varit nerfrästa för att komma in lite så dom har varit rätt tunna i godset. så det kommer bli bättre med dom nya.
Otäck sugen jag vart på att byta utan mina 19" nu =p.. Problemet för mig har varit att mk18 fälgarna sett lite små ut på min bil i 17" men kommer de 18" nu så börjar det likna något.
Sen kan ja väl också hålla med "dannnej" att hur kul är det när alla raggare kommer åka med såna fälgar. Då blir det lixsom lite uttjatade när man ser dom på kanske var och varannan bil (likt r-fälgarna).
Men vi får väl se hur det blir, hur som helst är det dom snyggaste fälgarna på en 200/700/900-serie Volvo!
Japp 18" kommer sitta fint som fan. men tycker du att de kommer bli uttjatat att alla kör me sånna fälgar så kör med ett par andra då:)
Det ä ju de som är problemet, JPMk18 på en 700/900 är ju så klockrent. Men de tyckte jag om r-fälgarna också och idag är de knappt snygga. (just pga alla har dom). Är du med på resonoemanget?, de blir lixsom lite uttjatade. Men för den saken skull ska jag ligga i så man kan förska få tag på ett par mk-rims