Tråden för alla oss som är trötta på dålig snöröjning och väguppehåll.

jsonracing
10 januari 2011 · 95 Inlägg

Som rubriken säger.

Jag personligen är sjukt trött på de dåliga arbete som gjorts för att hålla vägarna körbara.
Speciellt i Sörmland och närmare bestämt i Nyköping.
Alla vägar är 4-5 meter smalare och gropigare än en timmerväg.
Om man inte har en jeep eller offroader är högsta hastighet 10km/h

Och jag vet, dem som gör arbetet är inte dem man ska gnälla på (inte alltid)

Att det inte finns någon budget för detta är sjukt

Hur ser det ut där DU bor med snöröjning och väghåll?

Ska man få lite stük på skiten får man riskera lite skrap
jimmzzan
10 januari 2011 · 1 168 Inlägg

i trollhättan där ja går i skola, så är det helt sanslöst. att springa ikapp en buss = springa ikapp en ambulans, men dom har ju grusat som idioter men är ändå halt överallt! är massa is, är väl inte det lättaste och få bort därimot så det är väl "förstårligt"

jsonracing
10 januari 2011 · 95 Inlägg

Det skulle inte bli så mycket is om dem var snabbare på att ploga bort snön..

Ska man få lite stük på skiten får man riskera lite skrap
onej84
10 januari 2011 · 1 854 Inlägg

Å när dom börjat ploga så kan dom väl sänka skopan en halvmeter till så det syns att dom plogat!

azid Det som inte dödar gör ont
10 januari 2011 · 2 668 Inlägg

Så mycke för nollvisionen, värdelös snöröjning, breda vägar är smala som skogsvägar och trottoarer är numera obefintliga. Snön smälter ju till våren ingen fara, Mmm men det är 3 månader vinter kvar och det kan komma lika mycke snö till..

2slow
Janneutanb
10 januari 2011 · 7 272 Inlägg

Ni skulle låna våra snöröjare för en helg så ska ni få se på snöfritt!
Trots den sjuka mängden snö som vi har fått så tycker jag att dom har skött sig riktigt bra här!
Det är ju inte bara 1m som har kommit så det är väl inte så konstigt om vi har stora vallar, finns ju ingenstans att göra av med allt.

master_-
10 januari 2011 · 730 Inlägg

Jag klagar för att dom plogar för mycket jag! För ett tag sedan så var det ett jävla liv på kvällarna.
Så fort det var 1cm snö så var dom ute och skrapade asfalten, plogade ju där det inte var någon snö, bara lite modd!

Men gångbanorna där det går folk med barnvagnar och med rullator verkar inte vara så viktigt, verkar inte spela någon roll om det är 10-20cm snö dör.
Min sambo har varit lagom glad när hon tvingats gå på vägen med barnvagnen då det har varit omöjligt att rulla något på på gångbanorna.

Och lite snö på vägen tycker jag väl inte är så farligt, kör man som folk så kommer man fram även om man inte har en jeep.

skön
10 januari 2011 · 89 Inlägg

I Eskilstuna är väglaget hemskt.
Går knappt att ta sig fram utan att skrapa i underredet med bilen som inte ens är sänkt...

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 januari 2011 · 14 076 Inlägg

skön skrev:
I Eskilstuna är väglaget hemskt.
Går knappt att ta sig fram utan att skrapa i underredet med bilen som inte ens är sänkt...

Ja, det är ju hemskt! Hörde på radion idag när dom intervjuade en ansvarig. Han sa att det är problem med att skrapa vägarna nu när det är så hårt. MEN VARFÖR I HELVETE GJORDE DOM INTE DET INNAN ISTÄLLET? På frågan om hur många väghyvlar vi har i Eskilstuna blev svaret: Vi har en väghyvel. VAR I HELVETE ÄR ALLA DOM ANDRA SOM FANNS FÖRR? SÅLDA KANSKE! Dom skulle verkligen behövas nu!
Ursäkta men jag blev så upprörd av att höra honom!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
jsonracing
10 januari 2011 · 95 Inlägg

Brains skrev:
Ni skulle låna våra snöröjare för en helg så ska ni få se på snöfritt!
Trots den sjuka mängden snö som vi har fått så tycker jag att dom har skött sig riktigt bra här!
Det är ju inte bara 1m som har kommit så det är väl inte så konstigt om vi har stora vallar, finns ju ingenstans att göra av med allt.

Ja allt som ligger norr om Uppsala brukar vara bra, där är man förberedd på att det kommer snö.

Här nere blir alla lite överraskade.. "Va fan kommer det snö nu på vintern yikes" Det är som att alla glömt att för 5-6 år sen såg det alltid ut så här på vintern i stort sett..

Vettemannen: Ja samma där.. dem har helt glömt att det kommer snö och gjort sig av med alla skrapor och plogmaskiner.. sparat kanske två ifall det skulle komma lite..

Senast redigerat av jsonracing (10 januari 2011)

Ska man få lite stük på skiten får man riskera lite skrap
VAnd3rsson
10 januari 2011 · 438 Inlägg

Det är så jävla dum utav kommunerna att inte ens ha en budget för snöröjning, här nere i skåne hade Dom inte ens råd när det inte ens kom så mycket förr några år sen,

Det är ju som att tänka : "OOO nu har inte bilen krånglat eller gått sönder på 2 år så nu kan vi ta bort bufferten i budgeten för bilen"

Undrar hur fan våra kära komunal råd tänker,,,,,
Bara min syn på saken,,,, Mvh VAnd3rsson

Volvo 740 "Snövit" (1988)
Muttley
10 januari 2011 ·

Ang här i skåne så ser jag hellre att snöröjningen är bättre på stora vägar. De har varit så bra de har kunnat vara. Men på slätten och österlen är i princip omöjligt att hålla koll på. Men de som gnällde under dagarna vid jul kunde ju hållt sig hemma eller varit ute mer i god tid.
Sen med trottoarer och sådant är lite dåligt faktiskt. Men de har ju inte de stora bilarna med att göra.

Andromeda Rumpmas
10 januari 2011 · 3 860 Inlägg

jsonracing skrev:
Som rubriken säger.

Jag personligen är sjukt trött på de dåliga arbete som gjorts för att hålla vägarna körbara.
Speciellt i Sörmland och närmare bestämt i Nyköping.
Alla vägar är 4-5 meter smalare och gropigare än en timmerväg.
Om man inte har en jeep eller offroader är högsta hastighet 10km/h

Och jag vet, dem som gör arbetet är inte dem man ska gnälla på (inte alltid)

Att det inte finns någon budget för detta är sjukt

Hur ser det ut där DU bor med snöröjning och väghåll?

Jag kan trösta dig med att det inte är bättre här wink

Vägar som inte befars så mycket av tung trafik är som du säger belagda med 5-10 cm tjock is, och fulla med "potthål" i isen som får det att kännas som om man kör på stora jävla kullerstenar. Får väl renovera hela framvagnen efter vintern mad

Nä, ta en stor jävla väghyvel och få bort isen!

Jag känner förresten en herre som brukar vara med och köra snösvängen i stan.
I Västerås fungerar det så att till för ett par år sedan kunde entreprenörerna som snöröjer fakturera kommunen på utslitna plogblad vartefter det inträffar. Nuförtiden säger kommunen att företag X med område Y kan omöjligen slita ut mer än Z plogblad, så ni får betalt utefter det. Och det slitage kommungubbarna tycker är rimligt avseende plogblad är förstås fantasisiffror gripna ur luften. Därav att man plogar med bladet gott och väl över backen så att det inte slits i onödan. De vill ju liksom inte göra en förlust på att ploga åt kommunen.

Senast redigerat av Andromeda (10 januari 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Noxxer
10 januari 2011 · 1 482 Inlägg

Har inte märkt något större problem i stockholm. Vissa vägar har väll vart sisådär.

Dock så var Nyårsnatten helt jävla bedrövlig, gick knappt att ta sig fram på natten.

BLT Service
Theracords Music Label
Muttley
10 januari 2011 ·

Noxxer skrev:
Har inte märkt något större problem i stockholm. Vissa vägar har väll vart sisådär.

Dock så var Nyårsnatten helt jävla bedrövlig, gick knappt att ta sig fram på natten.

Roligt att en storstad klarar av snön. Det gör inte malmö vad jag har hört. Jag har sluppit malmö sen de blev mycket snö.
De gick visst ut och drog bort parkerade bilar för att kunna röjja.

drazen_gti
10 januari 2011 · 807 Inlägg

Vettemannen skrev:

skön skrev:
I Eskilstuna är väglaget hemskt.
Går knappt att ta sig fram utan att skrapa i underredet med bilen som inte ens är sänkt...

Ja, det är ju hemskt! Hörde på radion idag när dom intervjuade en ansvarig. Han sa att det är problem med att skrapa vägarna nu när det är så hårt. MEN VARFÖR I HELVETE GJORDE DOM INTE DET INNAN ISTÄLLET? På frågan om hur många väghyvlar vi har i Eskilstuna blev svaret: Vi har en väghyvel. VAR I HELVETE ÄR ALLA DOM ANDRA SOM FANNS FÖRR? SÅLDA KANSKE! Dom skulle verkligen behövas nu!
Ursäkta men jag blev så upprörd av att höra honom!!!

/Benny

Eskilstuna Kommun i ett nötskal! Dom kunde ha saltat i lördags, plogat av skiten på söndag och vi hade haft rena väger idag men dom idioterna i kommunledningen har bestämt att vi ska sanda och aldrig salta så därför ser det ut som det gör...

I'd rather die like a man, than live like a coward
-Michael :-)
10 januari 2011 · 367 Inlägg

Göteborg är den värsta staden genom alla tider när det kommer till snöröjning.
Snöröjarna vågar inte trycka ut vallarna så det får bara plats en bil på vägen på många ställen i staden.

Där jag jobbar (Angered) är det säkert ~40cm hög is där spår har bildats så skall man väja så kommer man inte upp inte heller kan man parkera för man kan inte ta sig upp på isen.

Nu idag har vi haft ~+1-2 grader vilket borde vara ypperligt att salta i men inte en saltbil i sikte.

Istället fick man se bilar ligga överallt på 45an.


Jävla latrövar som sköter snöröjningen.
Kommunen och alla andra vet att vintrarna blir värre så det vore ju jävligt lämpligt om man lade en större snöröjar-budget.

Fy fan va jag hatar människor.

weian Concordia res parvae crescent
10 januari 2011 · 924 Inlägg

visst så tycker ja inte dom skött snöröjningen här för fem öre. dom gör vallarna större å större, å vägarna smalare å smalare.
bussarna kunde inte mötas på vissa gator fö de va fö smalt.

en gång har ja sett dom åka runt mä den stora snöslungan å en lasbil jämte fö att forsla bort all överflödig snö. men de tog en vecka sen så va vallarna lika stora igen.

men sen så har vi den andra sidan av bladet.
korkat jävla svensson-folk som parkerar utmed gatorna.

om de blir tajt att komma förbi mä en vanlig bil, hur fan blir de då mä sopbilen å plogbilen???

bor på en återvändsgata som jag har fått ploga mä mitt underrede i väldigt många dagar pga folk som parkerar utmed gatan så plogen inte kommer förbi, å så klagar dom på att de inte blir plogat.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
jsonracing
10 januari 2011 · 95 Inlägg

weian skrev:
visst så tycker ja inte dom skött snöröjningen här för fem öre. dom gör vallarna större å större, å vägarna smalare å smalare.
bussarna kunde inte mötas på vissa gator fö de va fö smalt.

en gång har ja sett dom åka runt mä den stora snöslungan å en lasbil jämte fö att forsla bort all överflödig snö. men de tog en vecka sen så va vallarna lika stora igen.

men sen så har vi den andra sidan av bladet.
korkat jävla svensson-folk som parkerar utmed gatorna.

om de blir tajt att komma förbi mä en vanlig bil, hur fan blir de då mä sopbilen å plogbilen???

bor på en återvändsgata som jag har fått ploga mä mitt underrede i väldigt många dagar pga folk som parkerar utmed gatan så plogen inte kommer förbi, å så klagar dom på att de inte blir plogat.

hear hear!

Ska man få lite stük på skiten får man riskera lite skrap
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang