Jo bilen min är stulen sedan en tid och misstänker nu att man kommer säkert hitta den utbränd eller så sönderslagen så den inte är värd att räddas vilket jag inte hoppas såklart. Men om så skulle vara fallet får man då ut något från f-bolaget?? Har länsförsäkringar o halvförsäkring såklart och bilen är en Saab 9000 CS -95
okej jo fattar att det är självrisk på den, kanske 1500 kr eller nåt. Men vad får jag då? Inget?? Står ju inget om på pappret vad man kan få, om man får en viss procent av marknadsvärdet på denna modell eller vad...
Min frus bror jobbar där och enligt han så kan man kolla på ex blocket på just ditt bilmärke/årsmodell från den dyraste till den billigaste. Du kan ju se om de flesta ligger högt eller lågt i pris. Vi säger att de ligger på 10 till 15 tusen valigast så kan du ju ta en mellanting ungefär.
Exakt vad du blir erbjuden för bilen kan endast skaderegleraren svara på. Men handlar det om inlösen så är det ju marknadsvärdet man går efter. Självrisken är troligen på 1800:- eller liknande
Okej ja de ligger ju runt där så då kan man få runt dom summorna då? Hoppas givetvis på att den hittas hel men chansen är väl rätt liten
Ja precis som hilmer också skrev så är det ju marknadvärdet man går efter. Tyvärr så får du säkert inte tillbaka bilen i bra skick, men vi får väl hoppas på det bästa i alla fall. Lycka till!