Köpråd:är det okej första bil?

tommen23
11 januari 2011 · 46 Inlägg

hejhej, helt ny när det gäller bilar, och garaget.org. hoppas jag postar detta rätt. börjar närma mig bil, och har samtidigt en cross i garaget, honda crf250 08. drömbilen är då en sierra cosworth, men kommer bara kunna drömma om en sådan med tanke på priserna. men, hittade en fin bil på blocket, som vill byta mot min cross. bilen är då en ford sierra cosworth replika. den ser väll helt okej ut, kommer finas till ganska mycket endå. men den har allt en första bil ska ha enligt mig. så, verkar detta som ett vettigt byte? den är nylackad, ute o inne. nyrenoverad koppling, nya bromsar, nya dämpare runt om osv. motorn är då en 2,0 DOCH, med sportavgassystem samt öppet filter. någon som kan skriva för o nackdelar angående motorn? den har gått dryga 20000mil.
bilen i fråga.
http://www.blocket.se/stockholm/Tokfin_ … 12&w=3

som sagt, hoppas jag postat rätt:)

Honda Civic ek4 "Hello Kitty" (1998)
Powe_R
11 januari 2011 · 414 Inlägg

Obesiktigad stylad sierra för 30k.. Ja du, själv tycker jag att det är totalt orimligt!
Sälj crossen och köp en vettig bil istället, det är mitt råd. smile

Senast redigerat av Powe_R (11 januari 2011)

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
11 januari 2011 · 1 948 Inlägg

Hade den varit besiktad så "kanske" den hade varit värd strax under hälften av vad han begär.

Det är ju trotts allt en gammal sierra med 20k mil på mätarn. Knappt jag hade tagit den om jag fått den gratis.

Senast redigerat av AcesHigh666 (11 januari 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
xXSammy
11 januari 2011 · 6 569 Inlägg

Sitter det bara gamla 2litrers DOHC i den kan man mer kalla det stylad sierra..värde 6-7k högst

De/Dem
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
11 januari 2011 · 5 042 Inlägg

NEJ!!
Crossen är värd mer!

C H E V R O L E T <3
Rquired Allmänt envis
11 januari 2011 · 12 512 Inlägg

Cosworth är kanske ett undantag men en vanlig Sierra hade jag inte köpt, inte särskilt rolig bil på någon punkt alls egentligen utan en ökänd skitbil. 30.000:- för en sådan är inte ok, köp en Volvo för en tredjedel av priset eller kanske en Bmw eller Mercedes om du har 30.000:- att spendera?

En bil som stått still sedan 2002 hade jag funderat en gång extra inför oavsett märke! smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Navkapsel
11 januari 2011 · 4 637 Inlägg

Rquired skrev:
Cosworth är kanske ett undantag men en vanlig Sierra hade jag inte köpt, inte särskilt rolig bil på någon punkt alls egentligen utan en ökänd skitbil. 30.000:- för en sådan är inte ok, köp en Volvo för en tredjedel av priset eller kanske en Bmw eller Mercedes om du har 30.000:- att spendera?

En bil som stått still sedan 2002 hade jag funderat en gång extra inför oavsett märke! smile

Håller med om allt.

Senast redigerat av EmilHammarlund (11 januari 2011)

twin_cam Smålänning
11 januari 2011 · 7 877 Inlägg

Sierran är värd max 10 000. Leta upp en original DOHC med fyrhjulsdrift för runt 10 k så har du en fin bil. Dom motorerna går riktigt bra och håller ritkigt bra sålänge servicen sköts, och dom inte går för varma.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
tommen23
11 januari 2011 · 46 Inlägg

tack så jätte mycket för alla seriösa svar!

Honda Civic ek4 "Hello Kitty" (1998)
tobbeh78 !
11 januari 2011 · 543 Inlägg

Tycker att Sierran får oförskämt mycket skit.
Har själv en Sierra -88 som har rullat 26k (dock med gamla pinto-motorn) utan några större problem.
Det är nu på senare år som rosten har kommit i nedredelen av förardörren, samt skärmkanterna bak.
Visst om man inte sköter oljebyten osv så brukar den börja dra olja genom ventiltätningarna.

Dock så är 30k för denna alldeles för mycket även om den är fin.

Trött och bitter?? javisst!
twin_cam Smålänning
11 januari 2011 · 7 877 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Tycker att Sierran får oförskämt mycket skit.
Har själv en Sierra -88 som har rullat 26k (dock med gamla pinto-motorn) utan några större problem.
Det är nu på senare år som rosten har kommit i nedredelen av förardörren, samt skärmkanterna bak.
Visst om man inte sköter oljebyten osv så brukar den börja dra olja genom ventiltätningarna.

Dock så är 30k för denna alldeles för mycket även om den är fin.

Ja sierran har oförtjänt dåligt rykte.

Dom är faktiskt rätt bra, men länken i tråden - den sierran är inte värd 30, hur bra den än är...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang