7181
Sök

Exportera bil.

297 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Har fått en massa mail från holländare som vill köpa min bil.
Då har jag frågor.
Hur fan ska jag göra? Dom säger att dom hade tänkt ta flyget hit och köra hem bilen?
Hur ska jag då fylla i gula pappret?

8 928 Inlägg
12 januari 2011
Transportstyrelsen har den infon du söker, köparen måste bla fylla i den här
http://www.transportstyrelsen.se/Global … rering.pdf

Mvh
Hamilton

Fotograf på Tierp iDag

297 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
Hamilton skrev:
Transportstyrelsen har den infon du söker, köparen måste bla fylla i den här
http://www.transportstyrelsen.se/Global … rering.pdf

Mvh
Hamilton

Det där funkar vell inte. Kommer han och ska kolla på bilen och bestämmer sig för att köpa den så tar de 2 veckor innan man får plåtarna?

Hemlös
321 Inlägg
12 januari 2011
Exporterade själv min förra bil till Finland, och jag gjorde så att köparen tog alla papper på bilen med till Finland, sen när han registrerade den där så blev den avregistrerad i Sverige. Visst, det var ju en risk då han skulle ha kunnat sälja vidare den till typ Ryssland eller så, dvs att jag aldrig skulle blivit avreggad.

Dagen efter köpet ställde jag av bilen och fick tillbaka skatten. Hade bilen inte blivit avregistrerad på mig så hade allt jag fått betala varit registrerings avgiften, vilket var på 65:- i två år. Efter dom 2 åren hade jag kunnat begära att få bilen avregistrerad. Men ja som sagt, det är en viss risk, blir det böter på bilen kan räkningen hamna i din brevlåda kanske. Men i mitt fall gick det bra. Killen verkade vettig smile

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

* Voff voff *
11 267 Inlägg
12 januari 2011
CruiZin skrev:
Exporterade själv min förra bil till Finland, och jag gjorde så att köparen tog alla papper på bilen med till Finland, sen när han registrerade den där så blev den avregistrerad i Sverige. Visst, det var ju en risk då han skulle ha kunnat sälja vidare den till typ Ryssland eller så, dvs att jag aldrig skulle blivit avreggad.

Dagen efter köpet ställde jag av bilen och fick tillbaka skatten. Hade bilen inte blivit avregistrerad på mig så hade allt jag fått betala varit registrerings avgiften, vilket var på 65:- i två år. Efter dom 2 åren hade jag kunnat begära att få bilen avregistrerad. Men ja som sagt, det är en viss risk, blir det böter på bilen kan räkningen hamna i din brevlåda kanske. Men i mitt fall gick det bra. Killen verkade vettig smile

Min kompis sålde oxå sin bil till Finland för någon vecka sedan och pratade då med Transportstyrelsen om detta och fick till svar att det var så man skulle göra!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Sök